El Monumentu Nacional de les Ruines de Khami, a 15 km al oeste de Bulawayo, capital de la provincia de Matabelelandia Septentrional, nel sur de Zimbabue, correspuende a les ruines d'una ciudá real que se desenvolvió dempués del Gran Zimbabue y foi abandonada a mediaos del sieglu XVI. El descubrimientu d'oxetos d'Europa y de China revelen que Khami foi un importante centru comercial mientres un llargu periodu. Pol so gran significáu pa la historia del home, esti llugar foi inscritu pola Unesco nel añu 1986 na llista de los sitios que son Patrimoniu de la Humanidá.

Monumentu Nacional de les Ruines de Khami
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Ruines d'una paré en Khami.
Llugar  Zimbabue
Criterios Cultural: iii, iv
Referencia 365
Inscripción 1986 (X Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

Khami yera la capital del estáu de los torwa, el Reinu de Butua, ente los sieglos XV y XVII, formáu por abellugaos tres la cayida del Primer Estáu de Zimbabue. El mambo (rei) ocupaba la parte más alta de la ciudá, una ciudadela bien protexida y arrodiada poles residencies de los aristócrates, ente que les clases trabayadores vivíen fora de la zona cercada. Les cases de los ricos taben construyíes sobre plataformes formaes por parés macices de piedra, rellenes de tierra y afataes con hematita y grafitu.

La parte norte del complexu, sobre una llomba, contién la ciudadela real, onde s'atopó una pequeña ayalga, nuna plataforma semicircular nel visu de tres terraces. El principal accesu a esta plataforma taba cubiertu por un teyáu d'adobe, que los sos soporte atopar inda de pies.

Les ruines del sur de Khami contienen delles estructures interesantes: terraces de tierra que se piensa que sirviríen como corrolades; mui cerca, el mujejeje, una piedra resonante que toca como una campana; y la formosamente decorada muralla con seis metros d'altor y 60 de llargor de la Plataforma del Derribadoriu, con un diseñu axedrezáu a lo llargo de tola so estensión.

La comunidá de Khami florió hasta la so invasión polos pueblos Ndebele de Mzilikazi mientres la década de 1830. A partir d'esti momentu, la ciudadela foi caltenida como reserva real – un llugar sagráu y secretu, escondíu de los güeyos de los Europeos - hasta 1893, cuando Lobengula tuvo que fuxir de les hordas de colonos y el complexu pasó a les manes de los lladrones llegales de la Compañía de les Antigües Ruines de Rodesia (Rhodesia Ancient Ruins Company).

Referencies editar

Enllaces esternos editar