La Serna del Monte

conceyu de la Comunidá de Madrid (España)

La Serna del Monte ye un conceyu español de la provincia y Comunidá de Madrid. Tien una superficie de 5,44 km² con una población de 111 habitantes y una densidá de 20,04 hab/km².

La Serna del Monte
Alministración
País España
AutonomíaBandera de la Comunidá de Madrid Comunidá de Madrid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de La Serna del Monte (es) Traducir Francisco González Álvarez
Nome oficial Serna del Monte, La (es)[1]
Códigu postal 28737
Xeografía
Coordenaes 41°01′53″N 3°37′29″W / 41.031388888889°N 3.6247222222222°O / 41.031388888889; -3.6247222222222
La Serna del Monte alcuéntrase n'España
La Serna del Monte
La Serna del Monte
La Serna del Monte (España)
Superficie 5 km²
Altitú 1074 m
Llenda con Buitrago del Lozoya, Gascones, Braojos de la Sierra, La Acebeda y Piñuécar-Gandullas
Demografía
Población 106 hab. (2023)
- 42 homes (2019)

- 39 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de Comunidá de Madrid
0% de España
Densidá 21,2 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
lasernadelmonte.com
Cambiar los datos en Wikidata

Símbolos editar

 
Escudu de La Serna del Monte

L'escudu heráldicu y la bandera que representen al conceyu fueron aprobaos oficialmente'l 20 de mayu de 1993. L'escudu se blasona de la siguiente manera:

«Escudu partíu. Primero ariáu n'aspa; primero y terceru, de sinople, una banda de gules fileteada d'oru; segundu y cuartu, d'oru, una banda de gules fileteada d'oru; segundu y cuartu, d'oru, flanqueado de la lleenda "Ave María Gratia Plena" en lletres de sable. Segundu de plata una cruz de San Andrés (o un sotuer recortáu) de gules.»

La descripción testual de la bandera ye la siguiente:

«Bandera. De proporciones 2 x 3. El pañu cuartelado n'aspa; primero y terceru, verde con una banda colorada perfilada de mariellu; segundu y cuartu mariellu. Nos triángulos mariellos dos tales aspes coloraes.»

Historia editar

El territoriu de La Serna formaba parte, na Edá Media, del términu de Braojos; yeren tierres que los señores de Mendoza daben a semar a los sos vasallos.

L'asentamientu ye d'orixe medieval; los colonos construyeron les sos viviendes xunto a les tierres que trabayaben, pero mientres enforma tiempu nun tuvo entidá como población, teniendo los servicios del conceyu ya Ilesia en Braojos.

Na mesma dómina consiguió la emancipación civil.

En 1766 apaez como una población, cola mesma entidá que Braojos, integrada na Tierra de Buitrago.

El pueblu vivía de l'agricultura y de la ganadería. Les tierres de regadío, dependientes d'una reguera compartida con L'Acebal, producíen hortolices, llinu y praos con frutales, fresnos y chaparros. En secanu producíase trigu y centenu, fabes y pataques. Dende mediaos del sieglu XX l'agricultura sumió práuticamente y l'actividá foi casi puramente ganadera.

Xeografía editar

La Serna del Monte ta asitiada nun terrén relativamente llanu, na aguada sur de la sierra de Guadarrama. Ye un perpequeñu términu de forma allargada. El 90 % de les sos tierres son terrenales de campera con carba, castañales, rebollares, encines, cardos y enebros. Tamién hai pequeñes zones de encinares claros sobre roca. El terciu norte ye de monte baxu. Ta bañáu pol regueru de les Cárcavas que naz a un quilómetru del nucleu y bordiar pel so llau oeste.

Numberoses ya importantes víes pecuaries crucien la Serna de nordés a sur: La Cañada Real Segoviana, la Cañada de Merines, el Cordel de les Poces y la Sienda del Campusantu.

El nucleu asitiar nun llanu a 1064 metros d'altitú y ta estructurado por dos carreteres, la M-636 que sigue escontra Gascones y la M-976 que va hasta Braojos.

Patrimoniu editar

Ilesia de San Andrés:

Conserva de l'antigua construcción la planta, d'una sola nave, y l'espadaña.

L'edificiu foi reformáu na segunda metá del sieglu XX; reconstruyóse la cubierta, añadióse una antoxana d'entrada y los panales interiores fueron pintaos de blancu.

Tien un retablu del sieglu XVIII, columnes salomóniques y escultures barroques de San Andrés y de la Virxe con neñu del sieglu XVI y XVII.

La Fragua:

Esti conxuntu d'elementos tradicionales atopábense d'antiguo na Fragua, edificiu güei restauráu como agospiamientu rural. Caltiénense la piedra d'afilar, el fuelle, la incla y la pila o poza. L'oficiu de ferreru yera de los más importantes nel pueblu, pos les sos xeres yeren munches y preseos pa los vecinos, encargar de ferrar los animales pal trabayu, pero tamién d'iguar los preseos de llabor con que se cuntaba d'antiguo: araos, restelles, elementos de los carros.

Esti oficiu exercer el ferreru de La Serna del Monte nos llugares de Gandullas y Piñuecar.

Piedra de les vegaes:

Na dómina medieval esistíen les llamaes Comunidaes de Regantes, que taben formaes por aquellos vecinos que teníen güertos y praos con derechu a l'agua de la reguera procedente d'El Acebal.

Al tener les Comunidaes mentaes les sos propies ordenances, teníen al frente una única autoridá que yera'l del que dependíen el Guardia Aguador, l'Escribán y al empar yera'l que partía'l tiempu de riego ente los que tenín derechu a l'agua de la reguera, abriendo o cerrando les bifurcaciones esistentes.

Pa midir esti tiempu recurrir a una especie de reló de sol, una estaca alta clavada nel centru d'una piedra circular, qu'en llugar de tener tallaes les hores lo que se faía yera grabar tantes marques como regantes esistieren. A esta piedra llamar "Piedra de les Vegaes" o "Piedra de les Partes".Puede vese enfrente al Conceyu.

Casamata

Xubiendo callar peligros y siguiendo el senderu hasta llegar frente al depósitu de la Canal de Sabela II, atópase una Casamata o búnker emplegáu na Guerra Civil.

Fiestes y tradiciones editar

28 d'agostu: fiestes n'honor a San Agustín.

Demografía editar

Evolución demográfica de La Serna del Monte
19911996200120042006200820112015
931111151131081119986
(Fonte: http://www.madrid.org/iestadis/fixes/estructu/demograficas/padron/estructupopc.htm)

Referencies editar

Enllaces esternos editar