Lorenzo Antonio Inocencia Latorre Jampen (28 de xunetu de 1844Montevidéu – 18 de xineru de 1916Buenos Aires) foi un militar y políticu uruguayu, gobernador de facto ente 1876 y 1879, y presidente constitucional ente 1879 y 1880.

Lorenzo Latorre
Presidente d'Uruguái

Vida
Nacimientu Montevidéu28 de xunetu de 1844[1]
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái
Muerte Buenos Aires18 de xineru de 1916[1] (71 años)
Oficiu militarpolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Ascensu al poder editar

El 10 de marzu de 1876 efectuóse una amplia xunta de comerciantes, hacendados nacionales y estranxeros residentes que, ante la acefalia nel poder (Pedro Varela, sustitutu de José Y. Ellauri qu'abandonara la presidencia, n'exerciciu de la primer maxistratura, tamién abandonó'l poder ensin que naide se fixera con él) y les graves crisis qu'enfrentaba'l país, debíu en gran parte a la inoperancia de los gobiernos democráticos, decidieron ufierta-y el poder al Ministru de Guerra Coronel Lorenzo Latorre. Ésti aceptó y tomó el poder col títulu de "Gobernador Provisional". Los oxetivos principales del réxime latorrista fueron el llogru de la paz interna y l'orde (na campaña, sobremanera) y l'afirmación del derechu a la propiedá privada. El so gobiernu significó, dende l'ángulu políticu, la sustitución de les banderías tradicionales (blancos y coloraos), pol gobiernu de los grupos de presión más fuertes no económico, aliaos al grupu de presión más fuerte nel poder real y coactivo: l'exércitu. La inoperancia, la debilidá y el tonu artificial qu'asumiera pasu ente pasu la superestructura política de la república, traducióse pos nuna asunción del poder casi direuta per parte del altu comerciu, la clase alta rural y los inversionistas estranxeros.

Xestión de gobierno editar

Militarismo editar

Latorre basar nos progresos téunicos de la dómina, pa consolidar la estabilidá política del país. El rifle Amadeo y l'escopeta con llanza Esrripón diéron-y al exércitu un poder incontrastable y inalcanzable pol so costu pa los revolucionarios. La importancia del telégrafu anicia na velocidá pa tresmitir información hasta los llugares más alloñaos de la capital. El ferrocarril dexó'l rápidu treslláu de tropes y d'armamentu pa encalorar les revoluciones. Llogró caltenese prescindente de los partíos políticos (Blancos y Coloraos), (él yera d'orixe Coloráu), pero dambos aceptar como l'home que pondría fin a l'anarquía na que la sumiera'l "principismo" intelectual ensin fundamentu real. Por dos vegaes intentó devolver el poder y encauzar a la República poles sos instituciones normales, pero los dos vegaes, axuntaos nel Teatru Alcaleba, los diputaos, los gauchos y los homes de trabayu negáron-y tal posibilidá (Ente ellos atopaba'l diputado Alberto Méndez).

Sistema xudicial y rexistral editar

Tamién produció una modernización del aparatu xurídicu sustituyendo a los alcaldes por xueces lletraos departamentales. Simultáneamente aprobáronse los Códigos de Procedimientu Civil ya Instrucción Criminal en 1878, según el Códigu Rural y la creación del Rexistru d'Embargos y Interdicciones. En 1879 aprobóse la Llei de Rexistru d'Estáu Civil, cola cual pasó a manes del Estáu una función realizada hasta'l momentu pola Ilesia. Los xulgaos de Paz empezaron a llevar cuatro rexistros: de nacencies, de fallecimientos, de matrimonios y de reconocencies y llexitimaciones.

