María del Duce Nome Díaz Ruiz, conocida como Marujita Díaz (27 d'abril de 1932Triana – 23 de xunu de 2015Madrid) foi una actriz y cantante española, tronío d'España , gloria del cine español de les décades de 1950 y 1960.[2][3] Foi considerada como la Reina de la Revista Española .[4][5] Fixo teatru, revista musical, cine y televisión, encetando xéneros tan desemeyaos como'l pasudoble, el cuplé, la zarzuela, el tangu y el charlestón.

Marujita Díaz
Vida
Nacimientu Triana27 d'abril de 1932[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid23 de xunu de 2015[1] (83 años)
Sepultura Cementerio de San Fernando (es) Traducir
cementeriu de La Almudena
Causa de la muerte cáncanu colorreutal
Familia
Casada con Espartaco Santoni (1958 – 1962)
Antonio Gades (1964 – 1965)
Pareyes Dinio García (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz, vedette, actriz de cine, cupletista, presentadora de televisióncomedianta
Emplegadores Televisión Española
Seudónimu/os Marujita Díaz
Instrumentu musical voz
IMDb nm0246675
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera artística editar

Primeros años editar

Nació nel barriu sevillanu de Triana; foi la menor de dos hermanes. Fía d'Emilio Díaz Navas (fináu en 1951) quien trabayaba de tramoyista, y de Rafaela Ruiz Melgarejo (1900-1974). Dicen qu'empezó a cantar inclusive antes de saber falar. Debutó nel teatru infantil a los seis años, nuna obra infantil, y más tarde a otru xuvenil, Los Marinos Sevillanos, colos qu'intervieno en numberoses gales por toa Andalucía.[6] Dempués pasa a Les Murgues, una famosa agrupación sevillana na que gana siete duros diarios.

Nel cine debutó a los dieciséis nel cine con El billoriu (1948), de la mano de Tony Leblanc.

Actriz dramática con una notable vena risible algamó ciertu ésitu nel cine nos años 60 gracies al tirón de les comedies d'esta dómina, polo cual interpretaba papeles similares nes sos películes.

Apoxéu: 1950-70 editar

Empezó la so andadura nel cine en títulos del cine folclóricu como El suañu d'Andalucía o El billoriu.

En 1950, la productora CIFESA ufiertó-y un contratu cinematográficu n'esclusiva mientres dos años, que-y dexó siguir faciendo teatru. En 1958, representó a España na Primer selmana del Cine Español n'América, percorriendo Caracas, Lima, Quito y Guayaquil. Llogró un contratu pa la televisión cubana mientres nueve meses. Rematáu esi tiempu actúa pa la televisión venezolana, panamiega y de Puertu Ricu. Tamién actúa nos "nigh-clubes" de la cadena Ililton, los más famosos y caros hoteles del mundu.

Nos años de la fame, en que'l cine yera una de les escases y barates distracciones de la España de la dómina, Marujita Díaz #convertir nuna de les «folclóriques», etiqueta que clasificaba a aquelles artistes que trunfaben con temes de raigón andaluza, llevando suaños, ilusiones y allegría al traviés de la pantalla a #cuantu espectadores buscaben safase de los sos problemes.[7]

Mientres la década de los cincuenta, Marujita Díaz #alzar col títulu de 'La Reina de la Copla', xéneru que reinventó y modernizó faciéndolo más digerible pa toa clase de públicu.[8]

José Antonio Nieves Conde rindirá-y #homenaxe nuna de les películes más importantes del cine español Riegos (1951), obra maestra del cine español inspirada nel neorrealismu italianu. Algamó'l protagonismu en películes como El pescador de coples o Puebla de les muyeres, y prosiguió el so oficiu como actriz ensin abandonar nunca la so carrera teatral que ye onde se formó como artista. Algamó los sos mayores ésitos con películes como Pelusa, La casta Susana, Y dempués del cuplé o La cumparsita.

Nos años sesenta Marujita Díaz dedicó una parte del so tiempu a la revista musical española. Alternó la revista musical, la zarzuela, tangu, la televisión y el cine con bastante ésitu hasta los años 80.

