Johan Kraag

políticu surinamés

Johannes Samuel Petrus Kraag nació en 1913; foi presidente de la República de Surinam interinamente dende avientu de 1990 hasta setiembre de 1991, tres el golpe d'estáu contra'l presidente Ramsewak Shankar llamáu'l Golpe del teléfonu, col únicu propósitu de llamar a eleiciones llibres pa 1991. El 24 de mayu de 1996 morrió. La so fía ye Lygia Kraag-Keteldijk, ministra de Rellaciones Esteriores nel gabinete del ex-presidente Ronald Venetiaan.

Johan Kraag
presidente de Surinam

29 avientu 1990 - 16 setiembre 1991
Ramsewak Shankar - Ronald Venetiaan
Vida
Nacimientu Welgelegen (es) Traducir29 de xunetu de 1913
Nacionalidá Bandera de Surinam Surinam
Muerte Paramaribu24 de mayu de 1996 (82 años)
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Nacional de Surinam (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Gobiernu provisional editar

El 29 d'avientu de 1991 el Conseyu provisional de Gobiernu lideráu pol comandante del exércitu Ivan Graanoogst decide apurri-y el poder a Johan Kraag, quien nomó a Jules Wijdenbosch como primer ministru y tamién nomó a tol so gabinete, pero en xineru de 1991 ausentóse provisionalmente del poder, qu'asumió asina'l vicepresidente y primer ministru Jules Wijdenbosch. Sicasí, a los pocos díes d'ausentase, Kraag torna y faise col poder de nuevu.

El presidente Kraag convidó a Bouterse a xunise al gobiernu reincorporándolo al exércitu nacional, este fixo un tratu colos guerrilleros de Ronnie Brunswijk.

El propósitu del gobiernu de Kraag yera llamar a eleiciones llibres, universales y secretes en mayu y presidenciales en xunu y apurrir el poder en setiembre de 1991.

En marzu de 1991 concluyóse un alcuerdu de paz, suscritu pol grupu guerrilleru ELS, otros cuatro grupos guerrilleros y Dési Bouterse (xefe del exércitu), que punxo fin a diez años d'hostilidaes.

Nes eleiciones llibres de 1991, el pueblu salió a les urnes eleutorales de cada distritu con muncha allegría y euforia, escoyendo por gran mayoría al candidatu del Frente Nuevu (FN) Ronald Venetiaan, que tomó posesión del cargu en setiembre de 1991, según establecía la constitución del país.

Sucesos posteriores al so gobiernu editar

Dempués del so gobiernu, Kraag caltener na política y participó como miembru d'un partíu opositor al oficialista Frente pola Democracia y el Desenvolvimientu, anque tamién participó nel gabinete del nuevu presidente Ronald Venetiaan.

En 1996 gana les eleiciones el candidatu del Frente pola Democracia y el Desenvolvimientu y ex vicepresidente de la república Jules Wijdenbosch, quien lo noma ministru nel so gabinete.

Al volver al poder Venetiaan en 2000, Kraag permanez como opositor al gobiernu y caltiénse nel partíu Frente pola Democracia y el Desenvolvimientu. El 24 de mayu de 1996 morrió en Paramaribu, Surinam a los 83 años d'edá.


Predecesor:
Ivan Graanoogst
1990
Johan Kraag
Presidente de Surinam

19901991
Socesor:
Ronald Venetiaan
19911996

Referencies editar

Enllaces esternos editar