Jakob Thomasius (27 d'agostu de 1622Leipzig – 9 de setiembre de 1684Leipzig) foi un xurista, teólogu y filósofu alemán, consideráu unu de los fundadores del Derechu positivu y de la Historia de la Filosofía. Pertenecía a una familia de profesores universitarios, ente los que s'atopen el so hermanu Johann y, el que sería'l miembru más conocíu de la familia, el so fíu Christian Thomasius. Estudió na Universidá de Leipzig y de Wittenberg, onde se formó na tradición escolástica ortodoxa.

Jakob Thomasius
direutor d'escuela

Vida
Nacimientu Leipzig[1]27 d'agostu de 1622[2]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Muerte Leipzig[3]9 de setiembre de 1684[2] (62 años)
Familia
Fíos/es Christian Thomasius
Estudios
Estudios Universidá de Leipzig
Direutor de tesis Friedrich Leibniz
Direutor de tesis de Gottfried Leibniz
Otto Mencke
Christian Thomasius
Llingües falaes llatín[4]
Alumnu de August Buchner
Johann Sperling
Johann Scharf (es) Traducir
Profesor de Christian Donat (es) Traducir
Gottfried Leibniz
Oficiu filósofuxurista
Emplegadores Universidá de Leipzig
Cambiar los datos en Wikidata

Pensamientu y actividá académica editar

En 1652, aportó a la cátedra de Moral y Filosofía de la Nikolaischule de la Universidá de Leipzig, onde enseñaría tamién como caderalgu de Dialéutica y de Retórica. En 1670 convertir nel rector de la Nikolaischule, y, dende 1676 hasta la so muerte, foi rector de la 'Escuela de Santu Tomás' (en llatín 'Schola Thomana', n'alemán 'Thomasschule'). Foi un autor prolífico y polifacéticu, lo que na dómina conocíase como un polihistor, tratando temes tan diverses como la condición intelectual de les muyeres (que la so defensa entamó) o'l plaxu lliterariu. Jakob Thomasius tien un papel importante na nacencia del Derechu positivu y de la Filosofía moderna, qu'ayudó a crear a partir d'una crítica de la metafísica escolástica de naturaleza aristotélica que imperaba hasta entós na universidá.[5] El so pensamientu tuvo gran influencia nel so fíu Christian Thomasius, la figura más importante nel sieglu siguiente en materia de Filosofía del Derechu, y nos sos discípulos más pernomaos, como Otto Mencke o Gottfried Leibniz, al que-y dirixió'l so tesis de grau Disputatio Metaphysica de Principiu Individui (1663).

Obres editar

  • Philosophia practica (1661)
  • Schediasma historicum (1665)
  • De foeminarum eruditione (1671), con Johannes Sauerbrei y Jacobus Smalcius.
  • Dissertatio philosophica de plaxu lliterariu (1673), con J. M. Reinelius.
  • Praefationes sub auspicia disputationum suarum (1681)
  • Dissertationes ad stoicae philosophiae (1682)
  • Orationes (1683)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. M. Mulsow, "Practices of Unmasking", p.5.

Enllaces esternos editar