Marina Nemat (22 d'abril de 1965Teḥrán) ye l'autora de les sos memories nes que rellata cómo foi crecer n'Irán, tar encarcelada na prisión de Evín por pronunciase en contra del gobierno iranín, escapar d'una sentencia de muerte y finalmente fuxir a Canadá.

Marina Nemat
Vida
Nacimientu Teḥrán[1]22 d'abril de 1965 (58 años)
Nacionalidá Bandera de Irán Irán
Estudios
Llingües falaes persa
Oficiu escritora
marinanemat.com
Cambiar los datos en Wikidata

Vida y hestoria editar

Nemat foi criada como rusa (cristiana ortodoxa) en Teḥrán. El so padre trabayó como profesor de baille y la so madre como peluquera. Atopábase cursando la secundaria cuando la monarquía de Mohamed Reza Pahlavi foi derrocada pola Revolución Islámica de 1979. Como estudiante, Marina oponer a les polítiques represives del nuevu gobiernu islámicu, participó en manifestaciones y escribió artículos anti-revolucionarios nun periódicu estudiantil. El 15 de xineru de 1982, cuando tenía 16 años foi arrestada y encarcelada poles sos opiniones en contra de la revolución. Foi torturada na prisión de Evin, conocida poles sos otomíes en contra de prisioneros políticos, y sentenciada a muerte.

Sicasí, sobrevivió por cuenta de que un guardia de la prisión de nome Ali Moosavi rescatar. L'usó les sos conexones pa llograr la conmutación de la so sentencia a cadena perpetua, a partir de la cual l'entamaba llograr la so lliberación. Sicasí, depués de cinco meses de tar encarcelada, quedó claro que Moosavi criara un apegu especial escontra ella y pretendía obligala a casase con él.

So amenaces de persecución a la so familia, y pa garantizar la so propia seguridá, convertir al Islam y casóse con Moosavi.Nuna entrevista nel famosu programa de la BBC “Woman´s Hour”, primeramente tresmitida nel 2007, Nemat describe'l so matrimoniu con un home a quien odiaba y la so esperiencia de ser violada por él depués del matrimoniu forzáu.

Dempués de 2 años, 2 meses y 12 díes de permanecer en prisión, la familia de Moosavi llogró la so lliberación por qu'asina pueda vivir con él como la so esposa. Más palantre foi asesináu por una facción de guardias rivales.

Depués d'eso, Nemat casóse con André Nemat, inxenieru llétricu y el so amor d'adolescencia. Casóse nuna ilesia cristiana.[2]

Escaparon a Canadá en 1991 y tienen dos fíos. Marina trabayó na franquicia Aurora de restaurantes chalet suizos y escribió la hestoria de la so vida en 78000 pallabres. Ella sabía que munches de les víctimes nun queríen falar sobre les sos suertes.

Nel 2005 publicóse un artículu sobre les sos esperiencies na revista Sunday Star. El so llibru Prisionera de Teḥrán foi publicáu nel 2007 por Penguin y foi publicada por 27 editores de tol mundu.

Premios editar

Marina Nemat foi gallardoniada col primer Premiu Dignidá Humana n'avientu de 2007, dau añalmente pol Parllamentu Européu y l'Asociación Cultural Europa 2004. El Premiu Dignidá Humana “celebra a organizaciones ya individuos que trabayen per un mundu llibre d'intolerancia ya inxusticia social, un mundu onde los derechos humanos fundamentales sían respetaos”.[3] TEl Comité del premiu indicó que Nemat foi escoyida “gracies a la so fortaleza de calter a pesar de sufrir esperiencies con fondos efeutos na so vida”</ref>

Referencies editar