Kaqusha Jashari (serbiu: Каћуша Јашари/Kaćoša Jašari: Каћуша Јашари/Kaćoša Jašari;16 d'agostu de 1946Skenderaj) ye una inxeniera y política kosovar-albanesa. Ye miembru de l'Asamblea de Kosovu nel Partíu Democráticu de Kosovu dende 2007.

Kaqusha Jashari
Vida
Nacimientu Skenderaj16 d'agostu de 1946 (77 años)
Nacionalidá Bandera de Kosovu Kosovu
Oficiu inxeniera, comisaria políticapolítica
Creencies
Partíu políticu League of Communists of Kosovo (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

De 1986 hasta payares 1988, ella y Azem Vllasi fueron los dos principales políticos kosovares. En payares 1988, dambos fueron refugaos na "revolución antiburocrática" por cuenta del so renuencia p'aceptar les enmiendes constitucionales pa l'autonomía de Kosovu, y fueron reemplazaos por prestafirmas de Slobodan Milošević, el dirixente de la Lliga de Comunistes de Serbia nesi tiempu.

Vida temprana editar

Kaqusha Fejzullahu nació en Srbica, Serbia, fía de Halil Fejzullahu.[1][2] La familia tuvo un apartamentu en Bulevar kralja Aleksandra, Belgráu.

Política editar

En mayu de 1988 Jashari reempló a Azem Vllasi como Presidente del Provential Comité de la Lliga de Comunistes de Kosovu.[3] Paez que Serbia "aceptó" como se dixo nel momentu que la so madre yera montenegrina.[4]

Del 17 al 21 d'ochobre fueron protestes albaneses por tou Kosovu contra'l cambéu de estatus de Kosovu SAP.[5] El 17 de payares de 1988, Jashari y Vllasi fueron forzaos a dimitir y Rahman Morina foi escoyíu Presidente del Provential Comité'l 27 de xineru de 1989 pol Presidium del Provential Comité.[6] Eso creó protestes nueves por trabayadores y mocedaes albaneses. Dambos fueron refugaos pola so reticencia p'aceptar les enmiendes constitucionales pidiendo l'autonomía de Kosovu, y fueron reemplazaos por prestafirmas de Slobodan Milošević, el dirixente de la Lliga de Comunistes de Serbia naquel tiempu.

El 20 d'ochobre de 1990 Marko Orlandić y Jashari convocaron a xunta de serbios y montenegrinos en Kosovo Polje, que nun tuvo reacciones positives.[7]

Foi presidenta del Partíu Democráticu Social de Kosovu (PSDK) de 1991 hasta 2008, cuando foi asocedida pol ex primer ministru y dirixente de la guerrilla Kosovo Liberation Exércitu (KLA) Agim Çeku.

Discutinios editar

Según Radmila Vuličević de Pristina, el so padre quitó-y el so apartamentu en Pristina en xunu de 1999. Anguaño volvió a esi apartamentu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar