Lucrecia de Llión (1567 (greg.)) foi una dama de la corte de Felipe II, que dio llugar al casu de profecíes más importante y documentáu de la hestoria d'España. Nél tuvieron arreyaos la mayoría de personaxes más relevantes de la corte.

Lucrecia de Llión
Vida
Nacimientu 1567 (greg.) (456/457 años)
Oficiu profeta
Cambiar los datos en Wikidata

Antecedentes familiares editar

Lucrecia de Llión naz en Madrid nel añu 1567, d'orixe plebeyu, fía d'un mercader. Como yera normal nel sieglu XVI la so educación tuvo centrada na relixón y la preparación al matrimoniu, polo que yera analfabeta, a pesar de tener una intelixencia y cultura fuera de lo normal. En plena pubertá entró a formar parte del serviciu d'una dama de la Corte y conoció a Felipe II y al futuru Felipe III.

Los suaños editar

A partir d'esti momentu empieza tener una serie de suaños proféticos que'l so padre intenta despintar por mieu a la Inquisición, pero ella empezó a rellatalos a tou aquel dispuestu a pagar por ello. Enteráu Don Alonso de Mendoza, un canónigu de la catedral de Toledo con influencies na corte y contrariu a los Austrias, que yera'l confesor de la dama a la que sirvía, ufiertó-y el so proteición. Ente 1587 y 1591 anotó, con ayuda de fray Lucas de Allende, toes y cada una de les sos predicciones (nes que s'anunciaba la destrucción d'España y de la Ilesia Católica) y empezó a espublizales interpretándoles d'alcuerdu a les sos conveniencies, en contra de la política real. Estes opiniones contraries al gobiernu tuvieron enforma ésitu, aportando a conocida ente personaxes d'importancia política del momentu.

Al atinar nuna de les sos profecíes la derrota de l'Armada Invencible n'Inglaterra, la fama de Lucrecia crez ente les más altes personalidaes.

La Nueva Restauración editar

 
Felipe II.

Pero la situación agravar al comparar a Felipe II col rei visigodu Don Rodrigo y la so derrota frente a los musulmanes, prediciendo la vuelta d'estos n'agostu de 1588, salvándose aquellos que tuvieren nel interior de la muralles de Toledo y los que tuvieren abellugaos na Cueva Sopeña.

...Según ella los herexes protestantes entraríen n'España pel norte; los turcos pel sur y los ingleses per Portugal. A esto, los moriscos, quinta columna de los invasores, sulevar dende dientro, facilitando les invasiones. La resultancia sería la ruina total, ente sangre y fueu, de toa España. El rei, tres delles batalles nes que sería derrotáu, fuxiría a Toledo y na Imperial Ciudá morrería. La caña española de los Habsburgu sumiría y sería sustituyida por otra nueva, encabezada por Miguel de Piedrola, descendiente de los antiguos reis de Navarra..

Fórmase entós la Congregación de la Nueva Restauración, con miembros tan conocíos como Juan de Herrera, arquiteutu autor del Monesteriu del Escorial ente otres obres.

L'hermanu de fray Lucas, Cristobal de Allende, encargar d'acondicionar la Cueva, y ye nomáu llugarteniente del nuevu rei. Yera'l propietariu de les tierres onde s'atopaba La Sopeña, y convirtióse nel tesoreru de les aportaciones de los miembros de la Congregación. Herrera diseñó la reformes que tendríen de realizase p'afaer la Cueva.

Cuando la visión nun se cumplió, la Congregación nun s'amurnió, creyendo que sería un error na fecha, y animaos pola derrota de la Invencible'l mes anterior.

El xuiciu y el so desenllaz editar

Colos suaños avera del mesmu rei, onde realmente se -y acusaba de cobicia y faltu de fe, salten les alarmes del sector más cercanu al monarca, onde s'acusa a Lucrecia de sirvir de sofitu a Antonio Pérez. La fuga d'ésti foi determinante p'acusar a Lucrecia, aición a la que se dedicó con ahínco Chávez, el confesor del rei.

Per un sitiu, los beneficios económicos percibíos polos sos proteutores lleven a la madre de la vidente a sofitar a la so fía, y per otru llau, ye posible que la mesma argumentación de Lucrecia, na que defendía qu'ella nun tenía capacidá pa interpretalos, llevaron a faeles creer que taben a salvo de posibles castigos, colo que siguió coles sos predicciones en contra de la opinión del so padre. Don Alonso de Mendoza y el restu de los trescriptores son deteníos en 1590.

La Inquisición abre un procesu nel so contra, acusándola de dellos delitos contra la fe y el rei.

… atestiguó yá tener visiones en ciertos suaños que demanda suañar y que fueron transcritas. Los dichos suaños contienen munchos errores y herexíes, munches falsedaes y mentires gafíes, cismátiques y escandaloses, munchos testimonios falsos y observaciones blasfemes sobre los santos mentaos nellos. Los suaños dichos y les profecíes falses procuraron deshonra al rei la nuesa maxestá y a los sos ministros y gobiernu, y anunciaron muertes desafortunaes y sucesos infames xunto cola estinción total de la proxenie del rei nun futuru próximu. …

Les irregularidaes lleguen al puntu en que'l mesmu responsable del xuiciu, al intentar absolvela, tien que dimitir. Cola negativa a retratase del conteníu de nengún de los sos suaños a pesar del tormentu recibíu, solamente quedaba pa ella la briguera de barruntu d'hasta qué puntu'l trescriptores d'estos amontaren o empobináu los sos conteníos políticos. Na cárcel Lucrecia va tener una fía de Diego de Vitores Texeda, con quien se prometiera dellos meses antes de la so detención.

Nel autu de fe que se celebró a la fin del procesu, Lucrecia llucía un sambenitu y una cuerda alredor del pescuezu, y portaba una vela encendida. Atopada culpable de blasfemia, sedición, falsedá, sacrilexu y de pactu col diañu, la sentencia quedóse a cencielles en cien azotes, destierru de Madrid y dos años de reclusión nuna casa relixosa, gracies a los sos fuertes sofitos d'una parte de la Corte. Por ausencia del verdugu, los azotes retardáronse una selmana. Namái hubo una institución relixosa dispuesta a acoyela cola so fía, anque tenía de pagar la mantención y agospiamientu de dambes: l'hospital San Llázaro de Toledo, habitáu por méndigos y persones con afecciones contaxoses. Consiguió dempués pasar al de San Juan Bautista, onde nun esistía'l riesgu d'andaes.

En 1595 Lucrecia de Llión queda llibre, p'afayar que la so propia familia abandonólu, y atopase sola y con una fía. Pa más misteriu a partir d'esti momentu sume de la hestoria ensin dexar rastru.

Discutiniu ya importancia editar

El discutiniu de los distintos investigadores d'esti casu movióse dende la veracidá o non de los suaños, les sos interpretaciones psicolóxiques, hasta la capacidá real d'entendimientu de la mesma Lucrecia, o la so instrumentalización política por unu de los sectores cortesanos.

Independientemente d'esto, resulta un casu realmente significativu pa conocer distintes facetes polítiques, relixoses y sociales de la sociedá de la dómina; los rellabicos de la Corte, el "modus operandi" del Santu Oficiu y la situación social de la muyer. En definitiva un amiestu de historia social, política, relixosa y de les mentalidaes del sieglu XVI gracies a la completísima documentación esistente.

Cueva Sopeña editar

Nel Archivo Históricu Provincial de Toledo, onde s'atopen los protocolos notariales de la dómina, nun apaez los documentos de la heredá de Cristóbal de Allende. Tampoco nel Archivu Diocesanu de Toledo guarda la concesión del permisu dau a a fray Lucas Allende pa poder dicir ellí misa, permisu que solicitara en 1577, llevantando un humilladero (ermita), 11 años antes de les visiones; Na documentación inquisitorial tampoco hai más que vagues referencies a la so llocalización.

Sábese que Felipe II visitó la cueva nunos de los sos viaxes ente Madrid y Toledo, lo que fai creeer que tea cerca del camín real, y probablemente nel términu municipal de Villarrubia de Santiago, onde la familia Allende tenía diverses propiedaes.

Bibliografía editar

  • Blázquez, Juan Miguel (1987). Sueño y procesos de Lucrecia de Llión. Tecnos, Madrid.
  • Fernández Luzón, Antonio (2000). Profecía y transgresión social : el casu de Lucrecia de Llión. S.L..
  • Xordán Regueru, María V. (2007). Suañar la Hestoria : riesgu, creatividá y relixón nes profecíes de Lucrecia de Llión.. Sieglu XXI (Madrid).
  • Kagan, Richard L. (1990). Lucrecia's dreams : politics and prophecy in sixteenth-century Spain.. Nerea (San Sebastián).
  • Kagan, Richard L. (1993). Lucrecia de Llión: suaños y política na España del sieglu XVI. Historia 16, nº 201. ISBN 0210-6353.
  • Roger Osborne (2002). The dreamer of the Cai de San Salvador : visions of sedition and sacrilege in sixteenth-century Spain.. Pimlico (Londres). ISBN 0-7126-6497.

Referencies editar

Enllaces esternos editar