José Frías

políticu arxentín (1792–1874)

José Frías (19 de marzu de 1792Santiago del Estero – 12 de xunetu de 1874San Miguel de Tucumán) foi un políticu arxentín.

José Frías
Vida
Nacimientu Santiago del Estero19 de marzu de 1792
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte San Miguel de Tucumán12 de xunetu de 1874 (82 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Unitario (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Aniciar de bien nuevu en Tucumán, onde se dedicó al comerciu y les actividaes agrícoles. Adquirió les finques de Cevil Redondo y San Javier, les que totalizaban una peramplia estensión, dende'l Camín Real de Perú hasta los cumes del cuetu. Dedicar a la cría de mulares, que los vendía en Alto Perú, y tenía tamién una casa de comerciu na ciudá. Al igual que los sos hermanos, los sacerdotes Manuel y Felipe Frías (fusilaos por Roses en Santos Llugares), actuó nes files unitaries.

En 1831, la Sala de Representantes escoyer gobernador de Tucumán pero'l so curtiu mandatu terminó esi mesmu añu, cuando Facundo Quiroga batió a les fuercies tucumanas en La Ciudadela y se posesionó de la provincia. Cola so familia, Frías debió exiliase en Bolivia, onde permaneció dellos años. Ellí dio abellugu al so sobrín Félix Frías.

Dedicáu a la esplotación de minerales, recién en 1848 pudo tornar a Tucumán, so la proteición del gobernador Celedonio Gutiérrez. Esi mesmu añu, xunto colos sos fíos Justiniano y José María, fundó l'inxeniu azucreru San José, que permaneció n'actividá hasta 1966.

Darréu, en 1854, exerció la función de Presidente de la Municipalidá.

Fuentes editar

  • Cutolo, Vicente O. (1968). Nuevu diccionariu biográficu arxentín Tomo 3. Elx, páx. 154.
  • Páez de la Torre, Carlos (1987). Historia de Tucumá. Plus ultra.

Referencies editar

Enllaces esternos editar