Incredibles 2

película de 2018 dirixida por Brad Bird
(Redirixío dende Los Increíbles 2)

Incredibles 2 eye una película d'Animación por ordenador animación por ordenador producida por Pixar y distribuyida por Walt Disney Pictures. Ye la secuela de l'anterior película The Incredibles[11]. Foi estrenada'l 15 de xunu de 2018 (Estaos Xuníos). La película foi escrita y empobinada por Brad Bird, direutor de les películes Ratatouille, The Iron Giant[12] y la película orixinal del 2004. La trama de la película centrar na familia Parr y como ellos tienen de lluchar por re-afaese na sociedá como una familia normal por cuenta de que'l gobiernu sigue prohibiendo la llibre actividá d'individuos con poderes, pero col surdimientu d'un nuevu villanu y un emplegu de Helen pa llegalizar a los superhéroes, la familia tien que volver operar como héroes pa salvar al mundu una vegada más.

Incredibles 2
Datos
Títulu orixinal Incredibles 2 (en)
Xéneru cine d'aición, cine de comedia, cine d'aventures y cine de superhomes
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 15 xunu 2018 (Estaos Xuníos, Bulgaria, Canadá, Festival Internacional de Cine de Animación de Annecy (es) Traducir, Croacia, Sri Lanka, Nepal, Paquistán, Venezuela, Vietnam, Sudáfrica)
27 setiembre 2018 (Alemaña)
4 xunetu 2018 (Francia)
5 xunu 2018 (Los Angeles)
14 xunu 2018 (Arxentina, Australia, Chile, Colombia, Grecia, Indonesia, Israel, Camboya, El Líbanu, Méxicu, Nueva Zelanda, Perú, Filipines, Rusia, Arabia Saudita, Singapur, Ucraína, Uruguái, Emiratos Árabes Xuníos, Kuwait, Baḥréin, Qatar, Omán, Xordania)
17 xunu 2018 (París)
20 xunu 2018 (Islandia)
22 xunu 2018 (República Popular China)
27 xunu 2018 (Bélxica, España, Países Baxos, Taiwán)
28 xunu 2018 (Brasil, Portugal)
5 xunetu 2018 (Hungría)
13 xunetu 2018 (Reinu Xuníu, República d'Irlanda, Polonia)
19 xunetu 2018 (Ḥong Kong, Corea del Sur, Hungría)
27 xunetu 2018 (Rumanía)
1r agostu 2018 (Xapón)
24 agostu 2018 (Noruega)
2 agostu 2018 (Eslovaquia)
3 agostu 2018 (Estonia, Lituania, Letonia)
30 agostu 2018 (Dinamarca)
31 agostu 2018 (Suecia)
19 setiembre 2018 (Italia)
28 setiembre 2018 (Turquía)
13 xunu 2018 (Exiptu)
Idioma orixinal inglés
Duración 118 min
Formatu 2.39:1[4]
Color en color
Ficha téunica
Direición Brad Bird
Producción John Walker y Nicole Paradis Grindle
Productor executivu John Lasseter
Guión Brad Bird
Música Michael Giacchino
Edición Stephen Schaffer
Diseñador de producción Ralph Eggleston
Ver llista completa
Compañíes
Productora Walt Disney Pictures y Pixar
Distribuidora Walt Disney Studios Motion Pictures y Disney+
Costu 200 000 000 $[6]
Recaldación 12 097 243 $ (Méxicu)
608 581 744 $ (Estaos Xuníos)
1 242 805 359 $ (mundial)
Calificaciones
CNC tolos públicos[9]
FSK pa mayores de seis años
Medierådet apta pa l'audiencia en xeneral, pero non recomendable pa menores de siete años[10]
MPAA PG (es) Traducir
The Incredibles Incredibles 2
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Depués del ésitu de la so predecesora, Bird amosó interés en realizar una secuela pa poder utilizar idees que nun se llegaron a ocupar na primer parte, secuela que sería confirmada pol equipu de Pixar oficialmente en marzu de 2014 y siendo eventualmente lliberada como la ventena película del estudiu Pixar. Bird asegurar de que la secuela estremárase especialmente de la gran cantidá de películes sobre cine de superhéroes que fueron eventualmente lliberaes dende l'estrenu de la película orixinal.

