Julie Méndez Ezcurra

fotógrafa arxentina

María Julia «Julie» Méndez Ezcurra (28 d'abril de 1949Buenos Aires – 2 de setiembre de 1991Buenos Aires) foi una fotógrafa arxentina.

Julie Méndez Ezcurra
Vida
Nacimientu Buenos Aires28 d'abril de 1949
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires2 de setiembre de 1991 (42 años)
Oficiu fotógrafa
Cambiar los datos en Wikidata

Estudios editar

Educar nel Colexu del Sagráu Corazón, perteneciente a una congregación relixosa creada en Francia pa la instrucción de neñes, onde sigue un Bachilleratu Humanista con llatín, griegu, filosofía, relixón, lliteratures diverses, francés ya inglés. Cursa ente 1968 y 1969 el Profesoráu de Ciencies Sagraes nel Institutu de Cultura Relixosa Cimera; y Llingua y Lliteratura Hispanoamericana dictada pol Dr. Ángel Battistessa, na Fundación Pedro de Mendoza. Ellí, pol so trabayu lliterariu El Lazarillo de Tormes, otorgar una beca pa estudiar Lliteratura Española Contemporánea nel Institutu de Cultura Hispánica de Madrid, España. Nesa ciudá garrasti a cursos d'arte nel Muséu del Prado y l'Universidá de Madrid, onde apriende Lliteratura del Antiguu Testamentu y Arte Hispano Arábigu.

En 1971 en Londres, Inglaterra, estudia llingua y lliteratura ingleses nel West London College, onde recibe'l Certificate of Proficency on English Language and Literature, de la Universidá de Cambridge. Tamién allega al British Museum, la Tate Gallery y The National Gallery a clases d'artes plástiques. De regresu a Buenos Aires, en 1972, sigue traductorado na Asociación Arxentina de Cultura Inglesa. Trabaya nel Colexu Mrs Sworn de Belgrano, güei Sworn Junior College, dando clases de relixón ya inglés. Coles mesmes enseña esti idioma a diversos alumnos particulares y traduz testos al español.

Hasta 1975, cursa parte de la carrera de Lletres na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires. Esi añu entra nel taller d'escritura dirixíu por Félix (Grillu) della Paolera, que describe asina: “el taller lliterariu ye un grupu d'escritores que s'axunten y escribimos… La idea ye bastante bona – a pesar de qu'a mi nun me convencía de primeres -. Pero n'última instancia, unu conversa con xente que tien daqué na cabeza – y nun hai muncha – ya intercambia el so ‘eternu humanu’ ” – Dalgunos de los sos compañeros de taller: Francisco Madariaga, Hermenegildo Sábat, Rodolfo Alonso.

Fotografía editar

Empiezos editar

A partir del añu 1974 incorpórase como redactora y traductora d'inglés y francés al castellán na Axencia Periodístico y Fotográfico Internacional Argenpress, de Roberto Bunge y Francisco Erize, asitiada nel Pasaxe Seaver, en Capital. Depués sigue ellí como fotógrafa, mientres se capacita na Semeya Club Buenos Aires.

Eduardo Comesaña enséña-y visión fotográfica y el sistema zonal d'Ansel Adams; y Barabino Devoto fotografía d'estudiu. Amás reconoz a los "amigos fotógrafos que permanentemente tán arriqueciéndome coles sos conocencies."

Confirma esti pensamientu nel reportaxe con semeyes que fai a la so maestra y amiga, Grete Stern onde, dende'l títulu escribe “Grete Stern exhibe con talentu y tenrura cómo se pasa una vida al traviés de la cámara”, siguiendo: “(…)La esposición de Grete Stern hai que mirala de la mesma qu'ella fotografía: con intelixencia y una absoluta falta de pretensión”.[1]

N'otru momentu Julie analiza la so rellación cola cámara:

“Dediqué a la fotografía, entós daquella, pol dinamismu, el placer visual y la síntesis qu'atopé nesta forma d'espresión.

La fotografía pa mi ye catarsis. Tamién ye sensualidá visual.