Tresformamientu del campu editar

En materia económico, y p'ameyorar les condiciones del campu, Latorre cerciorar del afitamientu del derechu de propiedá privada por aciu el Códigu Rural de 1879, qu'establecía la medianería obligatoria, lo que-y dio un enorme impulsu al cercamientu de los campos. Estableció la Oficina Xeneral de Marques y Señales de Ganáu, na que tenía de solicitase les marques de ganáu pa evitar repeticiones y fraudes y asegurar la propiedá del ganáu. Otra midida que s'enllantó como ayuda pa consolidar l'orde internu na campaña, foi l'autorización dada a los grandes propietarios pa establecer policía particular a cargu del comisariu. L'alambre consolidó'l réxime vixente de la propiedá de la tierra. En segundu términu, esanició al minifundista ganaderu y provocó la primer desocupación nel país, al esaniciar el trabayu de munchos peones, amestaos y puesteros. Esto provocó la so concentración nos suburbios de los poblaos, de ciudaes del interior y en Montevidéu, dando orixe a lo que s'empezar a conocer como rancheríos.

Reforma educativa editar

Una de les reformes más importantes mientres el gobiernu del Coronel Latorre foi la educativa, encamentándola a José Pedro Varela, quien s'atopaba a la vanguardia en materia de les nueves corrientes pedagóxiques. Creó la Escuela d'Artes y Oficios, llamada más tarde Escuela Industrial y depués Universidá del Trabayu del Uruguái (UTU). Tamién creó l'Hospital pa enfermos mentales.

Rellación cola Ilesia editar

Latorre engarróse munches vegaes col Sacerdote Elmiro Sánchez, dexando a ésti muertu metanes la so segunda guerra, dempués d'esto, Latorre foi presu por 3 años, llogrando escapase con ayuda del so compadre Alfredo Guillor.

Nel marcu de rellacionar Ilesia Estáu de la Constitución entós vixente, depués d'una xestión amistosa del Pbro. Mariano Soler el so gobiernu xestionó ante'l Papa Lleón XIII la creación de la Diócesis de Montevideo.

Austeridá editar

Latorre nun desenvolvió un gobiernu a favor de la clase militar, pero tuvo importantes cantidaes d'autoritarismu lo qu'ayudó pa forxar un Poder Central capaz d'empobinar al país en principios dirigistas (mercantilistes), d'esa forma aumentando'l proteicionismu y el poder del estáu. Defensa de la propiedá privada de la tierra y del ganáu, continuación del pagu de la delda pública; pero tamién, modernización téunica y alministrativa del Estáu. Teniendo l'antigüedá necesaria y los méritos pa faelo, nunca xubió a Xeneral, pa dar exemplu d'austeridá, yá que ello significaría un aumentu de sueldu; por cuenta de ello ye conocíu como'l Coronel Lorenzo Latorre.

El 1 de marzu de 1879 asumió como Presidente de la República pol periodu 1879-1883, pero viose imposibilitáu de gobernar por cuenta de que nun taba acostumáu a la falta de operatividad d'un parllamentu con más discutinios eternos que resoluciones práuticos, anque estes fuéren-y adversu; arrenunció'l 13 de marzu de 1880, declarando nel so discursu que "los orientales son ingobernables". L'Asamblea Xeneral aceptó'l so arrenunciu y nomó a Francisco Antonino Vidal Silva como'l so sustitutu pol restu del periodu. La oligarquía "principista" montevideana, verdadera rémora de los homes humildes y de pujanza, túvo-y pol so enemigu. Se exilió en Buenos Aires, onde morrió con humildá. En 1975 los sos restos fueron repatriaos y xacen nel Panteón Nacional.

Familia editar

Contraxera matrimoniu con Valentina González y Aragón, fía de Melitón González y d'Antonia d'Aragón. Valentina yera tida de Juan Zorrilla de San Martín yá que la so media hermana yera Alexandrina del Pozo y Aragón de Zorrilla de San Martín, madre del poeta.

Gabinete de gobiernu editar

Ministeriu Nome Periodu
Gobierno José María Montero 1876 - 1880
Rellaciones Esteriores Ambrosio Velazco 1876 - 1877
Gualberto Méndez 1877 - 1880
Facienda Juan Andrés Vázquez 1876 - 1877
José María de Nava 1877 - 1880
Guerra y Marina Eduardo Vázquez 1876 - 1880


Predecesor:
Pedro Varela
Presidente d'Uruguái
1876 - 1879 (de facto) y 1879 - 1880 (constitucional)
Socesor:
Francisco Antonino Vidal Silva

Bibliografía editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6tm8m73. Apaez como: Lorenzo Latorre. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar