Juan Ochoa y Betancourt

Juan Ochoa y Betancourt (4 de payares de 1864 – 26 d'abril de 1899) foi un escritor y críticu lliterariu español, dientro del Realismu del sieglu XIX.

Juan Ochoa y Betancourt
Vida
Nacimientu 4 de payares de 1864
Nacionalidá España
Muerte 26 d'abril de 1899 (34 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritorcríticu lliterariu
Xéneru artísticu novela
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu de Fernando de Ochoa, que foi alcalde d'Avilés, y la cubana María Cleofé de Betancourt, foi'l postreru de cuatro hermanos. N'Avilés vivió hasta los diez años, pos en 1874 treslladar a Uviéu cola so familia. Cuando tenía quince años'l so padre finó.

Cursó la carrera de Derechu na Universidá d'Uviéu, pero nunca exerció. Nel so llugar dedicar a escribir nos periódicos. En 1884, con venti años, va empezar a collaborar en periódicos llocales: La Democracia Asturiana, El Carbayón, El Lliberal Asturianu, La Sinceridá, Revista de Asturias y Ecos del Nalón. Un añu más tarde va ganase una seición propia nel periódicu La Llibertá, titulada «Parola», onde escribe sol pseudónimu de Miquis. En L'Ecu d'Asturies tamién tien seición, «Bilordios». Llega a collaborar en L'Atlánticu, periódicu santanderín.

Al empar qu'escribe pa la prensa, dedicar a la creación lliteraria. Fai amistá con Clarín, que-y aconseya dir se a Madrid en busca del trunfu. En 1892, namás llegar, va collaborar en “La Xusticia” como críticu lliterariu. Aína escribe en El Progresu, El Imparcial y en revistes como Madrid Risible, La España Moderna y Revista Crítica d'Historia y Lliteratura Españoles, Portugueses ya Hispanoamericanes ya inclusive nuna revista de Barcelona: Barcelona Risible. Sigue utilizando'l pseudónimu de Miquis, anque lo alterna col so propiu apellíu y un nomatu nuevu, Madrid, colos que llogra reconocencia.

En 1894, contrái la tuberculosis visitando a un amigu de la capital, una enfermedá grave y de mal sanamientu daquella, y vuélvese a Asturies. Esi mesmu añu publica la so primer novela, El so amáu discípulu, que tuvo bona acoyida per parte de la crítica. La so siguiente novela, Los señores de Hermida, foi publicada en forma de folletón, formatu habitual na dómina, na revista La España Moderna, nos meses d'agostu, setiembre y ochobre de 1896. Pero la enfermedá nun la soltaría yá. Dedicar a pasiar con Clarín pol Parque San Francisco. Nun-y quedaba enforma tiempu de vida cuando publica Una alma de Dios. Preparando la siguiente novela, que va quedar inconclusa, lléga-y el final. Muerre en 1899, en plena primavera. Clarín va encargar d'escribir la so necrolóxica.

Obres editar

  • El so amáu discípulu (1894).
  • Los señores de Hermida (1896)
  • Una alma de Dios (1898)

Publicó tamién, en prensa, cuentos como Llibertá, La última mosca, Historia d'un coxu, Nube de camín, Los díes del padre Mirandón, Una flauta, Cómo foi mancáu un héroe o Un xeniu.

Bibliografía editar

  • Vida y obra lliteraria de Juan Ochoa Betancourt, de Manuel Fernández Avello, Institutu d'Estudios Asturianos. 1955.
  • Noveles y cuentos, de Juan Ochoa (antoloxía, introducción y notes de Manuel Fernández Avelló), Institutu d'Estudios Asturianos, 1987

Referencies editar