Lotus Cars ye un fabricante del Reinu Xuníu especializáu n'automóviles deportivos, con sede en Hethel, Norfolk, creada como Lotus Engineering Ltd pol inxenieru Anthony Colin Bruce Chapman en 1952. Nos Años 1960 y 70 participó viviegamente nes carreres de Fórmula 1.

Lotus Cars
productor d'automóviles, Sociedad de responsabilidad limitada (es) Traducir y marca de automóviles (es) Traducir
Llocalización
Sede Hethel (es) Traducir
Direición Reinu Xuníu
Forma xurídica Empresa de capital abierto limitada (es) Traducir
Historia
Fundación1952
Fundador Colin Chapman
Organigrama
Dueñu Geely (es) Traducir
Proton Holdings Berhad (es) Traducir
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos automóvil
automotive part (en) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Geely (es) Traducir
Formáu por Lotus en Fórmula 1
Datos económicos
Emplegaos 1385 (2021)
Ingresos totales 94 000 000 £ (2021)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Chapman morrió en 1982, dexando tres de sigo una delicada situación financiera col proyeutu DeLorean, pol cual ye probable que debiera responder ante la xusticia.

En 1986, la compañía foi adquirida por General Motors y revendida en 1993 al grupu ACBN de Luxemburgu, que ye una compañía controlada pol empresariu italianu Romanu Artioli, propietariu tamién de Bugatti. En 1996, la mayoría de les aiciones de Lotus fueron vendíes a Perusahaan Otomobil Nasional Bhd (Proton), empresa automotriz del estáu de Malasia.

La compañía tamién actúa como consultor d'inxeniería, realiza desarrollos, particularmente de suspensión pa otros constructores.

Los sos modelos editar

 
Lotus Esprit S1 (EEXX), 1977.

Tradicionalmente los automóviles que fabrica Lotus caracterizáronse por priorizar la llixereza primero que la potencia. El Lotus Elise ye un automóvil de gran llixereza (el so xasis namái pesa 650 kg, y el conxuntu de too l'automóvil namái pesa 820 kg), d'amenorgáu tamañu y una gama de potencies arrogantes pero bien per debaxo de lo esperao d'un deportivu de tal grau de dinamismu. De xuru se trata del vehículu de producción d'eses carauterístiques más rápidu del mundu y amás supera de llongura a munchos otros más potentes. Los motores d'orixe Toyota van dende los 160 CV a los 221 CV de la versión Esixe (tien delles diferencies aerodinámiques). Dexen al más rápidu d'ellos una aceleración de 0-100 en 4,1s y una velocidá máxima de 236km/h. A pesar de los sos 750kg convertir n'unu de los meyores coches, quiciabes el meyor, qu'hai pa un tramu de curves reviradas.

El Lotus Europa S pretendi ser un modelu más aplicable pero ensin perder el calter deportivu Lotus. Ye daqué más ampliu y más refináu. Pretende ser un automóvil con poques concesiones a la comodidá, luxu, etc, pero tien delles más que'l Elise y l'Esixe.

Lotus diseñó un nuevu modelu llamáu Lotus Eleven, qu'ufierta 250 CV. de potencia. La aparencia visual ye la d'un buguie, nun tien llunes y trai un diseñu de vinilos de serie. Esisten dos modelos que s'estremen pol color.

Diseñaron una nueva versión del Esixi, llamada Esixi Cup, una versión más deportiva del modelu enantes mentáu.

Modelos anteriores editar

 
Lotus Evora

Modelos actuales editar

Modelos anteriores (hasta 2004) editar

Deportes de motor editar

Fórmula 1 editar

 
Fórmula de Romain Grosjean del Lotus F1 Team.

La so compañía hermana Team Lotus, fundada en 1958 por Colin Chapman, foi una de les más prestixoses escuderíes que corrieron el mundu de la Fórmula 1 nel pasáu, dexando al so pasu grandes campeones del mundu dende 1958 hasta la so retirada en 1994 y la so torna en 2011, conquistando 7 campeonatos de constructores, siendo'l cuartu equipu nesti apartáu.

