Laguna del Marquesado

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Laguna del Marquesado ye un conceyu español de la provincia de Cuenca, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Tien una superficie de 37,91 km² con una población de 48 habitantes (INE 2015) y una densidá de 1,32 hab/km².

Laguna del Marquesado
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Laguna del Marquesado (es) Traducir José Rodrigo Rubio
Nome oficial Laguna del Marquesado (es)[1]
Códigu postal 16316
Xeografía
Coordenaes 40°10′40″N 1°40′17″W / 40.1777°N 1.6715°O / 40.1777; -1.6715
Laguna del Marquesado alcuéntrase n'España
Laguna del Marquesado
Laguna del Marquesado
Laguna del Marquesado (España)
Superficie 38 km²
Altitú 1320 m
Llenda con Zafrilla, Tejadillos, Huerta del Marquesado y Valdemeca
Demografía
Población 57 hab. (2023)
- 28 homes (2019)

- 22 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
0% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 1,5 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

El so nome deriva de la so pertenencia al Marquesáu de Moya, creáu polos Reis Católicos a finales del sieglu XV, anguaño propiedá del Duque d'Alba.

Folclor popular editar

Les sos fiestes principales celébrense'l 24 d'agostu, n'honor a San Bartolomé, y el 26 d'agostu, n'honor a San Roque. Dambos díes pela tarde celébrase "La Xoya" y "Los cargos". La Xoya ye una carrera popular na que corredores voluntarios compiten pa llegar los primeres a la meta, xunto a la reguera y bandera en mano. D'antiguo, el percorríu yera más llargu y los corredores facer descalzos. Una vegada concluyida la Xoya, a manera de procesión llegar a la plaza chica, ellí cuérrense los cargos. Los cargos son una tradición popular de la zona, na que se "pasien" el pinchu, el cayáu y la bandera. Representen los trés poderes: el militar (el pinchu), l'eclesiásticu (el cayáu) y el pueblu (la bandera).

Los que porten los trés poderes, dan trés vueltes a la plaza, numberando cada vuelta (1,2,3). A la tercer vuelta ufierten el cargu al pueblu, diciendo "¿Hai dalgún devotu pal añu que vien pa San Bartolomé (o San Roque, según el día que se tea celebrando)?

Los que s'ufierten son xubíos a costazos. Ellos son los responsables de curiar el restu del añu al cargu y d'ufiertalo al siguiente añu. Destacar que tienen d'añader nel casu del pinchu y el cayáu una nueva cinta de color.

Bañu nel pilón. Ye tradición, especialmente si yes nuevu nel pueblu, ser bautizáu nel pilón de la plaza.

Reserva Natural editar

La Reserva Natural de la Laguna del Marquesado, asitiada nel términu municipal de la llocalidá de Laguna del Marquesado (Cuenca), ta nuna bella paraxa, xunto a la carretera de Cañete-Tragacete. Esta singular llaguna ta arrodiada de cañizu y nella habiten aves acuátiques.

La Laguna del Marquesado ye una güelga d'orixe cársticu de pequeña dimensión, formáu pola embalsiadura del Regueru del Sotu de resultes de la formación d'una barrera travertínica, d'agües duces y permanentes.

Flora editar

La vexetación ye abondosa y diversa con especies típiques de rexones eurosiberiana relicticas, anguaño enclaves concretos onde inda se caltienen les esixentes condiciones de mugor bien amenaciaes pol cambéu climáticu. D'especial importancia ye la presencia d'una especie en peligru d'estinción como'l Sparganium natans.

Fauna editar

La fauna ye importante pola presencia d'aves forestales como águila calzada, azor, gavilán o ratoneru, delles aves acuátiques como zampullín chicu, coríu real, polla d'agua o focha común. La presencia de trucha común constitúi unu de los valores más importantes de la reserva.

Clima editar

La Laguna del Marquesado atopar nel pisu bioclimático supramediterráneo. Agües embaxo esta barrera conforma unes pequeñes cascaes naturales. La fondura máxima de la llaguna ye de 5,5 m.

Demografía editar

Evolución demográfica de Laguna del Marquesado
19911996200120132015
7179745448
(Fonte: INE)

Accesu a datos estadísticos de Laguna del Marquesado, del tabla+de+resultancies INE

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar