Mónico Bueso Soto (1810Comayagua – fecha desconocida) foi abogáu y políticu d'enclín conservador. Presidente Provisional del Estáu d'Hondures ente los díes 27 d'agostu al 21 de setiembre de 1839.[1]

Mónico Bueso Soto
Comisionado para la Dieta de Nacaome (es) Traducir

6 xunu 1847 -
Presidente d'Hondures

Vida
Nacimientu Comayagua1810
Nacionalidá Bandera de Hondures Hondures
Muerte fecha desconocida
Oficiu políticuabogáu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Foi fíu del matrimoniu ente: Pedro Regalado Bueso Soto ya Isabel María de Soto. Mónico ye l'hermanu menor del tamién políticu Abogáu José Santiago Bueso Soto presidente provisional d'Hondures en 1855.

Presidencia Interina editar

Siendo les socesiones interines de los miembros del Conseyu de Ministros de 1839, el Xeneral José María Bustillo, fai-yos entrega de l'alministración al Ministru Mónico Bueso Soto y al Ministru Francisco d'Aguilar, en fecha 27 d'agostu de 1839.[2] La situación n'Hondures taba a la llende por cuenta de la invasión asocedida poles tropes salvadoreñes al mandu del Xeneral José Trinidad Cabañas en fecha 24 d'agostu, tan solo trés díes depués; Mónico Bueso y Francisco Aguilar xestionen por que la Asamblea Llexislativa agospiárase y asina dar en escoyer a un presidente, polo que dempués d'haber quórum de representantes, según lo ordenao na Constitución del Estáu d'Hondures de 1839 escuéyese'l 21 de setiembre al Xeneral José Francisco Zelaya y Ayes como Primer Presidente constitucional d'Hondures; pero, Zelaya y Ayes, nun tomaría posesión del cargu por atopase fora de Comayagua, por consiguiente'l Decretu” de designación presidencial, apurrir tantu Mónico Bueso y Francisco d'Aguilar a Zelaya y Ayes na ciudá de Juticalpa, Olancho a la cual alzaría como capital de la so presidencia y darréu colaría a Tegucigalpa pa tomala.

Referencies editar

  1. (Llistáu de Xefes d'Estáu y Presidentes d'Hondures)http://www.archontology.org/nations/honduras/00_1824_1841_s.php
  2. (Cronoloxía Histórica de los gobiernos d'Hondures)«Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'agostu de 2011. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.


Predecesor:
José María Bustillo (Hondures)
Conseyu de Ministros d'Hondures

1843
 
Socesor:
José Francisco Zelaya y Ayes