Años más tarde, en 2010, el nome Lotus volvió a la Fórmula 1, de la mano d'un representante anglu-malayu que nun llogró devolve-y al equipu los sos díes de gloria. Dos temporaes ensin puntos, sumaos a disputes llegales por competir como Team Lotus, supunxo que dexara de competir como tal pa 2012. El camín de representar a Lotus na Fórmula 1 foi retomáu por Lotus F1 Team, un equipu propiedá de Genii Capital que compite na actualidá cola llicencia de Lotus Cars. Lotus Cars patrocina a Lotus F1 Team dende 2012 (ex Renault F1 Team).

Campeones mundiales de Fórmula 1 con Team Lotus editar

  • 1963: Jim Clark (7 victories, 7 pole positions, 6 vueltes rápides).
  • 1965: Jim Clark (6 victories, 6 pole positions, 6 vueltes rápides
  • 1968: Graham Hill (3 victories, 2 pole positions).
  • 1970: Jochen Rindt (5 victories, 3 pole positions 1 vuelta rápida – Finó antes de rematar la temporada y foi l'únicu campeón póstumu de tola historia de la F1).
  • 1972: Emerson Fittipaldi (5 victories, 3 pole positions).
  • 1978: Mario Andretti (6 victories, 8 pole positions, 3 vueltes rápides).

IndyCar editar

Historia previa editar

Lotus yá compitió na IndyCar mientres los años 1950 y 1960, que remató con Jim Clark ganando les 500 milles d'Indianapolis en 1965.

Regresu en 2010 editar

 
Takuma Sato al volante del so KVRT-Lotus.

Lotus y Cosworth entraron nuna nueva collaboración téunica y comercial col equipu d'Indy KV Racing Technology pa competir nes IndyCar Series 2010 colos clásicos colores verde y mariellu de Lotus.

Al volante del Lotus-Cosworth d'IndyCar ta l'ex piloto de F1 Takuma Sato, na so primer temporada nes IndyCar Series.

L'ingresu na Serie IndyCar ye consecuencia del recién anunciu de Lotus y Cosworth pa faer una asociación estratéxica mirando la oportunidá de desenvolver motores d'altu rendimientu pa carretera.

Mientres los díes previos a les 500 milles d'Indianapolis, Sato y la so Lotus fixeron un actu conmemorativo de la victoria de Lotus nes 500 milles del añu 1965, de la mano de Jim Clark. Jimmy Vasser rodó al volante d'aquel Lotus en paralelu col de Sato [1] pa recordar aquel trunfu y celebrar el regresu de la marca a la competición.[2] Amás, Takuma llució un cascu especial [2] mientres la mítica carrera, na qu'acabó 20º dempués de ser sancionáu cuando diba nel top ten.[3] Sato tuvo a puntu de consiguir un podiu n'Iowa, rodando terceru, cuando unos doblaos obligar a estremase de la trazada y tuvo un accidente. Amás, el xaponés clasificó terceru na parrilla de salida de la carrera de Mid-Ohio.

Amás, Lotus yá anunció que nel futuru pretende tener un papel más destacáu na categoría, al aprovir dende 2012 el Kit Aerodinámicu y los motores.[4]

En 2011, Lotus Cars sigue acomuñáu con KV Racing pero agora de manera entá mayor, patrocinando a tres monoplaces.[5] Aquella temporada, KV-Lotus ameyoró les sos prestaciones, llogrando tres podios y dos pole position de la mano de Tony Kanaan, y otros dos asities preferentes con Takuma Sato.

A partir de 2012, Lotus pasa a patrocinar dellos equipos de la categoría.

ART GP editar

 
Jules Bianchi conduciendo'l so Lotus ART.

A partir del 2011, Lotus Cars convertir nel principal patrocinador de la escudería ART Grand Prix, que camuda de colores y lluz el nome de Lotus ART na GP2 y GP3.

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar