Janet Simpson Ferguson Niven (20 d'agostu de 1902 – 15 de xunetu de 1974) foi una históloga y patóloga británica.[1]

Janet Niven
Vida
Nacimientu 20 d'agostu de 1902
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Muerte 15 de xunetu de 1974 (71 años)
Estudios
Estudios Universidá de Glasgow
Llingües falaes inglés
Oficiu patólogaanatomista
Emplegadores Universidá de Glasgow
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Janet Niven graduar en 1925 na Universidá de Glasgow con una llicenciatura en Medicina y Ciruxía. Foi la primer muyer en ganar el Premiu Memorial Brunton, dau añalmente a los médicos recién graduaos más distinguíos. Trabayu pa la Universidá de Glasgow, onde-y foi concedida la beca Faulds d'Investigación (1924 - 1928); la beca McCunn (1928 - 1940); y la beca Carnegie d'Investigación (1940 - 1942). En 1932 foi gallardoniada, pola so investigación sobre cultivu de texíos, y nomada profesora nel Departamentu de Patoloxía (1932 - 1946), trabayando tamién como patóloga asistente na Western Infirmary.

Mientres la segunda guerra mundial, Niven xunir a la Royal Army Medical Corps como patóloga y algamó el rangu de Mayor. El so trabayu incluyó estudiós sobre infeición por virus y la vacunación preventiva contra la fiebre tifoideo nos soldaos. En 1947, treslladar al Institutu Nacional pa la Investigación Médica MRC (RMIN), primero na División de Bacterioloxía ya Investigación de Virus y más tarde como direutora del Llaboratoriu de Citopatología. Contribuyó al desenvolvimientu de los procedimientos de prueba de seguridá pa les vacunes contra la poliomielitis que s'utilizaben nel Reinu Xuníu. Publicó numberosos trabayos d'investigación sobre la respuesta del güéspede a les infeiciones microbianes y el desenvolvimientu de téuniques de microscopía de fluorescencia pal estudiu d'acedos nucleicos celulares y virales.

En 1967, foi gallardoniáu con un Legum Doctor honor pola Universidá de Glasgow, esta distinción apúrrese tradicionalmente a investigadores con una reconocida carrera. Retirar en 1967, a la so muerte en 1974, foi descrita como "una autoridá mundial sobre determinaos aspeutos de les enfermedaes virales".

Referencies editar

  1. «The University of Glasgow Story. Janet Niven (N'inglés)». Consultáu'l 19 d'ochobre de 2012.