María Petrona Arias

María Petrona Arias (circa 1801Salta – fecha desconocida, Arxentina) foi una patriota salteña que collaboró na guerra llibrada nel norte arxentín contra los invasores realistes ente los años 1812 y 1822.

María Petrona Arias
Vida
Nacimientu Saltacirca 1801
Nacionalidá España
Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Arxentina, fecha desconocida
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu ama de casaxinete
Seudónimos China
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

María Petrona Arias nació en Salta, ca. 1801, fía del coronel Agustín Arias Rengell y de Vicenta Cruz y Martínez Sáenz. Moteyada "la China", yera una diestra caballeru. Al producise les invasiones realistes y la ocupación de la ciudá de Salta, sumar al grupu de dames de la sociedá salteña qu'aguantaba al invasor. Compuestu ente otros por Juana Moro, Cirigüeña Pacheco y Melo, Madalena Güemes, María Loreto Sánchez Pion, Juana Torino, Martina Silva y Andrea Zenarrusa, llograben pervalible información sobre los planes y fuercies enemigos que faíen llegar a les milicies de Martín Miguel de Güemes y promovían con ésitu la deserción de los oficiales realistes.

Pola so habilidá como caballeru, Arias yera quien davezu cruciaba les files realistes y treslladaba correspondencia secreta a los xefes patriotes y los informes d'intelixencia llograos.

Casó en 1833 en primeres nupcias col capitán José Ignacio Sierra Goyechea, fíu de José Ignacio Sierra, fundador de San José de Metán y de Josefa Goyechea, y en segundes con Justo Ruiz de los Llanos.

Bibliografía utilizada editar

  • Sosa de Newton, Lily (1972). Diccionariu biográficu de muyeres arxentines.

Bibliografía adicional editar

  • Cutolo, Vicente Osvaldo (1968). Nuevu diccionariu biográficu arxentín (1750-1930). Buenos Aires: Editorial Elx.
  • Yaben, Jacinto R. (1952). Biografíes arxentines y suramericanes. Buenos Aires: Ediciones Historicas Arxentines.

Referencies editar

Enllaces esternos editar