María Antonia Trujillo

política española

María Antonia Trujillo Rincón (18 d'avientu de 1960Peraleda del Zaucejo) ye una política y profesora universitaria española, ministra de Vivienda d'España na VIII Llexislatura. Primeramente fuera conseyera de Presidencia y de Fomentu de la Xunta d'Estremadura, mientres la presidencia de Juan Carlos Rodríguez Ibarra.

María Antonia Trujillo
diputada d'España

25 marzu 2008 - 27 setiembre 2011
Distritu: Cáceres
Eleiciones: eleiciones xenerales d'España de 2008
Vida
Nacimientu Peraleda del Zaucejo18 d'avientu de 1960 (63 años)
Nacionalidá España
Estudios
Estudios Universidá d'Estremadura
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticaabogada
Llugares de trabayu Madrid
Creencies
Partíu políticu Partíu Socialista Obreru Español
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Llicenciada en Derechu nel añu 1985, llogró'l títulu de Doctora en Derechu en 1991 na Universidá d'Estremadura (UEX), siendo gallardoniada col Premiu Estraordinariu de Doctoráu.

Dende 1993 ye profesora titular de Derechu Constitucional na UEX, trabayu qu'hasta la so llegada al ministeriu compatibilizaba cola so actividá política. Trujillo ye autora de monografíes, artículos y otres publicaciones sobre Derechu Constitucional. Amás, como esperta en Derechu Autonómicu, participó tamién en delles llinies d'investigación relatives al desenvolvimientu del Estáu de les Autonomíes, a la reforma del Estáu en Llatinoamérica o al tratamientu xurídicu-constitucional de la muyer, tantu nel nuesu ordenamientu xurídicu, como nel ámbitu comuñal y en Hispanoamérica. Na UEX foi delegada de Rellaciones Internacionales y presidenta de la Xunta de Personal Docente ya Investigador.

Cuenta col Premiu Nicolás Pérez Serrano del Centru d'Estudios Políticos y Constitucionales pol llibru Los conflictos ente órganos constitucionales del Estáu (que foi la so tesis doctoral) y el gallardón Diego Muñoz Torreru de l'Asamblea d'Estremadura por La potestá llexislativa de les Comunidaes Autónomes. Referencia a la Comunidá Autónoma d'Estremadura.

Conseyera editar

En 1996, ocupó'l cargu de conseyera del Conseyu Económico y Social d'Estremadura. En 1999, Juan Carlos Rodríguez Ibarra, presidente de la Xunta d'Estremadura, nomar conseyera de la Presidencia. Darréu, y hasta'l so nomamientu como ministra, yera conseyera de Fomentu y dirixía un Plan Rexonal de Vivienda.

La política de vivienda que llevó a cabo María Antonia Trujillo n'Estremadura sirvió de referencia al PSOE pa ellaborar el so programa eleutoral en 2004, y apurría importantes innovaciones como l'aportación suelo públicu de forma gratuita a los promotores por que estos construyan viviendes a preciu algamadizu —unos 60.000 euros— y un relevante impulsu de la vivienda protexida.

Ministra de Vivienda editar

Foi nomada Ministra de Vivienda en 2004. Como responsable de la cartera de Vivienda (ministeriu creáu mientres el franquismu), foi la encargada de recuperar la política de vivienda como Política d'Estáu, marcando una axenda internacional de vivienda (oposiciones xunta de extremadura). Ente les sos aiciones más destacaes tán la promulgación del Códigu Téunicu de la Edificación, la ellaboración del Plan estatal español de vivienda y rehabilitación (2005-2008) (col primer programa específicu de vivienda nueva) o l'aprobación de la nueva Llei de Suelu. El so programa de vivienda nueva basar n'incentivar y faer posible l'accesu de numberosos mozos al mercáu inmobiliariu al traviés del arriendu, fomentando l'arrendamientu de viviendes a un preciu inferior al de mercáu mientres los periodos d'estudiu o primer emplegu d'estos.

María Antonia Trujillo creó la Sociedá Pública del Arriendu, que cuntó con un capital social inicial de venti millones d'Euros y un presupuestu pal añu 2006 de 6 millones d'Euros. La Sociedá Pública d'Arriendu cumplió parte de los oxetivos marcaos na so creación, anque s'atopó cola oposición de gran parte del gabinete de Gobiernu, lo que-y torgó completar la totalidá de los mesmu.

Como ministra en 2005, Trujillo llamó "irresponsables" a los medios qu'avisaben de llegar d'una "burbuya inmobiliaria":

"Nun se-y debe dar credibilidá a los medios económicos ya instituciones que pretenden sollertar a los ciudadanos" sobre'l boom inmobiliariu".[1]

En 2007 españó una desvastadora crisis inmobiliaria n'España. El 6 de xunetu d'esi añu foi relevada como ministra de Vivienda, siendo nomada na so sustitución Carme Chacón.

Diputada editar

El 9 de marzu de 2008 llogró una acta de diputada pola provincia de Cáceres. El 5 de mayu de 2008 foi escoyida Presidenta de la Comisión de Mediu Ambiente, Agricultura y Pesca del Congresu de los Diputaos.

Vuelta a la vida docente editar

En 2011, Maria Antonia Trujillo, tornó a la docencia na Universidá d'Estremadura,[2] una ocupación que compaxina con distintes actividaes en dos sectores, l'inmobiliariu y l'enerxéticu. Coles mesmes participa en programes d'alderique y actualidá como La vuelta al mundu (2011-2012) en Veo Televisión o El cascabel al gatu (2013-2017) y La Marimorena (2013-2017) en 13TV.

Discutiniu per xenofobia editar

El 8 de xunetu de 2017 foi despidida de la canal televisiva 13TV, al amosar una actitú xenófoba y atacar al periodista Luis Balcarce, que la acusaba de ser parte de la burbuya inmobiliaria. Mientres l'espaciu d'alderique políticu Más Claro Agua, que presenta la periodista Isabel Durán, Trujillo falaba del rescate bancariu y otres cuestiones. Nun momentu determináu, pronunció unes pallabres abiertamente racistes al dici-y al periodista d'orixe arxentín: "Vete al to país d'ónde vinisti cuntanos les coses que pasen ellí".


Predecesor:
Victorino Mayoral
 
Conseyera de Presidencia de la Xunta d'Estremadura

2000-2003
Socesor:
Casilda Gutiérrez
Predecesor:
Eduardo Alvarado
 
Conseyera de Fomentu de la Xunta d'Estremadura

2003-2004
Socesor:
Leonor Martínez-Pereda
Predecesor:
Francisco Álvarez-Cascos
(Fomento)
 
Ministra de Vivienda d'España

2004-2007
Socesor:
Carme Chacón

Referencies editar

Enllaces esternos editar