Perm (en rusu: Пермский край, Permski krai) ye unu de los nueve krais que, xunto colos cuarenta y siete óblast, ventiún repúbliques, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye la homónima Perm. Ta allugáu nel distritu Volga llindando al norte con Komi, al este con Sverdlovsk, al sur con Baskortostán y al oeste con Udmurtia y Kírov.

Krai de Perm
flag of Perm Krai (en) Traducir coat of arms of Perm Krai (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-PER
Tipu d'entidá Krais de Rusia
Capital Perm
Governor of Perm Krai (en) Traducir Dmitry Makhonin (en) Traducir
Nome llocal Пермский край (ru)
Llingües oficiales rusu
Xeografía
Coordenaes 59°14′N 56°08′E / 59.23°N 56.13°E / 59.23; 56.13
Superficie 160236 km²
Llenda con República de Komi, Óblast de Kírov, República de Udmurtia, República de Baskortostán y Óblast de Sverdlovsk
Puntu más altu Tulymsky Kamen (en) Traducir
Demografía
Población 2 508 239 hab. (1r xineru 2023)
Densidá 15,65 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Ekaterimburgo (es) Traducir
Fundación 1r avientu 2005
permkrai.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Permiakia caltuvo'l so estatus autónomu mientres el periodu de transición (2006-2008), según un presupuestu particular dientro del krai. Pasáu esti periodu, el presupuestu de Permiakia ta suxetu a les lleis presupuestaries del krai de Perm. El periodu de transición foi enllantáu por cuenta de que Permiakia depende en gran midida de subsidios federales y una corte abrupto d'estos podría ser perxudicial pa la so economía.

Zona horaria editar

  El krai de Perm atópase na zona horaria de Yekaterimburgu (YEKT/YEKST).

Xeografía editar

El krai de Perm ta asitiáu nel este de la llanura d'Europa oriental y na aguada occidental de los monte Urales Medios. El 99,8 % del so área atopar n'Europa, con un 0,2 % n'Asia. El krai tien por llendes: al norte, la república de Komi; al noroeste, el óblast de Kírov; al suroeste, la república d'Udmurtia; al sur, la república de Baskortostán; y al este, el óblast de Sverdlovsk. Dellos datos xeográficos:

  • llargor N-S: 645 km;
  • llargor E-O: 417,5 km.
  • puntu más altu: monte Tulymsky Kamen (1496 m)
  • fronteres: más de 2200 km

Ríos editar

Los ríos qu'escurren pol krai de Perm pertenecen toos a la cuenca del ríu Kama, el mayor afluente del ríu Volga. Hai más de 29 000 ríos y regueros nel krai de Perm, con un llargor total de más de 90 000 km. Solo dos ríos nel krai tienen llargores cimeros a 500 km: el mesmu ríu Kama (1805 km) y el ríu Chusovaya (592 km). Hai unos cuarenta ríos con un llargor ente 100 km y 500 km, siendo los más llargos:

Tamién hai munchos ríos pequeños, pero dalgunos d'ellos tienen un significáu históricu, como por casu el ríu Yegoshikha, encuya desaguada foi fundada la ciudá de Perm.

Clima editar

Tien clima continental, con iviernos llargos y con munches nevaes. Les temperatures medies en xineru varian dende los -18 °C, en partir nordés del krai, a -15 °C, na parte suroeste. El récor de temperatures más baxes ye de -53 °C, nel norte.

Minerales editar

El krai de Perm ye ricu en minerales, lo que puede esplicar el so variáu relieve en zones montascoses y llanes. Prodúcense: petroleu, gas natural, oru, diamantes, cromitas, alteria, piedra caliar, materiales de construcción y otros.[1]

El petroleu nel so área foi afayáu per primer vegada nel añu 1929, cerca del asentamientu de Verhnechusovskie Gorodki. Na actualidá conócense más de 180 campos de petroleu y gas. Ente ellos tán siendo esplotaos: 89 de petroleu; 2 de gas; y 18 tantu de petroleu como gas. La mayoría d'elles son pequeños y alcuéntrense nos distritos del centru y sur del krai. Los campos del norte tán menos desenvueltos por causa de qu'apaecen a gran fondura so capes de sal.

El carbón foi estrayíu nel krai de Perm dende hai más de 200 años y mientres enforma tiempu tuvo un papel importante nel balance de combustible y enerxía na rexón. La so esplotación foi máxima en 1960, cuando se llegó a los 12 millones de tonelaes, pa dempués dir menguando ensin qu'haya esploración de nuevos campos.

En Perm atópase'l depósitu de sales de potasiu de Verkhnekamskoye, unu de los más grandes del mundu. La so superficie ye de aprox. 1800 km² y l'espesura de les capes de sal llega a los 514 m.

Flora y fauna editar

Los montes cubren cerca del 71 % de la superficie del krai, con predominiu de los montes de coníferes, aumentando'l porcentaxe de montes caducifolios de norte a sur.

Hai 62 especies de mamíferos, más de 270 especies d'aves, 39 especies de pexes, 6 especies de reptiles y 9 especies d'anfibios. Nel krai de Perm estableciéronse dos reserves naturales: Basegi y Vishera.

Galería editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar