Marmota bobak

especie de mamíferu

La marmota bobak[2] (Marmota bobak) ye una especie de royedor esciuromorfo de la familia Sciuridae qu'habita nes estepes d'Ucraína, Rusia y Asia Central. El so nome vien de baibak, pallabra pola que la conoz nel so llugar d'orixe.

Marmota bobak
marmota bobak
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Rodentia
Familia: Sciuridae
Subfamilia: Sciurinae
Xéneru: Marmota
Especie: M. bobak
Müller, 1776
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Distribución editar

Ye la única marmota presente n'Europa xunto cola marmota alpina (Marmota marmota). Antaño llargamente espublizada (llegando hasta Siberia oriental y les llendes de Manchuria), anguaño alcuéntrase amenorgada a distintes poblaciones aisllaes en zones protexíes, frutu de la intensa derrompimientu del so hábitat natural y de la caza indiscriminada. Habita tanto en zones llanes como nos cordales de los Urales, Hindu Kush y Himalaya, y el pandu del Tíbet.

Carauterístiques editar

Ye una especie de pequeñu tamañu y formes más gráciles que les d'otres marmotes. El cuerpu mide 58 centímetros a los que s'añedir 14,5 de la cola. La pelame ye curtiu y de color tierra, pa camuflase col mediu.

Historia natural editar

Trátase d'un animal social que vive en grupos familiares. Éstos habiten una lluriga usada mientres xeneraciones, que puede llegar a midir 100 metros de llargu y tener hasta trés entraes distintes, col fin d'aportar rápido a la seguridá del so interior si apaez dalguna amenaza nes zones circundantes. La fondura de les galeríes puede llegar a los 4 metros, conduciendo a distintes cámares d'envernía y cría que se conecten ente sigo so tierra. En casu de qu'enfuse nella dalgún depredador, les marmotes cunten con túneles más finos polos qu'escapen al esterior rápido. Mientres la envernía, los animales axuntar en grupos de 12 a 15 individuos que s'atarraquiten pa dase calor ente sigo. Tamién desenvuelven una importante concentración de grasa subcutáneo en enfarxopetándose de comida mientres los trés meses de branu.

La caza humana sigue siendo la principal amenaza pa esta especie, que nun ta regulada nos países onde la marmota bobac habita.

Subespecies editar

Conocense dos subespecies de Marmota bobak:[3]

Referencies editar

Enllaces esternos editar