La película recibió'l so estrenu mundial el 5 de xunu de 2018 siendo darréu lliberada al públicu xeneral el 15 de xunu. La película ye tamién un homenaxe a la memoria de Bud Luckey, actor y animador que finó a principios del 2018, faciendo imposible'l so regresu pa interpretar al personaxe de Rick Dickler na secuela. Dende'l so estrenu Incredibles 2 convertir nun atayante ésitu y superior a la so predecesora; recaldando grandes cantidaes de ganancies nes sos primeres selmanes d'estrenu y recibiendo crítiques bien positives de los críticos cola mayoría allabando l'ameyoramientu de l'animación, la trama, y l'humor.

Argumentu editar

Trés meses dempués de la derrota de Síndrome y saliendo d'una carrera na que Dash participó, la familia Parr vese obligada a asumir les sos identidaes como súpers de nuevu cola repentina apaición d'un supervillano conocíu como "El Soterrañu". Mientres Bob y Helen, con ayuda de Frozono, intenten detener al villanu y dexen a los sos fíos, Dash y Violeta, curiando al so hermanu menor Jack Jack; la batalla ye guardada por un home llamáu Winston Deavor, que-y pide a unu de los sos emplegaos que los siga de cerca. Conforme la engarradiella sigue, la identidá de Violeta queda espuesta ante'l mozu que-y gusta, Tony Rydinger, ente que'l Soterrañu iguar pa escapar dexando la so escavadora xigante en direición al conceyu de la ciudá. A pesar de que la familia consigue detener la escavadora, son arrestaos pola policía por cuenta de que según la llei, los súper entá siguen siendo illegales. Frozono, pela so parte, ye contactáu pol emplegáu de Deavor pa ufierta-y una ufierta de siguir operando como súper.

Gracies a la intervención del axente del gobiernu Rick Dickler; la familia ye puesta en llibertá, pero esti alviérte-yos que'l programa de sofitu a los súper eslleióse, dexando a los Parr ensin el so sofitu d'equí p'arriba, polo que Bob, como últimu, favor píde-y a Dickler que-y borre la memoria a Tony sobre la identidá de Violeta. Esa mesma nueche, dempués de tener un discutiniu colos sos fíos sobre él porque nun pueden dexa-yos ser unos héroes públicos, Bob y Helen alderiquen les sos opciones, pero son contactaos por Lucio, que los esplica que podríen volver operar como súpers ensin frayar la llei, col sofitu de Winston Deavor y la so empresa de comunicación Devtech, quien les cita nel so edificiu colos sos traxes de súper pa esplica-yos el so plan. Ellí, Deavor, xunto a la so hermana, Evelyn, esplícalos qu'entamen llegalizar a los súper de nuevu gracies a una campaña onde espera camudar la perspeutiva del públicu, y escueye a Elastigirl por cuenta de que nun causa tanta destrucción nes sos misiones.

A pesar de que Helen nun ta bien convencida del plan, gracies al sofitu que-y da Bob y ante la presión de da-y a la so familia sofito, ella finalmente acepta participar colos Deavor. Na so primer misión, ye unviada a una de les ciudaes más peligroses onde consigui exitosamente salvar a delles persones d'un monorriel fuera de control y afaya que'l criminal responsable respuende al nome del "Rapta-Pantalles", que ye capaz de manipoliar a les persones por aciu hipnosis. Mentanto, Bob quedar xunto a los sos fíos nuna de les cases de Winston, pero, pal so pesar, tien que trepar coles etapes poles que los sos fíos tán pasando: Dash tien problemes p'aprender matemátiques con un métodu distintu; Violeta, pela so parte, ta afarada porque Tony, -como un efeutu secundariu d'escaecer la so identidá como súper-, escaecióse por completu d'ella; y Jack Jack, magar que un principiu creíase como'l fíu ensin poderes, empieza a manifestar delles habilidaes qu'usa deliberadamente al so antoxu. Con tal d'evitar que Helen nun abandone la so misión, Bob decide despinta-y la situación a la so esposa y resolver los problemes pola so cuenta. Anque él eventualmente apuerta a recibir ayuda de Lucio y más tarde de la modista Edna Moda, quien queda estelada polos poderes del ñácaru y ígua-y un traxe pa caltener los sos poderes controlaos.

