Marianne (Mariana, n'asturianu) ye la figura alegórica, personificación y unu de los símbolos nacionales de la República Francesa.

Bustu de Marianne nel Palaciu de Luxemburgu.
Marianne masónica, en bronce.

Simboloxía editar

So l'apariencia d'una muyer tocada con un gorru frigio, Marianne encarna la República Francesa y representa la permanencia de los valores de la república y de los ciudadanos franceses: «Llibertá, igualdá, fraternidá». Marianne ye la representación simbólica de la madre patria fogosa, guerrera, pacífica, alimentadora y proteutora.

Los oríxenes de Marianne, anque son inciertos, paecen tar nes representaciones del artista Honoré Daumier, en 1848, como una madre que curia a dos neños, Rómulo y Remu, o pol escultor François Rude, mientres la Monarquía de Xunetu, como un guerreru enoxáu qu'espresa la "Marsellesa" sobre'l Arcu del Trunfu.

La efixe de Marianne ye representativa tamién de la corriente de Masonería lliberal conocida como Gran Oriente de Francia.

Orixe del nome editar

Esisten delles hipótesis sobre'l nome de Marianne:

  1. Marianne puede provenir de la contraición de Marie y Anne, dos nomes bien estendíos nel sieglu XVIII ente la población femenina del entós reinu francés.
  2. El nome derivaría del xesuita español Juan de Mariana (1536-1624), filósofu del derechu natural modernu, que percorrió Europa espublizando'l so pensamientu, ente otros llugares tuvo en París como profesor (1569-1574). El so pensamientu y el so nome remaneció mientres la Revolución Francesa en sentíu peyorativu una y bones los partidarios del Antiguu réxime —aristócrates contrarrevolucionarios— llamaben marianos a los revolucionarios representantes del pueblu, aludiendo a la influencia del pensamientu de Juan de Mariana.[1][2]

Los revolucionarios adoptar pa simbolizar el cambéu de réxime, pero sobremanera porque sorrayaba'l simbolismu de la "madre patria", de la madre alimentadora que protexe a los fíos de la república. Los republicanos del Midi contribuyeron tamién a acomuñar esi nome col so ideal políticu (un cantar en occitanu, La garisou de Mariano (en francés: La guérison de Marianne; "La recuperación de Marianne -de la enfermedá-), foi bien popular na seronda de 1792).

Sía que non el nome, dáu'l consensu ente partidarios y adversarios de la república, va ser rápido aceptáu por tol pueblu francés.

Modelos pa Marianne editar

Los artistes que realizaron los bustos de les mariannes utilizaron como modelos a belles desconocíes, a modelos locales, a les sos propies compañeres y en delles ocasiones a personalidaes.

Les celebridaes qu'emprestaron les sos traces a Marianne nesa dómina son:

Referencies editar

Ver tamién editar

Otros Símbolos Nacionales de Francia:

Enllaces esternos editar