Mónica Aspe Bernal

política mexicana

Mónica Aspe Bernal (7 d'avientu de 1977) ye una mexicana especialista nel diseñu y implementación de polítiques públiques con énfasis en telecomunicaciones, radiodifusión ya inclusión dixital. En 2017 foi nomada pol Presidente de la República como embaxadora estraordinaria y plenipotenciaria pa exercer como representante permanente de Méxicu ante la Organización pa la Cooperación y el Desenvolvimientu Económicos (OCDE). Primeramente, fungió como Subsecretaria de Comunicaciones na Secretaría de Comunicaciones y Tresportes (Méxicu) (SCT). Ye llicenciada y maestra en Ciencia Política pol Institutu Teunolóxicu Autónomu de Méxicu (ITAM) y Columbia University, respeutivamente.

Mónica Aspe Bernal
Vida
Nacimientu 7 d'avientu de 1977 (46 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Institutu Teunolóxicu Autónomu de Méxicu
Universidá de Columbia
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria Profesional editar

Mónica Aspe asumió les sos funciones como Embaxadora y Representante Permanente de Méxicu ante la Organización pa la Cooperación y el Desenvolvimientu Económicos (OCDE) en xunu de 2017. En marzu de 2018, foi electa polos 52 países miembros del Centru de Desenvolvimientu de la OCDE como Presidenta de la so Xunta de Gobiernu. Coles mesmes, co-preside'l grupu d'embaxadores de la organización sobre'l tresformamientu dixital. Amás, en coordinación cola Secretaría d'Enerxía, representa al nuesu país ante l'Axencia Internacional d'Enerxía.

De 2015 a 2017, Mónica Aspe desempeñóse como Subsecretaria de Comunicaciones na Secretaría de Telecomunicaciones y Tresportes. Promovió la implementación de polítiques públiques derivaes de la Reforma de Telecomunicaciones de 2013, incluyendo la Transición a la Televisión Dixital Terrestre, l'afitamientu del Sistema Satelital Mexicanu y l'innovador concursu internacional de la Rede Compartida. Nesta mesma dependencia, sirvió dende 2011 como Coordinadora de la Sociedá de la Información, onde instrumentó la iniciativa Méxicu Conectáu, que dotó d'accesu a internet a más de 100 mil escueles, hospitales y sitios públicos. Tamién llanzó la rede de centros d'inclusión dixital, robótica y emprendimiento teunolóxicu Puntos Méxicu Conectáu.

Enantes, foi Direutora Xeneral de la Cámara Nacional de la Industria de Radio y Televisión, dende onde impulsó la migración d'estaciones de AM a FM. Coles mesmes, foi consultora de polítiques públiques, desenvolviendo evaluaciones de programes sociales y estudios socioeconómicos de proyeutos d'inversión. Collaboró tamién como asesora nel Institutu Federal Eleutoral.

Mónica Aspe cunta con una Llicenciatura del ITAM y una maestría de la Universidá de Columbia, dambes en Ciencia Política.

Programa Méxicu Conectáu editar

Mientres la so xestión al mandu de la Coordinación de la Sociedá de la Información y la Conocencia (CSIC) de SCT, diseñáronse ya implementaron proyeutos pa contribuyir a algamar l'accesu universal a la banda ancha. Ente les sos principales responsabilidaes tuvo dirixir el proyeutu de conectividad social del Gobiernu de la República, Méxicu Conectáu, que'l so oxetivu ye llevar Internet de banda ancha a escueles, centros de salú, biblioteques, parques y tolos sitios y espacios públicos del país. Mientres la so xestión, el númberu de sitios coneutaos pola SCT amontóse de 5 mil a más de 65 mil. Coles mesmes, lideró la creación d'una rede nacional de 32 Centros d'Inclusión Dixital, llamaos Punto Méxicu Conectáu, que'l so oxetivu ye impulsar la innovación y l'usu de nueves teunoloxíes pal desenvolvimientu d'habilidaes dixitales y el emprendimiento. Envalórase qu'estos Centros d'Inclusión Dixital van beneficiar a más de 160 mil beneficiarios al añu nel país.

Enllaces esternos editar

Referencies editar