Helen, como Elastigirl, garrasti a una entrevista pa siguir cola campaña de los Deavor, pero ye atayada pol Rapta-Pantalles, qu'intenta secuestrar a una senadora a favor de la campaña. Helen consigue rescatar a la senadora, pero ta decidida a prindar, a como dea llugar, al villanu. Depués d'asistir a una xunta onde conoz a otros súpers que tamién son ayudaos por Deavor, Helen xune fuercies col xeniu teunolóxica Evelyn, pa construyir un rastreador que-yos dexe alcontrar al villanu na so siguiente apaición. El plan resulta esitosu y el Rapta-Pantalles ye finalmente prindáu, que clama ser un repartidor de pizzas inocente. Más tarde, mientres una fiesta onde se celebra'l trunfu de Elastigirl, Helen sigue inquieta polo asocedío y deduz que la persona prindada podría nun ser el verdaderu villanu, concluyendo que tamién taba siendo manipoliáu como les sos víctimes y mientres-y cunta esto a Evelyn, esta la captura revelándose como la verdadera persona detrás de too. Pa cuando repon la consciencia, Evelyn esplícalu que nun confía nos súpers, culpándolos porque la so incompetencia llevó a la muerte de los sos padres, y entama arruinar per siempres la imaxe d'estos cola so teunoloxía d'hipnosis. Más tarde, atrai a Bob como Mr. Incredible, a una trampa (prindándolo ya hipnotizándolo tamién) y manda a prindar a los sos fíos súper, manipoliando a los demás héroes hipnotizaos.

Lucio, como Frozono, consigue ayudar a los fíos de los Parr a escapar, pero ye prindáu ya hipnotizáu tamién. Dexando a Violeta, Dash y Jack-Jack pola so cuenta. Usando l'antiguu vehículu que'l so padre utilizaba nos sos díes d'héroe, los mozos consiguen rastrexar a los sos padres na fiesta nun cruceru, onde Evelyn lleva a cabu'l so plan, faciendo que Elastigirl, Mr. Incredible, Frozono y los demás súper, tomen control d'un amenazante barcu y poner en marcha contra la ciudá más cercana a toa velocidá. Magar los esfuercios de Violeta y Dash, de pasar desapercibíos, son eventualmente descubiertos, y pa cuando atópense colos sos padres, consiguen lliberar de la hipnosis gracies a los poderes de Jack Jack. Trabayando xuntos, los Parr consiguen lliberar el restu de los súper del control de Evelyn mientres Helen la confronta y derrota cuando esta intenta escapar nun jet. Cola derrota de Evelyn, los súper finalmente son llegalizaos y Helen puede volver cola so familia, afayando los poderes de Jack-Jack.

Dalgún tiempu dempués, la familia lleva a Violeta na so cita con Tony, pero primero que los dos baxar del autu, toos contemplen un asaltu en plena execución, forzando a Violeta a despidise momentáneamente de Tony xustu antes de dise cola so familia a engarrar colos criminales, agora como un equipu d'héroes llegales.

Repartu editar

  • Holly Hunter como Helen Parr / Elastigirl, la matriarca de la familia que tien l'habilidá d'espurrir o modificar el so cuerpu de forma elástica.[13] Consuelo Duval interpretar nel doblaxe en latinoamérica.[14]
  • Craig T. Nelson como Bob Parr / Mr. Incredible, El patriarca de la familia que tien súper fuercia y invulnerabilidad llindada.[15] Víctor Trujillo interpretar nel doblaxe en latinoamérica.[14]
  • Sarah Vowell como Violeta Parr: la fía adolescente de la familia, que ye capaz de volvese invisible y crear campos de fuercia temporal.[15] Leyla Rangel interpretar nel doblaxe de latinoamérica.[14]
  • Huck Milner como Dashiell "Dash" Parr, el fíu de metanes problemáticu de la familia, que puede correr o realizar cualquier actividá a velocidá sobrehumana.[15] Milner remplaza a Spencer Fox, qu'interpretó al personaxe na primer película. Como asocedió nel idioma orixinal, l'actor de doblaxe orixinal foi reemplazáu, nel casu del doblaxe latinoaméricano por Oliver Díaz Barba.[14]
  • Samuel L. Jackson como Lucius Best / Frozono: El meyor amigu de Bob, que tien l'habilidá de formar xelu a partir de la mugor.[16] Martín Hernández interpreta al personaxe nel doblaxe latinoaméricano.[14]
  • Brad Bird como Edna Moda, una diseñadora de moda pa "superheroes" y una amiga cercana de los Parrs.[15] Dario T. Pie vuelve interpretar al personaxe nel doblaxe de lationamérica.[14]
  • Jonathan Banks como Rick Dicker, un axente del gobiernu responsable d'ayudar a los Parrs tar sol radar y protexer les sos identidaes. Cuando'l so departamentu ye zarráu, los Parrs son dexaos pola so cuenta pa escondese.[17][18] Banks reemplaza al fináu actor Bud Luckey qu'interpretó al personaxe na primer película.
  • Bob Odenkirk como Winston Deavor, un fan de los superheroes que dirixe una compañía de telecomunicaciones xunto a la so hermana Evelyn, y que desea traer de vuelta a los "supers" al camudar la receición del públicu d'estos.[19][17][18]
  • Catherine Keener como Evelyn Deavor/rapta pantalles la hermana de Winston, ella ye una xeniu teunolóxica que nunca atopó un problema que nun pueda resolver.[19][17][18]
  • Sophia Bush como Viaxera (Voyd), una super y fan de Elastigirl qu'aspira a ser una superheroína, ella tien el poder de crear portales polos que ye capaz de tresportase a otros llugares.[17][18]
  • Isabella Rossellini como la embaxadora, una oficial estranxera motivada a sofitar y llegalizar a los superhéroes.[17][20]
  • John Ratzenberger como El Soterrañu, un super-villanu que busca traer guerra y destrucción al mundu, que la so única defensa ye una máquina soterraña escavadora.[21]

Producción editar

Depués del estrenu de The Incredibles, Brad Bird realizó una nueva película animada pa Pixar, llamada Ratatouille, que foi estrenada en xunu de 2007. Cerca del so estrenu, Bird comentó que taba abiertu a una idea pa una secuela de The Incredibles, pero solo sí yera meyor que la orixinal. El comento, "Tengo pieces que creo son bones, pero nun les tengo xuntes."[22]

En mayu de 2013 (casi 10 años dempués del estrenu de la primer parte) nuna entrevista Bird repitió'l so interés nuna secuela: "Pensar. Les persones creen que non, pero asina foi—porque amu a esos personaxes, y encántame esi mundu." Amestando: "Estrego'l cazu y táscome la mio cabeza. Tengo munchos, munchos elementos que creo funcionaría perbién n'otra película de los Increíbles filme, y sí llogro faer qu'encaxen, probablemente gustaríame faer daqué como esto."[23]

Nuna presentación oficial de Disney en marzu de 2014, el presidente de Disney Bob Iger confirmó que Pixar taba trabayando nuna secuela de los Increíbles y que Bird tornaría como guionista.[24] Bird empezó la redaición del guión n'abril de 2015,[25] y almitió que la secuela de los Increíbles sería la so siguiente película dempués de Tomorrowland.[26]

Un desafíu na redaición de los Increíbles 2 foi como trepar col gran númberu de películes de superhéroes y shows de televisión fueren lliberaos dende l'estrenu de la primer película, como por casu la franquicia del Universu cinematográficu de Marvel.[27] Pa intentar estremar la película, Bird quería safar los tropos del xéneru de superhéroes: "Nun creo qu'esa idea calténgase interesante por enforma tiempu. Pal mio, la parte de los superhéroes nunca foi'l so mayor curiosu. Foi más la dinámica familiar, y como los superhéroes encaxen neso."[28] El tamién revelo que quería usar idees refugaes que non "encaxaron" na primer película,[29][30] y que la nueva hestoria enfocar en Helen Parr / Elastigirl.[31] Anque la secuela foi estrenada catorce años dempués de la primera, Bird nun quería emplegar l'elementu narrativu de salto del tiempu o presentar nuevos personaxes y nel so llugar siguió onde la primer película terminó. Esto dexó-y caltener a los personaxes colos mesmos superpoderes y nun desenvolver nuevos, o na necesidá de presentar a Violeta y Dash como adultos. Esto de la mesma dexó que Jack-Jack permaneciera como un infante con una gran cantidá de poderes, que Bird moldio a la semeyanza de como beber son capaces d'entender dellos idiomes.[32]

Estreno editar

La película foi orixinalmente programada pal 21 de xunu de 2019, pero n'ochobre de 2017, la película foi movida pal 15 de xunu del 2018 (Estaos Xuníos) y en Méxicu pal añu 2018, la película foi anunciada pa ser estrenada en IMAX como nuevu alcuerdu de Disney.[33]

Receición editar

Crítiques editar

Nel sitiu web de crítiques Rotten Tomatoes, la película tien un porcentaxe d'aprobación del 94% basáu en 30 reseñes, que-y asignaron un puntaje de 8.4/10. Ente que el consensu dicta, "Incredibles 2 axunta a la familia heroica de Pixar pa una largamente esperada secuela que podría nun tar al altor de la orixinal, pero avérase lo suficiente pa ganase'l so títulu."[34] En Metacritic, qu'asigna un puntaje a les películes nuna escala del 1 al 100, la película tien una puntación de 80 sobre 100, basada en 20 crítiques, indicando "reseñes xeneralmente favorables."[35]

Nel sitiu web Tomatazos arrexuntó un consensu de crítiques que cunta con un 96% d'aprobación. Amás los espertos definir como un verdaderu prestu, una secuela que ta al altor de la so antecesora , con un guión y direición sobresaliente per parte de Brad Bird. La espera valió la pena, "Incredibles 2"[36] ta llarada d'inxeniu y los sos protagonistes (La Familia Parr) nun perdió'l so curiosu y sobremanera Jack Jack y Edna Moda roben les miraes de los espectadores.[37]

Premios y Nominaciones editar

Premios d'Oru Arremolque editar

Añu Categoría Direutor Resultáu
2018 Meyor Ésitu de taquilla pel branu del 2018 Brad Bird Ganador
2018 Meyor Puntaje Orixinal Brad Bird Nomáu


Premios Internacionales de Cine en llinia editar

Añu Categoría Direutor Resultáu
2018 Meyor Película Animada (Premiu a metá de camín) Brad Bird Nomáu


Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 18 xunetu 2017.
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 2,14 2,15 2,16 Afirmao en: Internet Movie Database. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 10 xunetu 2018.
  4. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 10 xunetu 2018.
  5. URL de la referencia: https://www.adorocinema.com/filmes/filme-198937/. Data de consulta: 12 xunetu 2021.
  6. URL de la referencia: http://www.indiewire.com/2018/06/pixar-incredibles-2-breaks-records-summer-box-office-1201975423/.
  7. 7,0 7,1 Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 24 xunu 2018. Llingua de la obra o nome: inglés.
  8. Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 7 marzu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  9. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/148857.
  10. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  11. SensaCine. Pixar camuda les feches d'estrenu de 'The Incredibles 2' y 'Toy Story 4'. SensaCine.com. http://www.sensacine.com/noticias/cine/noticia-18547468/. Consultáu'l 15 d'abril de 2017. 
  12. 20Minuto. Pixar anuncia nueves feches d'estrenu: 'Incredibles 2' adelántrase y 'Toy Story 4' retrásase - 20minutos.es. 20minutos.es - Últimes Noticies. http://www.20minutos.es/noticia/2874560/0/increibles-toy-story-retrasu-fecha-estrenu/. Consultáu'l 15 d'abril de 2017. 
  13. «Holly Hunter to Star in HBO's Alan Ball Family Drama». The Hollywood Reporter. 17 de payares de 2016. http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/holly-hunter-star-hbos-alan-ball-family-drama-948295. Consultáu'l 17 de payares de 2016. 
  14. 14,0 14,1 14,2 14,3 14,4 14,5 «Incredibles 2-Crítica» (castellanu). CinePremiere (15 de xunu de 2018). Consultáu'l 16 de xunetu de 2018.
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 «D23 Expo: Pixar and Walt Disney Animation Studios: The Upcoming Films» (14 de xunetu de 2017). Consultáu'l 14 de xunetu de 2017.
  16. «Incredibles 2: Samuel L. Jackson is back to work on Frozone in new image». Entertainment Weekly. 16 d'avientu de 2016. http://www.ew.com/article/2016/12/16/incredibles-2-samuel-l-jackson-frozone-photo. Consultáu'l 18 d'avientu de 2016. 
  17. 17,0 17,1 17,2 17,3 17,4 «Follow this thread to meet the cast of #Incredibles2». Twitter (22 de xineru de 2018). Consultáu'l 22 de xineru de 2018.
  18. 18,0 18,1 18,2 18,3 «'Incredibles 2' Reveals New Cast, Character Details».
  19. 19,0 19,1 «Bob Odenkirk, Catherine Keener Join Voice Cast of Pixar's "The Incredibles 2" (Exclusive)» (17 de payares de 2017).
  20. Sollutes, Patrick (22 de xineru de 2018). «Sophia Bush, Jonathan Banks & Isabella Rossellini Join 'Incredibles 2'».
  21. «The Incredibles 2 Cast & Character Guide» (n'inglés). Screen Rant. 13 d'abril de 2018. https://screenrant.com/incredibles-2-character-guide-new-cast/. Consultáu'l 13 d'abril de 2018. 
  22. «Bird on Toy Story 3 and The Incredibles 2» (22 de xunu de 2007). Consultáu'l 22 de xunu de 2007.
  23. «Brad Bird on 'Incredibles' Sequel: 'I Would Probably Wanna Do That' (Q&A)». The Hollywood Reporter. 16 de mayu de 2013. http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/brad-bird-incredibles-sequel-i-523427. Consultáu'l 16 de mayu de 2013. 
  24. Disney Plans Third 'Cars,' 'The Incredibles 2′. 18 de marzu de 2014. https://variety.com/2014/film/news/disney-plans-third-cars-the-incredibles-2-movies-1201137824/. Consultáu'l 18 de marzu de 2014. 
  25. «Pixar's Brad Bird Talks French Food, Animated Rats And New Film 'Tomorrowland'». NPR (8 d'abril de 2015). Consultáu'l 12 d'abril de 2015.
  26. Chitwood, Adam (9 de mayu de 2015). «The Incredibles 2 Is Brad Bird's Next Movie; Talks Star Wars Franchise». Collider. Consultáu'l 10 de mayu de 2015.
  27. Rougeau, Michael (16 d'abril de 2018). «In A Post-Avengers World, Making Incredibles 2 Was A Challenge». GameSpot. Consultáu'l 16 d'abril de 2018.
  28. Eisenberg, Eric (11 de mayu de 2015). «Why The Incredibles 2 Won't Comment On Modern Superhero Movies». Consultáu'l 12 de mayu de 2015.
  29. «Unused idees from The Incredibles will finally find a home in its sequel».
  30. «The Incredibles 2 will include idees that 'didn't fit' into the first filme».
  31. Alexander, Julia (14 de xunetu de 2017). «The Incredibles 2 will focus on Elastigirl, include some noticeable upgrades».
  32. Rougeau, Michael (16 d'abril de 2018). «Why Incredibles 2 Starts Exactly Where The Original Ended». GameSpot. Consultáu'l 16 d'abril de 2018.
  33. «Feches d'estrenu de Toy Story 4 y The Incredibles 2» (castellanu). Consultáu'l 10 d'abril de 2017.
  34. «Incredibles 2 (2018)». Fandangu. Consultáu'l 11 de mayu de 2018.
  35. «Incredibles 2 Reviews». CBS Interactive. Consultáu'l 11 de mayu de 2018.
  36. «Incredibles 2 yá tien primeres crítiques» (11 de xunu de2018).
  37. «Incredibles 2 yá tien primeres reacciones y son bien positives» (6 de xunu de 2018).