KV63 ye una tumba apocayá afayada na necrópolis faraónica del Valle de los Reis n'Exiptu. Anque se creyó que yera una tumba real, agora piénsase que ye un pozu d'embalsamamientu.[1]

KV63
tumba (es) Traducir y xacimientu arqueolóxicu
Llocalización
PaísBandera de Exiptu Exiptu
Gobernaciones Lúxor (es) Traducir
Ciudá Luxor
Coordenaes 25°26′N 32°22′E / 25.44°N 32.36°E / 25.44; 32.36
KV63 alcuéntrase n'Exiptu
KV63
KV63
KV63 (Exiptu)
Cambiar los datos en Wikidata

La cámara contenía siete sarcófagos de madera y munches vasíes grandes d'almacenaxe. Los ataúdes solo conteníen los materiales propios del procesu de momificación, y les vasíes teníen sales, teles de llinu y cerámica rota de forma apostada.

Dalgunes de los restos de magre tienen testos, como parte d'un nome, pa-arreyen,[2] que podría pertenecer al d'Anjesenamón, la esposa de Tutankamón.[2] Esta inscripción, l'estilu arquiteutónicu de la cámara y la forma de los sarcófagos y les vasíes apunten a la dinastía XVIII y a la dómina de Tutankamón, que la so balta ta próxima.

Descubrimientu editar

Esta tumba foi afayada nel añu 2000 pol exiptólogu Nicholas Reeves, direutor de la "Valley of the Kings Foundation" y del proyeutu por aciu un estudiu xeofísicu y l'usu de sonar; Reeves, sicasí, foi acusáu de tar rellacionáu col contrabandu d'antigüedaes, lo que provocó la suspensión temporal de tolos permisos d'escavaciones del so equipu. Apocayá una meticulosa investigación demostró la so total inocencia y que se trataba de meros llevantos ensin fundamentu dalgunu. Sicasí, mientres esi tiempu los permisos pa escavar nel llugar fuéron-y daos al equipu del destacáu exiptólogu Otto Schaden de la Universidá de Memphis (Tennessee).

Oficialmente, l'equipu de Otto Schaden confirmó la esistencia de la tumba descubierta por Nicholas Reeves el 10 de marzu de 2005, pero nun foi anunciada hasta'l 8 de febreru de 2006 pol Conseyu Supremu d'Antigüedaes exipcies, quien acreditó l'afayu a esti equipu d'arqueólogos de los Estaos Xuníos qu'actúa dende va años nel Valle de los Reis so la direición de Otto Schaden. L'equipu alcordó catalogar la tumba col nome "KV63", d'alcuerdu a la convencional enumeración secuencial usada nel Valle de los Reis. KV63 ye la primer tumba descubierta intacta nesti valle dende'l descubrimientu de KV62, la tumba de Tutankamón, por Howard Carter en 1922.

El 26 de mayu de 2006, un pequeñu sarcófagu de 42 cm recubiertu de pan d'oru foi atopáu nel interior d'un ataúd medianu, so les almaes.

Llocalización editar

KV63 ta alcontrada nuna pequeña área asitiada ente KV10 y KV62, nel centru de la caña oriental del Valle de los Reis, y abondo cercana a la encruciada principal de la rede de caminos.[3]

Descripción editar

El descubrimientu foi fechu cuando l'equipu arqueolóxicu realizaba escavaciones de dellos cabanos de los trabayadores de la dinastía XIX frente a la entrada de la tumba KV10. Na esploración detectóse una capa de roca escura, y al cavar atopáronse unos llábanos de piedra blanca. Una esploración posterior reveló'l cantu d'una piedra tallada o cortada artificialmente, que resultó ser l'estremu superior d'un pasaxe vertical. Naquel momentu l'equipu sabía qu'afayaren daqué muncho más complexu y significativu que les cases de reposu de los trabayadores de les tumbes. Lamentablemente, el descubrimientu d'esta pista importante producióse a la fin de la campaña d'escavaciones 2004-05, polo que tuvieron que ser retardaes les escavaciones hasta que l'equipu volvió a entamar el so trabayu na seronda siguiente.

El pasaxe atopáu baxa aproximao cinco metros. No fondero d'esti túnel topa una puerta d'un metro y mediu d'altor, sellada con bloques de piedra. Detrás d'esta puerta, na cual l'equipu abrió una pequeña buecu, escontra'l 8 de febreru afaya la única cámara funeraria en forma de "L" con dellos ataúdes de madera y un númberu indetermináu de grandes jarras. Nun s'atopó nengún sellu na puerta, lo que dexó considerar que KV63 yá sufriera dalguna intrusión na antigüedá.

El planu de KV63 ye similar al d'otros dos baltes de la dinastía XVIII, les de Yuya y Tuyu, talmente que puede fechase la construcción circa del sieglu XIV e. C., especulándose sobre si los trés baltes son obra del mesmu arquiteutu.[4] Los destinatarios nun fueron entá identificaos, pero l'equipu ta seguro de que son individuos de la nobleza o bien rellacionaos coles clases altes; Zahi Hawass cree que podríen ser miembros de la familia real.

La cámara funeraria mide aproximao cuatro metros por cinco y, polo que puede ser vistu, tien parés blanques clares anepígrafas (ensin xeroglíficos). Contién siete ataúdes de madera: cinco d'adultos, unu de neñu o adolescente, y otru de ñácaru. Los trés adultos y el neñu tienen mázcares funeraries de color mariellu, estilu característicu de finales de la dinastía XVIII; los otros dos adultos tienen mázcares funeraries negres, más asemeyaes al estilu tempranu de la mesma dinastía. Los detalles del ataúd clasificáu como de ñácaru son entá confusos. Créese que los ataúdes que tienen mázcares funeraries marielles son femeninos. Reparar graves daños causaos poles termites en dalgunos d'ellos, sicasí otros paecen intactos. Parte de los daños podríen ser causaos pola aición d'antiguos lladrones de tumbes, y nun se topó nenguna señal de daños causaos per agua.

La tumba caltién 28 jarras grandes (según la última información), aproximao de 70 cm d'altu, dalgunes de cerámica y otres d'alabastru. Una jarra pesa unos cuarenta kilogramos (90-95 llibres). Otros trés jarras paecen tar rotes yá dende l'antigüedá nel cantu o pescuezu inferior. La mayor parte tienen tapes sellaes intactes, pero nun paecen tener nengún sellu faraónicu y los sos conteníos tán entá pendientes d'exame y de una investigación fonda.

El trabayu siguió cola estraición cuidadosa de los ataúdes y les jarras y el so treslláu a la tumba KV10, que presenta un espaciu ideal por que'l caltenimientu, l'exame y l'analís de los ataúdes y jarras facer d'una manera apropiada y científica. Escurrióse un sistema de polees pa facilitar el retiru seguru del material: utilizáronse tiestos pa llevantar les jarras dende'l llugar onde éstes fueron azacanaes hai 3000 años. Un gran ostracon romper al forzar la entrada a la tumba, pero por suerte la rotura foi llimpia (solamente dos cachos) y va poder ser fácilmente restauráu.

Al amosase les primeres fotografíes, l'exiptólogu Kent Weeks del Theban Mapping Project –non implicáu nel descubrimientu pero contratáu na escavación en cursu de la cercana KV5– afirmó que nun cree que la nueva tumba fuera destinada a nengún faraón; piensa que ye más probable que podría ser pa dalguna esposa o fíu d'un rei, o inclusive pa dalgún funcionariu o sacerdote.

Sicasí, más apocayá, Otto Schaden declaró que la elegante artesanía de la tumba y la calidá de la decoración de los ataúdes conduz al equipu a creer que se trate d'un posible entierru real, anque ye facederu que'l sepulcru pudiera ser destináu a miembros de la familia real o a funcionarios reales venceyaos cola alministración de dalgún faraón. Hasta'l momentu nun s'afayaron nomes, títulos o inscripciones de nengún tipu nos ataúdes. Anque se llama'l Valle de los Reis, non toles tumbes atribuyir a faraones pos dalgunes son de funcionarios, reines, o inclusive de cortesanos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Noticies multimedia editar