Jane Porter (más sero Jane Clayton, Lady Greystoke) ye un personaxe de les noveles de Tarzán d'Edgar Rice Burroughs asina como de les adautaciones de la saga a otros medios, especialmente'l cine.

Jane Porter
Personaxe de Serie Tarzán (es) Traducir
Creador/a/es Edgar Rice Burroughs
Información
Sexu femenín
Ocupación científicu social
Cónxuxe Tarzan
Fíos Korak (en) Traducir
[editar datos en Wikidata]

Nes noveles editar

Jane, una americana de Baltimore, Maryland, ye la novia y más sero la muyer de Tarzán, convirtiéndose depués na madre del so fíu Korak. El so personaxe evoluciona de la convencional mocina que taba siempre en peligru a uma aventurera audaz y capaz de defendese a si mesma y sobrevivir nes selves d'África. Jane apaez por primer vez na novella inicial de Tarzán, Tarzan of the Apes (1912), reapareciendo depués en:

Jane tamién apaez con un papel menor na novela The Eternal Lover (1925).

Arriendes d'eso, Jane Porter ye la narradora-protagonista de Jane: The Woman Who Loved Tarzan de Robin Maxwell, nuna novella de 2011 debidamente autorizada por Edgar Rice Burroughs, Inc. pa conmemorar el centenariu de Tarzán.

Nacionalidá editar

  • Tanto la película de 1932 como les siguientes cambiaron el nome del personaxe pol de Jane Parker.
  • Na mayor parte de les adautaciones, Jane Porter ye británica, pero nos llibros ella ye norteamericana de Baltimore.

En películes editar

El más famosu papel de Jane foi interpretáu por Maureen O'Sullivan compañera de Johnny Weissmuller na película sonora Tarzan the Ape Man (1932), y les sos secueles, que cambiaron el nome del personaxe a Jane Parker, mostrándola más como inglesa que como americana y fizo d'ella y de Tarzán los padres adoptivos d'un güérfanu qu'ellos llamaron "Boy". Nos remakes de la película de 1932 (Tarzan, the Ape Man (1959) y Tarzan, the Ape Man (1981)) repitióse esta representación

Ella ta ausente en:

  • Tarzan Triumphs (1943)
  • Tarzan's Hidden Jungle (1955)
  • Tarzan and the Lost Safari (1957)
  • Tarzan's Greatest Adventure (1959)
  • Tarzan the Magnificent (1960)
  • Tarzan Goes to India (1962)
  • Tarzan's Three Challenges (1963)
  • Tarzan and the Valley of Gold (1966)
  • Tarzan and the Great River (1967)
  • Tarzan and the Jungle Boy (1968)

Interpretaciones editar

Películes/Televisión editar

Radio editar

Espectáculos teatrales editar

Audio Cassette editar

Jane en too menos nel nome editar

Tres películes de Tarzán presentaron protagonistes femenines que se conviertieron na compañera de Tarzán, pero que nun fueron llamaes Jane Porter, por estremaes razones.

  • Tarzan the Mighty (1928), protagonizada por Frank Merrill. Natalie Kingston interpreta a Mary Trevor, que se convierte na compañera de Tarzán al final de la película. Un añu más sero Kingston interpretaría a Jane na películta protagonizada por Frank Merrill Tarzan the Tiger.
  • Tarzan the Fearless (1933), protagonizada por Buster Crabbe. Jacqueline Wells interpreta a Mary Brooks, que se convirtió na compañera de Tarzán al final de la película.
  • Tarzan's Revenge (1938), protagonizada por Glenn Morris. Eleanor Holm interpreta a Eleanor Reed, que se convierte na compañera de Tarzán al final de la película. El productor Sol Lesser veto llamar al personaxe de Jane ya que camentaba que Holm year tan popular poles sos fazañes como nadadora que’el públicu nun aceptaría la so interpretación con un papel que nun se llamara Eleanor.

Películes non autorizaes editar

  • Tarzan and the Brown Prince (1972), protagonizada por Steve Sipek. Kitty Swan interpreta a Irula, la so compañera, básicamente asemeyada a Jane. A lo llargo de la filmación d'una escena de tortura, Sipek y Swan taben ataos a unes estaques y la gasoline prendió fueu y los dos sufrieron series quemadures.

Dibuxu animáu editar

La heroína inglesa, fía única del naturalista Arquimedes Porter foi a África pa estudar los grandes simios. Vese envuelta nuna confusión colos babuínos nativos y acaba siendo salvada por Tarzán del qu'acaba enamorándose.

El dibuxu de Jane Porter foi inspiráu na invstigadora Dian Fossey, que dedicó la so vida a la proteción de los gorilas. La vida de Dian Fossey foi retratada na película Gorillas in the Mist (1988), con Sigourney Weaver.

Referencies editar

Essoe, Gabe, Tarzan of the Movies, 1968.