Na mio fotografía inflúi André Kertész, pola tenrura y poesía de les sos semeyes y por dellos conseyos sabios que me diera.

Viaxes editar

Per Arxentina editar

Como reportera y fotógrafa efectúa distintos viaxes pel país: Tucumán, San Luis, Mendoza, Ríu Negru, Buenos Aires, Entre Ríos, Chaco, Formosa, Misiones.

Julie diríxese, en febreru de 1976, a Tucumán p'atopase con Sharmain Nicholson, una amiga que la acompañará nel so trabayu camín de Oruro: esti viaxe tien un aspeutu dramáticu, que la marca'l restu de la so vida. El puntu de xunta ye la estación de tren. Ellí, mientres espera, Xendarmería reparar tomar semeyes y falar con vendedores d'artesaníes. Detener como posible terrorista, por llevar bolsa de dormir verde y cámara de semeyes… (sic). Dos homes al so llau incomunicar de la xente, y cuando llega Sharmain entrugar al empar; y magar escuchar un mesmu rellatu, treslladar a una dependencia militar, onde les esquicen por separáu: primero a Julie y un tiempu indefiníu dempués a Sharmaine. Namái les lliberar ante la so gran presencia y garra, yá que - entá con una lluz enfocada sobre la so cara, y una persona sentada no escuro -, reivindica'l so pasaporte norteamericanu y un güelu diplomáticu en Perú que la espera.

Pel esterior editar

Bolivia editar

Dempués d'esta odisea, siguen la marcha camín de Bolivia pa la Diablada, fiesta que dexa afigurada nel so artículu Oruro: l'Antroxu de los Diaños publicáu na revista italiana L' Européu y Siete Díes d'Arxentina.

Estaos Xuníos editar

A fines de 1978 Julie cuenta que viaxa a "New York, USA, onde pasa tres meses fotografiando la ciudá y la so xente, y realiza un reportaxe gráfico y escrito sobre los principales restoranes de Manhattan pa la revista Diners d'Arxentina". (JME)

Brasil I editar

Esi añu, dirixir a Rio de Janeiro y São Paulo pa fotografiar los Festivales Internacionales de Jazz, que depués va exhibir en distintos espacios, como na so amuesa individual, Músicos en La Trastienda, en Palermo Viejo, Buenos Aires.

Paraguay editar

Va a El Dorado, Provincia de Misiones, al nordeste del país onde va faer la orixinal nota: Mellizos Binacionales, nacíos en xunu de 1977: unu nesa ciudá y l'otru en Mayor Otaño, Paraguay.

En 1980 llogra'l premiu a meyor fotografía d'autora femenina en diapositiva color nel concursu Buenos Aires, Buenos Aires auspiciado pola Municipalidá de la Ciudá.

A fines de payares, Grillu della Paolera y Jorge Luis Borges deciden remembrar personaxes y espacios reales d'Adrogué, provincia de Buenos Aires, incorporaos pol escritor nos sos cuentos y poesíes. Axuntar por única vegada en casa de la hermana de Grillu, Alicia de Ansaldo xunto a la so familia; y dende ellí van percorriendo, al traviés de les cais de Adrogué, los finxos de la memoria de Borges. Col fin de documentar esti momentu, Grillu convoca a Julie col so cámara, quien termina siendo testigu y artífiz plástica de la memoria d'esa xornada singular, de la que toma cuatro rollo en blancu y negru y unu en diapositives color.

Dende 1978 a 1982, Julie trabaya como fotógrafa y periodista independiente en diverses publicaciones: La Nación, La Prensa, Convencimientu, Tiempu Arxentín y Los Principios de Córdoba. Y nes revistes Xente, 7 díes, Vixencia de la Universidá de Belgrano, y en Summa con fotografía d'arquiteutura de 1982 a 1991. En 1982 escribe diversos artículos sobre fotografía. Ente ellos, el de la esposición de Grete Stern, Rellatu Fotográficu d'un viaxe al corazón indíxena nel Muséu de La Plata, Provincia de Buenos Aires, y la muestra retrospectiva na Fundación San Telmo, dambos publicaos en La Prensa y en Convencimientu. En Vixencia, el de Actos de Fe en Guatemala, el llibru de semeyes de Sara Facio y María Cristina Orive.

