El llaváu de celebru, tamién conocíu como reforma del pensamientu, educación, adoctrinamiento o reeducación, consiste na aplicación de diverses téuniques de persuasión, sían coercitivas o non, como la concesión selectiva de pagos.[1] Por aciu esta estratexa psicolóxica, el domante obliga someter los sos creencies, conducta, pensamientos y comportamientu a un individuu o sociedá, col propósitu d'exercer sobre ellos reconducciones o controles polítiques, morales y cualesquier otru tipu.

Xeneralidaes editar

A lo llargo de la historia, recurrióse a diverses formes de control del pensamientu de los individuos, pero fueron les sociedaes totalitaries del sieglu XX les que primero aplicaron conocencies científiques p'ameyorar les téuniques de llavadura de celebru, y qu'anguaño s'apliquen como métodu de sanamientu en psiquiatría, sofitáu frecuentemente col usu de fármacos que inhiben les capacidaes cognitives del paciente.

Otros sofitos emplegaos secularmente na llavadura de celebru son el fame y la privación de proteínes, que producen tracamundiu y credulidad na capacidá de raciociniu y la privación del suañu, que causa estrés y tracamundiu.

En trenta díes consíguese un llaváu de celebru, y anque nenguna programación ye irreversible, si l'individuu aceptar mientres un periodu de tiempu considerable, yá nun hai vuelta tras, como se ve nos adeptos de diversos credos y filosofíes.[2]

George Orwell, na so novela 1984, describió delles téuniques usaes entós na llavadura de celebru.

Llavadura mental editar

La llavadura mental ye un métodu, más o menos eficaz dependiendo del individuu, que'l so oxetivu ye faer almitir unes informaciones cualesquier a otra persona, cola téunica de la repetición hasta que l'oxetivu sía alcanzáu. N'ocasiones utiliza violencia verbal o física pa confirmar o crear una xerarquía definida de superioridá ente'l llavador y el llaváu.

Fálase tamién de la llavadura mental realizáu pelos medios d'información sobre la población, que puede efeutivamente tener al llargu plazu l'efeutu d'imponer el puntu de vista de los medios sobre la población. El meyor mediu d'evitar el control d'información ye utilizar delles fontes dientro del posible espectru informativu.

Nun hai de confundise la llavadura mental cola lobotomía, que ye una operación quirúrxica del celebru.

Anque'l vocablu "secta" tea rellacionáu colos grupos que tienen una mesma afinidá, col pasu de los años adquirió una connotación más rellacionada colos grupos radicalizaos, xeneralmente relixosos, tendentes a controlar el pensamientu distintu al so, fora y dientro de la so organización. Tán presentes asina, dientro de delles "sectes": la llavadura mental, la llavadura de celebru, el Control mental, la persecución, la esplotación humano y sexual, la esclavitú y diverses formes d'abusos. Dende'l puntu de vista sociolóxicu, ye un grupu de persones con afinidaes comunes (culturales, relixoses, polítiques, etc). Davezu ye un términu peyorativu, frente al que surdió, el de "nuevos movimientos relixosos".

La llavadura de celebru nes mases editar

El términu llaváu de celebru aplícase dacuando, en delles sociedaes, cuando'l gobiernu caltién un control social firme de los medios de comunicación de mases y el sistema d'educación, y usa esti control pa tremar la propaganda nuna escala particularmente intensiva, con efeutu global que puede llavar el celebru a seiciones grandes de la población.

Denominada Propaganda (ver), busca influyir nel sistema de valores del ciudadanu y na so conducta. Articular a partir d'un discursu persuasivo que busca l'adhesión del otru a los sos intereses. Ye de calter monológico y rique el recursu al anunciu. El so planteamientu consiste n'utilizar una información presentao y espublizao masivamente col enfotu de sofitar una determinada opinión ideolóxica o política. Anque'l mensaxe contenga información verdadera, ye posible que sía incompleta, non oldeada y partidista (desinformación), de forma que nun presente un cuadru equilibráu de la opinión en cuestión, que ye contemplada siempres en forma asimétrica, suxetiva y emocional. El so usu primariu provién del contestu políticu, refiriéndose xeneralmente a los esfuercios patrocinaos por gobiernos o partíos pa convencer a les mases; secundariamente aludir a ella como publicidá d'empreses privaes.

Reforma del pensamientu editar

La reforma del pensamientu o persuasión coercitiva, como n'ocasiones ye conocida, ye un sinónimu atenuáu del llaváu de celebru, entiéndese meyor como un sistema coordináu gradual d'influencia coercitiva y de control de conducta diseñáu por que artificiosamente y encubiertamente manipolie ya influya nos individuos, usualmente nuna escena preparada pol grupu, col propósitu de que los creadores del programa de dalguna manera ardíciense, atrayendo adeptos a la so causa pal provechu financieru o políticu.

¿Cómo s'establez un programa nel subconsciente? editar

Vease tamién l'artículu: téuniques de control mental.

Emplégase'l términu "consciencia", en munches traducciones d'otros idiomes y como un términu opuestu a inconsciente o subconsciente, pa nomar a determinaes funciones de la conciencia, sobremanera les relatives al raciociniu o entendimientu. Asina, falar de tar consciente n'oposición a perder el sentíu, o de estaos de consciencia.

Cada xeneración va ser el productu de miles de mentes y va exercer coles mesmes la so influencia sobre la xeneración que la sigue. L'actividá de la conciencia o mundu interior puede contribuyir a esplicar por qué nun somos iguales a los nuesos antepasaos y por qué solemos dicir que tenemos una mente única, distintes opiniones y emociones variables.

Los lóbulos fronteros y los lóbulos temporales de dambos hemisferios cerebrales paecen los encargaos d'exercer les actividaes especializaes del pensamientu. Nun resulta fácil discernir les diferencies ente los dos hemisferios. Sábese que mientres el suañu el "hemisferiu mudu" y el "hemisferiu ciegu" intercambien información.

L'hemisferiu esquierdu utiliza los mecanismos convencionales pal analís de los pensamientos qu'utiliza la consciencia.

Munches de les actividaes atribuyíes al inconsciente son mesmes del hemisferiu cerebral derechu, que procesa la información mayoritariamente usando'l métodu de síntesis, componiendo la información a partir de los sos elementos, axuntándolos nun conxuntu, un hemisferiu integrador centru de les facultaes viso-espaciales non verbales, especializáu en sensaciones, sentimientos, prosodia y habilidaes espaciales; habilidaes visuales y sonores non del llinguaxe como les artísticu y musicales. Concibe les situaciones y les estratexes del pensamientu d'una forma total. Integra dellos tipos d'información (soníos, imáxenes, golores, sensaciones) y tresmitir como un tou. El métodu d'ellaboración utilizáu pol hemisferiu derechu afacer al tipu de respuesta inmediata que se riquir nos procesos visuales y d'orientación espacial.

El inconsciente o subconsciente, ye una parte de la mente que los psiquiatres consideren qu'exerz una influencia importante na conducta. S. Freud foi'l primeru n'espublizar que les esperiencies de la infancia, aparentemente escaecíes, almacenar nel inconsciente y son responsables de munchos de los pensamientos y aiciones del adultu.

Almítese xeneralmente que'l mundu interior de la mente del adultu depende de la complexidá de la información que l'encéfalu recibe mientres la infancia. La información recibida pol encéfalu contribúi a formar los elementos conscientes o inconscientes de la mente. Los trestornos o irregularidaes que s'esperimenten nestes primeres etapes del desenvolvimientu pueden influyir nel conteníu de la conciencia o sobre l'inconsciente. Estos cambeos pueden manifestase por sigo mesmes como emociones beneficioses, que pueden sicasí espresase por casu, al traviés de conductes antisociales. La conciencia paez trazar una llinia ente los sentimientos de la que pueden resultar aiciones bones o males.

Comparáu por dalgunos el subconsciente, con un ordenador, la so forma d'entender la información ye distinta de la de la consciencia. Programar d'una manera o otra y executa ciegamente, infaliblemente, el programa que se-y dio, saber o non el mesmu individuu.

El programa establecer d'una manera bien simple. Falando con propiedá, son dellos los programes que s'establecen nel suxetu mientres la infancia, a una edá en que la so sentíu críticu ta entá bien pocu desenvueltu y acepta con facilidá y naturalidá toles suxerencies provenientes del esterior. Estes suxerencies, base del programa, vienen de primeres de los padres, sumándose darréu otros adultos, educadores y los individuos colos que'l neñu rellaciónase, que pueden ser de la so mesma edá, o inclusive más nueves y d'otru sexu, ya inclusive a falta de seres humanos, animales y sociedaes animales, por cuenta de la carauterística sociable del ser humanu. Una sola pallabra o esperiencia puede asina marcar la vida y xenerar una torga que l'individuu nun va llograr superar en munchos años. Una declaración d'amor, una mala noticia, felicitaciones... tresformen el nuesu ser interior tantu nun sentíu como nel otru, y lo más notable ye qu'eses pallabres, qu'en realidá son sugestión y autosugestiones, nin siquier precisen ser ciertes pa exercer un fuerte impautu en daquién, mientres la mente consciente aceptar.

La influencia de la mesma imaxe nun ye percibida pola mayoría de la xente. La so imaxe establezse principalmente a partir de dos fuentes:

  • El mundu esterior, constituyíu polos sos padres, los sos educadores, los sos amigos y toles persones que se cruciaron nel camín de la so esistencia.
  • Los sos propios pensamientos (ver psique).

La desprogramación editar

Conozse como desprogramación al procesu de lliberar a daquién del control mental al que foi sometíu. Yá que el control ye una téunica llargo y complexo, tamién lo ye la desprogramación, polo qu'esisten profesionales trataos na materia.

Circunstancies editar

Pa llograr la desprogramación, especialmente del control más destructivu, ye necesaria la concurrencia de delles circunstancies.[3]

  1. Separación del grupu controlador
  2. Descansu físicu #

Alimentación fayadizo # Esfotu

Téuniques editar

Una vegada axuntaes les circunstancies anteriores, espertos na tema como Steven Hassan siguen una serie de téuniques desprogramadoras.[3]

  1. Establecer rellaciones de mutuu enfotu.
  2. Comunicase cola persona pa conocer la so situación (¿Desea siguir? ¿Siente duldes sobre la bondá de los que-y controlaron? ¿Ta desencantáu pero medrosu?).[3]L'Asociación Psicolóxica Americana refugó'l tomar posición al respeutu pos nun-y paecieron permediaes les investigaciones sobre la cuestión.[4]
  3. Desenvolver modelos d'identidá: cómo yera personar antes d'entrar, cómo ye'l modelu de personalidá impuestu pol control mental y cuál ye la personalidá qu'adopta dientro de la estructura controladora (empecipiáu, con daqué de responsabilidá, controlador...).
  4. Poner a les persones en contautu cola identidá orixinal. Por esta razón ye tan difícil desprogramar a neños que nun tienen una personalidá anterior que recuperar.[5]
  5. Consiguir camudar la perspeutiva dende la que mira'l controláu (la que-y impunxo'l grupu controlador).
  6. Atayar l'autoengaño que sistemáticamente enseñóse a la persona controlada que faiga cuando siente duldes sobre lo que lu enseñaron.
  7. Terminar coles fobies qu'enllantaron a la persona por que nun abandone'l grupu y amosa-y el bienestar que puede llograse fora del grupu.
  8. Esplicar a la persona controlada les carauterístiques del control mental que sufrió.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Cook, Chris (1989) Diccionariu de términos históricos, 2ª edición, Madrid: Alianza Editorial, páx. 315. ISBN 84-206-3632-0.
  2. -y lavage de cerveau en Chine au début des années cinquante
  3. 3,0 3,1 3,2 -y lavage de cerveau : mythe ou réalité ? Préf. de Thomas Robbins ; Trad. de l'italien par Philippe Baillet. Paris, L'Harmattan
  4. réponse du "Board of social and ethical responsibility for psychology"
  5. Trance-Formation Of America (Mkultra Mind Control Victim Speaks Out), de Catlileen (Cathy) Ann O'Brien & Mark Philips (1995), disponible de Brigadoon Books, The Old Bakery, Mill Street, Aberfeldy, Perthshire PH15 2BT, Escocia, o de Bridge of Love, c/o 13553 Poway Road, #170 Poway, California 92064, USA

Enllaces esternos editar