La madrasta[1] (del llatín vulgar matrastra: segunda, tercer, cuarta, etc muyer del padre) ye la nueva esposa d'un padre (o madre) que nun ye la madre biolóxica de los fíos d'aquél. La nueva familia ye llamada anguaño familia reconstituyida o familia patchwork.

Madrasta
parentesco nominal (es) Traducir
madre no biológica (es) Traducir, padres putativos (es) Traducir y madre
Cambiar los datos en Wikidata

El so equivalente masculín ye padrastru, que ye'l nuevu maríu d'una madre (o padre) que nun ye'l padre biolóxicu de los fíos d'aquélla.

Na antigüedá yera avezada, por cuenta de les altes tases de fallecimientu de les muyeres a la de dar lluz y a la necesidá d'una nueva persona que s'encargue de los neños, que los neños crezan baxu tutelar d'una madrasta. Anguaño, arriendes de la proliferación de los divorcios, la importancia de la madrasta (y de una connotación positiva del términu) aumentó tamién.

Les madrasques nos cuentos de fades editar

El motivu de la madrasta malvada úsase de cutiu nos cuentos de fades, como por casu en:

Les madrasques y les suegres tienen en munchos cuentos de fades el papel de la mala, la destructora de l'harmonía familiar y yeren l'opuestu de la madre. Bien poques vegaes apaez un padrastru malváu nos cuentos de fades, como por casu en El diañu colos trés pelos d'oru.

La madrasta na ciencia editar

Psicoloxía analítica editar

La figura de la madrasta (malvada) ye pa la psicoloxía analítica de Carl Gustav Jung una forma del arquetipu de la madre con traces destructives.[2]

Etnoloxía europea editar

Munchos cuentos de fades alemanes usen una forma de socesión matrilineal, al traviés de la cual l'home casóse con una princesa y per ende conviértese en príncipe.

Estructuralismu editar

La socioloxía familiar defende la siguiente tesis: en toles families hai pareyes con una gran proximidá emocional (p.Ej. Padre + hijo más Madre + hijo), por cuenta de les cualos el restu de pareyes allóñense, tamién la pareya formada por padre + madre.[3] Cuando la fía crez y faise muyer, compite pol rol social de la madre como muyer adulta. L'oxetu de la competencia ye'l llar, lo cual ayuda a alloñales entá más.

Referencies editar

  1. Esti términu apaez nel Diccionariu de l'Academia de la Llingua Asturiana. Ver: madrasta
  2. Carl Gustav Jung, Die psychologischen Aspekte des Mutter-Archetyps (1938), in: C. G. Jung, Archetypen, München 1990, S. 75 ff., ISBN 3-423-35125-X
  3. Claude Lévi-Strauss, Die elementaren Strukturen der Verwandtschaft, (dt. 1981, Ü. Eva Moldenhauer)