Mónica Macha

política arxentina

Mónica Macha (17 de febreru de 1972Buenos Aires) ye una política arxentina perteneciente al partíu Nuevu Alcuentru.

Mónica Macha
diputada d'Arxentina

10 avientu 2021 -
Distritu: Provincia de Buenos Aires
diputada d'Arxentina

10 avientu 2017 - 9 avientu 2021
Distritu: Provincia de Buenos Aires
Eleiciones: eleiciones llexislatives d'Arxentina de 2017
Vida
Nacimientu Buenos Aires17 de febreru de 1972 (52 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Estudios
Estudios Universidá de Buenos Aires
Oficiu Psicólogu
Cambiar los datos en Wikidata

Anguaño desempéñase como diputada nacional pola provincia de Buenos Aires, en siendo electa nes eleiciones llexislatives de 2017, nes cualos participó al traviés de la llista Unidá Ciudadana. Forma parte del bloque Frente pa la Victoria - Partíu Xusticialista.

Estudios y carrera profesional editar

Macha nació nel barriu de Caballín de la Ciudá de Buenos Aires. Asistió al Colexu Nacional Normal Superior Nᵘ 4. Ye Psicóloga, recibida na UBA nel añu 2000. La so formación centrar en temes de Salú Pública y n'especial en problemátiques de Salú Mental. Ye Magister n'Epidemioloxía, Xestión y Polítiques de Salú (UNLA) y anguaño Doctorándose en Salú Coleutiva (UNLA).[1]

Vive en Castelar, partíu de Morón, dende 1992. Ta casada con Martín Sabbatella, exintendente d'esi partíu y presidente del partíu Nuevu Alcuentru, qu'ella integra.

Carrera política editar

Entamos y xestión en Morón editar

Mientres la xestión de Sabbatella y del so socesor Lucas Ghi na intendencia de Morón, Macha tuvo un rol na formación del partíu Nuevu Morón, que depués se convertiría n'Alcuentru pola Democracia y la Equidad, y finalmente en Nuevu Alcuentru. Amás de participar de la mesa de conducción nacional del partíu, creó'l Frente de Muyeres de la fuercia.

Ocupó amás el cargu d'árees socio-sanitaries del Conceyu de Morón, onde aportó a Secretaria de Polítiques Sociu-Sanitaries y Abordaxes Integrales. Foi impulsora del equipu especializáu en violencia y polítiques de xéneru d'esti Conceyu, pioneru na Arxentina y con amplia reconocencia internacional.

Senadora provincial (2013-2017) editar

Nel añu 2013, pasó a ocupar una banca nel Senáu de la Provincia de Buenos Aires, onde presidió dos años la Comisión de Derechos Humanos, impulsando l'Espaciu Llexislativu de Derechos Humanos de la Provincia, y participando con destacáu protagonismu n'innumberables espacios de trabayu y discutiniu en materia de violencia institucional, situación carcelaria, salú mental y violencia de xéneru na Provincia de Buenos Aires.

Presentó más de 130 proyeutos, de los cualos dellos convertir en Llei: ente otres, ye autora de la Llei de Fiscalíes especializaes en Violencia Institucional, la Llei de reforma del Programa provincial de Salú Sexual y Reproductiva y de la Llei provincial d'Amicus Curiae.

Impulsó tamién diversos proyeutos de Llei en materia d'hábitat y derechos sociales y foi representante del Senáu nel Conseyu Provincial d'Hábitat de la Provincia de Buenos Aires. Depués presidió la Comisión de Llibertá d'espresión y presentó tamién una propuesta integral llexislativa en materia de Derechu a la comunicación na provincia de Buenos Aires.

Diputada nacional (2017-) editar

Foi electa diputada nacional en 2017, cuando ocupó'l séptimu llugar na llista d'Unidá Ciudadana.

Dende ellí impulsó dellos proyeutos, ente los que se destacar el de Despenalización del Albuertu; Macha foi co-autora y una de les primeres cuatro firmantes del proyeutu[1], amás de la representante (xunto con Mayra Mendoza) de los diputaos del bloque FPV-PX qu'aprueben el proyeutu, y encargada de dialogar con diputaes y diputaos d'otros bloques pa consiguir más firmes y sofitos. Tamién robló proyeutos de refuga a la violencia institucional, l'ingresu de la policía a escueles y la postura del gobierno ante caso de "gatíu fácil".

Referencies editar

  1. Macha, Mónica (26 de febreru de 2018). «[https://twitter.com/MoniMacha/status/968162624260239360 Roblé como coautora'l Proyeutu pola Interrupción Voluntaria del Embaranzu que presenta la Campaña pol albuertu llegal, seguro y gratuitu. Vamos militar por que se convierta en llei. #AbortoLegalYa
    1. ElTiempoDeLasMujerespic.twitter.com/f4G1tawpUB]» (castellanu). Consultáu'l 15 de marzu de 2018.