En 1983 edita, con distribución nacional ya internacional, un póster y una postal cola semeya de Jorge Luis Borges – ‘Borges y Beppo’ -; y depués otres dos postales –‘Autorretratu con pera’ y ‘ Teatru Colón’ - na prestixosa Editorial L'Azotea de Sara Facio.

Esi añu y hasta 1985, ye Xefa de la Unidá de Trabayu Fotográficu y Medios Audiovisuales del Muséu de la Ciudá en Buenos Aires. Tamién ye miembru del Centru d'Investigaciones de la Fotografía Antigua n'Arxentina.

Recibe munchos pidíos de particulares y empreses, que la lleven de les semeyes de familia, neños, novies, a les de viaxes, turismu, vacaciones; de los productos pa venta – n'estudiu – hasta semeyes de modelos.

Julie ye bien reflexiva, y realiza una indagación del propiu yo; asina xenera una serie d'autorretratos que delinean la so personalidá multifacética – llena d'humor, sensibilidá y encantu -.

Brasil II editar

Participa na 1ª Bienal Internacional d'Arte Fotográfico São Paulo, Brasil, onde la premien con mención d'honor.

En 1984 y 1985 fotografía los Festivales de Rock en Rio de Janeiro, Brasil y n'Arxentina.

Ente 1986 y 1987, ye fotógrafa de filmación, d'un documental sobre capoeira, en San Salvador de Bahia; y de una película pa televisión, en Rio de Janeiro, sobre la muyer, la maternidá y el trabayu.

Portugal editar

En 1986 lleva al Palaciu Foz en Lisboa, Portugal, la muestra individual Quioscos y Periodismu na Arxentina.

Uruguái editar

Releva en 1987 la obra de Joaquín Torres García, en Montevideo, Uruguái. Ellí retrata a la so vilba, Manolita Piña, na intimidá familiar; y, en 1991 fotografía la inauguración del Muséu Torres García.

En 1990, recibe l'encargu de fotografiar el llibru conmemorativo 1890/1990 Centenariu de la Cervecería Quilmes, editáu n'ochobre d'esi añu, con una tirada de 7000 exemplares y producíu por un conveniu ente Maltería SAICA y G y l'Institutu Arxentín d'Investigaciones n'Hestoria de l'Arquiteutura y del Urbanismu.

Semeyes relevantes de la cultura editar

La so especialidá dientro de la fotografía ye la semeya.

Elba Pérez, crítica d'arte, escribe en tiempu Arxentín:

“…un tiempu mesurado, alerta, el de Julie Méndez Ezcurra, fotógrafa y periodista que s'atreve – y atina – a encetar modelos bultables - Borges, Girri, - y renuentes - Silvina Ocampo – con pareya eficacia. Les sos semeyes inclúin la redolada, esi mundu cotidianu que completa la personalidá, definiéndola. Méndez Ezcurra evita la impostación o la situación armada artificialmente, llogrando afayos tales como l'ascética imaxe de Girri, la serenidá de Borges y l'abandonu de Beppo, o la persistencia del plasmu na lúcida Silvina Ocampo. "

Y Julie piensa de sigo mesma:

Considero más característicu de la mio obra fotografiar a la xente. Dende la semeya de personalidaes destacaes - especialmente nel mundu artísticu o cultural - hasta l'anónimu transeúnte o la simple figura humana.

Hermenegildo Sábat describir nel so fotografiar:

“Julie tenía los güeyos d'una artista, rapidez nos deos pa rexistrar les sos perceiciones y la paciencia que conduz a perpetuales”[2]

Actores Ginger Rogers, Moria Casán, Norma Aleandro, Vittorio Gassman

Arquiteutos Amancio Williams, Eduardo Sacriste, Eladio Dieste, Mario Roberto Álvarez, Clorindo Testa

Artistes Plásticos Rómulo Macció, Hermenegildo Sábat, Marta Minujin, Guillermo Kuitca, Raquel Forner

Críticos d'Arte Jorge Romero Brest, Pierre Restany

Escritores Jorge Luis Borges, Silvina Ocampo, María Elena Walsh, Alberto Girri, Julio Ardiles Gray, Manuel Mujica Lainez, Mario Vargas Llosa, Luisa Mercedes Levinson, Margarita Abella Caprile, Francisco Madariaga, Dalmiro Sáenz, Eduardo Gudiño Kieffer, José Bianco, Julián Marías, Enrique Anderson Imbert, Eduardo Belgrano Rawson

Fotógrafos Grete Stern, Sara Facio, Alicia D'Amico, André Kertesz, Bandi Binder, Sebastiao Salgado

Músicos Astor Piazzolla, Hermeto Pascoal, Pat Metheny, Egberto Gismonti, Joan Manuel Serrat, Betty Carter, Al Jarreau, Maria Bethânia, Palito Ortega, Leda Valladares, Nina Hagen, Rodolfo Mederos

Sorpresivamente, y en plena trayeutoria, diagnostíquen-y un cáncer bien avanzáu, del que fina'l 2 de setiembre de 1991 en Buenos Aires.

Obra Póstuma editar

Al poco tiempu, la so madre Julia Ezcurra y los sos hermanos, Teresa, Luis, Lluz y María Inés, sofitaos por amigos, – Patricia Viaña y Facundo de Zuviría – deciden encargar un llibru pa caltener la vixencia de la obra de Julie. De 1991 hasta 1994 Facundo de Zuviría, fotógrafu profesional, fai la primer reorganización del Archivu Julie Méndez Ezcurra, ayudáu por Constanza di Leo, asistente de Julie. Escueye imáxenes qu'edita nel llibru Julie Méndez Ezcurra – Fotografies con prólogu d'Alberto Petrina. El volume presentar xunto a una esposición individual Semeya de lo eterno, n'abril de 1994, nel Muséu d'Arte Hispanoamericano Isaac Fernández Blanco.

Dende mayu de 1994 Patricia Viaña, amiga y compañera de colexu, solicita a la familia la custodia del Archivu Julie Méndez Ezcurra, que caltién hasta l'actualidá (2013).

Empieza a realizar esposiciones individuales cola asesoría de Luis Martin, fotógrafu profesional. Los dos primeres, con selección conxunta, son: Músicos de Jazz nel salón Casa Vieya, en xunu de 1994 y Julie Méndez Ezcurra Fotografies nel Teatru del Bastión del Carmen, en Colonia del Sacramento, R. O. del Uruguái mientres avientu 1994-xineru 1995. En 1995 unvia, al traviés d'Asuntos Culturales de Cancillería, la muestra Visión de Brasil, tamién escoyida por ella y Luis Martin. N'agostu de 1998 espón, a pidíu de Ricardo Wagmaister, una muestra de semeyes pa inaugurar l'espaciu cultural Tobago Caffé and Arts, titulada Julie Méndez Ezcurra – La xente, el so aire… y siempres Buenos Aires, qu'escueyen ella y Luis Martin.

En 1999, publicar el llibru Develaciones fechu por Félix della Paolera y Facundo de Zuviría, quien tenía, dende 1991, los rollos sacaos por Julie a Borges en Adrogué. La recubrición tien una escepcional semeya de Jorge Luis Borges tomada por Julie Méndez Ezcurra, que la so autoría non axudícase-y ellí por un equívocu.

A fin del 2001, la fotógrafa Florencia Blanco propón a Patricia Viaña reorganizar el Archivu de Julie Méndez Ezcurra y armar una muestra retrospectiva na Fotogalería del Teatru San Martín- En xunu del 2004 inaugúrase Julie Méndez Ezcurra Fotografies, escoyida pol so Direutor, Juan Travnik y Florencia Blanco, con producción de Patricia Viaña.

La destacada periodista María Moreno, escribe d'ella en "Radar", de Páxina 12’:

"Como retratista –l'aguada na que foi más reconocida–, Julie podía atopar la espresión escepcional en celebridad cien vegaes retrataes. La imaxe d'un Borges felicísimo con un xazmín na solapa y un fondu de ventana gótica ye totalmente distinta a les de la construcción gráfica borgeana habitual, onde s'abusa de les representaciones murnies favorecíes pola mirada ciega."[3]

Corolariu d'esta presentación, surde un nuevu llibru de semeyes escoyíu pol editor fotográficu Gabriel Díaz y Florencia Blanco, ensin editar.

Esi avientu, los hermanos de Julie, donen trece fotos a la Coleición Fotográfica del Muséu Nacional de Belles Artes, solicitaes pola so creadora Sara Facio.

En mayu del 2005 Julie participa como fotógrafa na conmemoración de la trayeutoria de la Fotogalería del Teatru San Martín, nomada 258 muestres /20 años.

En xunu del 2006, Claudio Pérez Míguez solicita la unviada de cuatro fotos de Jorge Luis Borges pa Borges, ente les cares la cara nel Centru d'Arte Moderno de Madrid, España, marcu de la esposición Venti años ensin/con Jorge Luis Borges 1986-2006.

En mayu del 2011, y por entemediu de Sara Facio, Alfredo Llixu, Direutor de Cultura del Conceyu d'Almirante Brown, pide a Viaña copies de les mentaes semeyes de Jorge Luis Borges en Adrogué, tomaes por Julie en payares de 1980. Son estes semeyes les que van dexar la edición de Jorge Luis Borges n'Almirante Brown, publicación qu'afita la rellación entrañable del escritor con Adrogué al traviés de los llugares, persones y años, gracies a la documentación fotográfica de Julie Méndez.

Nel 2012, Alfredo Llixu convida a Patricia Viaña a efectuar una muestra individual de Julie Méndez Ezcurra, coles semeyes de Adrogué de 1980. Esposición inaugurada n'agostu como Borges en Adrogué, con selección d'Inés Tanoira y Patricia Viaña, na Casa Municipal de la Cultura.

En setiembre de 2012 Patricia Viaña reorganiza y digitaliza el "Archivu Julie Méndez Ezcurra", convocando pa ello a Soledad Coronel, n'asesoría dixital.

El llibru Julie Méndez Ezcurra Fotografies foi donáu a distintos ya importantes biblioteques del país como: Biblioteca del Muséu Nacional de Belles Artes; Fototeca Benito Pannunzi de la Biblioteca Nacional; Biblioteca Municipal Leopoldo Llugones; Biblioteca del Muséu de la Ciudá, y otres del interior de país.

N'agostu 2013 el llibru Julie Méndez Ezcurra Fotografies participa de la 12 Feria de Llibros de Semeyes d'Autor.

Muestres editar

Individuales editar

  • 1981Músicos – Galería La Trastienda Buenos Aires.
  • 1986 Quioscu y periodismu na Arxentina – Palaciu Foz, Lisboa, Portugal.

Coleutives editar

  • 1982Facundo de Zuviría – Julie Méndez Ezcurra Galería Financiera San Martín, Buenos Aires.
  • 1982Julie Méndez Ezcurra – fotografies – Facundo de Zuviría – Muséu Municipal de Belles Artes “Juan B. Castagnino”, Rosario, Pcia de Santa Fe.
  • 1983 – Primer Biañal d'Arte Fotográfico, São Paulo, Brasil.
  • 19837 pintores, 7 dibuxantes, 7 fotógrafos. Autorretratos – “Juan B. Castagnino” Rosario, Provincia de Santa Fe.
  • 1983El Periodismu gráficu na Arxentina – El Periodismu gráficu na Arxentina, OEA, Buenos Aires.
  • 1983Avenida de Mayu: Avenida Madre – CAYC, Buenos Aires.
  • 1983Siete nel cuartu escuru –Galería Aríbalo, Buenos Aires.
  • 19831ᵉʳ Salón de la Muyer, – Buenos Aires.
  • 1984 Autorretratos Centru Cultural Recoleta, Buenos Aires.
  • 19849 muyeres 10– II Salón de la Muyer; Buenos Aires.
  • 1985 Arquiteutura y Fotografía Galería Adriana Indik, Buenos Aires.
  • 1985 La Muyer y la Creación III Salón de la Muyer, Buenos Aires.
  • 1985 Tamién los fotógrafos y El desnudu na fotografía Fotogalería del Teatru San Martín, Buenos Aires.
  • 1985Casa Pardo – Fotogalería Casa Pardo, Buenos Aires
  • 1986 Tamién los fotógrafos – Casino de Mar del Plata, Provincia de Buenos Aires.
  • 1986 La nueva mirada – Centru Cultural Recoleta, Buenos Aires.
  • 1986 Un día na vida d'una muyer – IV Salón de la Muyer, Buenos Aires.
  • 1986Tamién los fotógrafos – Fotogalería del Teatru San Martín, Buenos Aires.
  • 1987 VI Selmana Nacional de Fotografía Ouro Preto, Brasil
  • 1987Críticos y artistes de Buenos Aires, Centru Cultural Recoleta, Buenos Aires.
  • 1988 Fotografía Arxentina Contemporánea /1960 – 1988 Palais de Glace, Buenos Aires.
  • 1988Xornada Critica, CAYC; Buenos Aires

Póstumes ya individuales

  • 1994Semeya de lo eterno Muséu d'Arte Hispanoamericano Isaac Fernández Blanco, Buenos Aires.
  • 1994Músicos de Jazz - Casa Vieya, Restaurant, Colonia del Sacramento, República Oriental del Uruguái.
  • 1994/1995Julie Méndez Ezcurra (1949 – 1990) Foyer del Teatru Bastión del Carmen - Colonia del Sacramento República Oriental del Uruguái.
  • 1995Julie Méndez Ezcurra - Una visión de Brasil – Bahia y Rio de Janeiro, fotografíes ente 1980 y 1988 Centru Cultural Brasil, Rio de Janeiro, Brasil.
  • 1998Julie Méndez Ezcurra – La xente, el so aire… y siempres Buenos Aires – Tobago Espaciu d'Arte, Buenos Aires.
  • 2004Julie Méndez Ezcurra, Fotografíes – Fotogalería del Teatru San Martín, Buenos Aires.
  • 2012 Borges en Adrogué Casa Municipal de la Cultura – Adrogué,[4] Provincia de Buenos Aires.

Póstumes y coleutives

  • 1994Primer Edición Feria d'Artes y Lletres – Lobería, Pcia de Bs As.
  • 1999Coleición Fotográfica Muséu Nacional de Belles Artes, creáu y empobináu por Sara Facio.
  • 1999Tributu a Borges – Revista Cultura, Muséu Nacional de Belles Artes, Buenos Aires.
  • 1999Arte Fotográfico Arxentín Muséu Provincial de Belles Artes, La Plata, Provincia de Buenos Aires.
  • 2002Percorríos Urbanos[5] – Muséu d'Arte Moderno de Buenos Aires, Buenos Aires.
  • 2005Coleición Fotográfica del Muséu Nacional de Belles Artes – Muséu Nacional de Belles Artes, Buenos Aires.
  • 2005258/20 Dos décades de Fotogalería [6] Fotogalería del Teatru San Martín, Buenos Aires.
  • 2006Venti años ensin/con Jorge Luis Borges 1986-2006 - BORGES, ente les cares la CARA – Centru d'Arte Moderno, Madrid, España.
  • 2012Panorama de la Fotografía Arxentina Coleición Rabobank[7] – Muséu Nacional de Belles Artes – Buenos Aires.
  • 2013 XII Feria de Llibros de Semeyes d'Autor – Galería Central Newbery, Chacarita, Buenos Aires.

Premios editar

  • 1980 – Concursu de fotografía “400 años de Buenos Aires” , auspiciado pola Municipalidá de la Ciudá de Buenos Aires n'adhesión al IV Centenariu de la Fundación de la ciudá.
  • 1983 – Mención d'Honor na Primer Bienal Internacional d'Arte Fotográfico de São Paulo, Brasil.

