Leonila Vázquez García

Leonila Vázquez García (17 de xineru de 1914José Mariano Jiménez (es) Traducir – 30 de xineru de 1995), conocida como Leonila Vázquez, foi una bióloga mexicana especialista n'inseutos. Dedicó gran parte de los sos estudios a entender la bioloxía de granar cochinilla (Dactylopius coccus), una especie mexicana utilizada pa llograr colorante coloráu. A partir de 1943 impartió clases na Facultá de Ciencies de la UNAM y foi investigadora del Institutu de Bioloxía tamién de la UNAM.[3]

Leonila Vázquez García
Vida
Nacimientu José Mariano Jiménez (es) Traducir17 de xineru de 1914[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte 30 de xineru de 1995[1] (81 años)
Oficiu biólogaentomóloga
Emplegadores Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Estudios editar

Siendo neña treslladar cola so familia a la Ciudá de Méxicu. Ende estudió la primaria y secundaria n'escueles públiques. El bachilleratu realizar na Escuela Nacional Preparatoria y la llicenciatura na Facultá de Filosofía y Lletres. El 3 d'ochobre de 1936 llogró'l títulu de Maestra en Ciencies Biolóxiques cola tesis: Inseutos nocivos a los "tepozanes" (Budleia) del centru de Méxicu. En 1945 llogró'l grau de Doctora en Ciencies Biolóxiques de la Facultá de Ciencies, UNAM. La so tesis de doctoráu titulóse: Estudiu monográficu de les Psychidae (Lepidoptera) en Méxicu.[4]

Desenvolvimientu en bioloxía editar

A lo llargo de la so carrera profesional, la Dra. Vázquez dedicó la so vida a l'academia. Impartió clases na Facultá de Ciencies y foi investigadora del Institutu de Bioloxía, dambes de la UNAM. Como investigadora estudió diversos aspeutos de la bioloxía de les caparines (Lepidoptera), incluyendo la descripción de delles especies nueves pa la ciencia. Dientro de la so investigación con caparines estudió a los grupos Papilionidae, Pieridae, Nymphalidae, Satumiidae, Sphingidae y Psychidae, ente otres. En total tien alredor de 50 publicaciones científiques.

Collaboró col Institutu Indixenista pa la ellaboración del Estudiu del cultivu de la "cochinilla de granar" (Dactylopius coccus Mariña) y del "folie" (Llaveia axin). Dambes especies son utilizaes dende tiempos prehispánicos pa ellaborar artesaníes. La grana cochinilla usar pa tiñir de coloráu fibres testiles y el folie usar pa la ellaboración de laques.

Honores editar

En 1971 recibió la medaya al Méritu Entomolóxicu dada pola Sociedá Mexicana d'Entomoloxía.

Un pocu más de 30 especies de plantes y animales fueron descrites n'honor a Leonila Vázquez. Dalgunes d'elles son Fouquieria leonila, una planta endémica de Guerrero, Méxicu, diverses especies de lepidópteros, ácaros, crustáceos y nemátodos, ente otros.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://sdei.senckenberg.de/biographies/information.php?id=13195. Apaez como: Leonila Vázques García. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  2. URL de la referencia: https://www.gf.org/fellows/all-fellows/leonila-vazquez-garcia/.
  3. «Interesaos y comprometíos». Consultáu'l 9 de marzu de 2018.
  4. Vázquez García, L. 1945. Estudiu monográficu de les Psychidae (Lepidoptera) en Méxicu.

Enllaces esternos editar