Llibros editar

Llibru Individual editar

  • 1994Julie Méndez Ezcurra Fotografies – Selección Facundo de Zuviría, primer edición: abril 1994, Editorial Sauce Chicu, Buenos Aires. ISBN 9879984501

Otros Llibros editar

  • 1985Hestoria de los Monumentos y Escultures de Buenos Aires –Magaz de Vieiro Ma del Carmen y Arévalo de Horton, Ma Beatriz, Secretaría de Cultura, Institutu Históricu de la Ciudá de Buenos Aires, 1985 - 306 páxs. Semeya tapa: Julie Méndez Ezcurra. ISBN 9789504307259
  • 19901890/1990 Centenariu de la cervecería Quilmes – Direición: Arq. Ramón Gutiérrez, Primer edición, ochobre 1990, Arxentina. Fotografíes Julie Méndez Ezcurra.
  • 1990La Fotogalería del Teatru San Martín – Selección Fotográfica y testos de Sara Facio, Primer edición 1990, Arxentina – Fotografia JME: Autorretratu con Pera. ISBN 9509536110
  • 1999Arte Fotográfico Arxentín – Curaduría Xeneral: Laura Buccellato, payares 1999, Arxentina – Fotografia JME: Teatru Colón . ISBN 987978940
  • 1999Borges: Develaciones – Félix della Paolera - Facundo Zuviría, xunetu 1999, Arxentina – Fotografia JME: Semeya de recubrición y 9 semeyes. ISBN 98797677
  • 1999Tribute to Borges – Copyright Revista Cultura, Idea y Curaduría: Patricio Lóizaga, 1999, Arxentina. Fotografía JME: Borges en Adrogué y Borges y Beppo.
  • 2001Borges y el Cultu de los Mayores – Rosendo Fraga, 2001, Arxentina. Fotografía de tapa: Borges y Beppo. ISBN 987987031
  • 2003Eladio Dieste: Innovation in Structural Art – Stanford, Anderson, primer edición mayu 2004, Estaos Xuníos. Fotografíes JME: Arquiteutu Eladio Dieste. ISBN 9781568983714
  • 2005Coleición Fotográfica del Muséu Nacional de Belles Artes – Coleición Lleendo Semeyes, dirixida por Sara Facio Primer Edición mayu 2005, Arxentina. Fotografía JME: Autorretratu con Pera. ISBN 9509536318
  • 2011Jorge Luis Borges n'Almirante Brown - Jorge Luis Borges Adrogué – Empobináu por Mariela Alonzo, Arxentina. Semeyes de tapa y retiración de tapa Principales Julie Méndez Ezcurra. ISBN 9789872542566
  • 20102011 – Caxa presentación Panorama de la Fotografía Arxentina y Fotografía Arxentina Coleición Rabobank – Facundo De Zuviría y Marjan Groothuis, Primer Edición, agostu 2011, Arxentina ISBN 9789872727208

Referencies editar

  1. Convencimientu – Sábadu 26 de setiembre de 1981.
  2. Julie Méndez Ezcurra Fotografies, primer edición: abril 1994.
  3. [1] Moreno, María, "Radar", Páxina 12, 24 de xunu de 2004, La Socarrona.
  4. [2] Borges en Adrogué, "FotoRevista".
  5. [3], Páxina 12, 19 de payares de 2002, Percorríos Urbanos.
  6. [4], María Luján Picabea, Clarín, 4 de xunu de 2005, 258/20 Dos décades de Fotogalería , Fotogalería del Teatru San Martín, Buenos Aires
  7. [5] Julie Méndez Ezcurra na Coleición Rabobank de Fotografía Arxentina, del Muséu Nacional de Belles Artes.

Bibliografía editar

  • AA.VV., Buenos Aires: Port de l'extrême – Europe, Autrement, París. 1987 - ISBN 2862601977 9782862601977
  • Encyclopédie Internationale des Photographes, Editions Caméra Fosca, París - ISBN 2903671044