En 1961 llogró'l Premiu Nacional del Sindicatu del Espectáculu a la meyor actriz, el máximu gallardón qu'esistía naquella dómina n'España pa compensar el trabayu de los actores, pola película Pelusa.

[9] Esi mesmu añu dicha película foi escoyida pa representar a España nel Festival Internacional de Viña del Mar. En 1961, el diariu Pueblu #escoyer Popular. #Tres años más tarde, los llectores #otorgar de nuevu esa distinción. A empiezos de los ochenta remaneció n'Iberoamérica al cargu de una compañía mesma compuesta por venticinco miembros.

Gallardoniada en delles ocasiones, en 2001 foi premiada mientres la gala inaugural de la XIV Selmana de Cine Español "Costa del Sol-Estepona". Dempués de la so dómina dorada nel cine, teatru y musicales, Marujita Díaz siguió retuviendo la so fama na televisión mientres la década de los años 90 y na década de los años 2000 foi la primer protagonista habitual de les revistes del corazón y los platós de televisión, dacuando por noticies polémiques y revesoses.

Teatru musical editar

Nel teatru musical desenvolvió una estensa carrera llarada d'ésitos alternando diversos xéneros que van dende la revista más clásica a la zarzuela de corte madrilanu: A #tou color; Les 4 copes; La princesa Allegría; La fierecilla domada; Bésame Catalina; Caridá de nueche; Chorizos y polacos; Madrid, Madrid; Agua, azucarinos y aguardiente; La verbena del Palombu; Revista, revista, siempres revista; #Si Eva fuera española; Cantando los cuarenta; La Gran Vía; De Madrid al cielu; L'osu y el madrilanu...

Ente los sos cantares más conocíos atópense "Soldadito español" y "Banderina", nos que fizo gala d'un patriotismu que de cutiu s'utilizó nel so contra. Destaquen amás les sos versiones de cuplés de principios de sieglu ("Si vas a París pá", "Señores, venga allegría"), delles coples ("La mio faca"), temes de la revista ("Lluna d'España", "La Lola", "La novia d'España") o pieces de la zarzuela ("Soldáu de Nápoles", "Tangu de la Menegilda"). Tampoco tenemos d'escaecer la so faceta tanguera, con versiones de "A media lluz", "Adiós, Pampa mio", "El mio Buenos Aires queríu" o "El choclo". Tamién destaquen otros cantares conocíos como "Madre, mércame un negru", "Qué te pasa con ma", "Mama, mércame unes botes", "Parque de María Luisa", "La Tarántula", "Pégame Mon Petit", "Llévame a Beixín", "Soi madrilana", "Al Uruguái", "Carmen d'España".

Televisión y radio editar

En televisión presentó en 1976 un programa dedicáu al xéneru de la revista tituláu Música y estrelles y en radio collaboró con Encarna Sánchez nel espaciu Direutamente Encarna de la Cadena COPE ente 1988 y 1996.[10] A partir de la década de 1990 amontó la so presencia en prensa y televisión, mayormente por razones sentimentales, siendo bien conocida la so rellación col televisivu Dinio García.[11] El so calter desinhibido y el so desparpajo #convertir nun personaxe recurrente en coloquios y entrevistes, que la caltuvieron nel candeleru muncho depués de cesar na so actividá artística. Dende 2009 a 2015 collaboró esporádicamente nel programa Sálvame de la canal Tele 5.

Muerte editar

Morrió en Madrid, el 23 de xunu de 2015, en tando dellos díes ingresada nel Hospital de la Lluz de la ciudá por problemes de salú, que pudo ser debíu por problemes de pulmón, anque nun principiu, abarruntábase que podría ser por causa de un cáncer de colon, que se-y diagnosticara en 2010.[12] Darréu foi encenrada.

Vida privada editar

Tuvo casada en dos causes, primero con Espartaco Santoni en 1958, xunto al que creó la productora Producciones Cinematográfiques MD. El matrimoniu duró tres años. Darréu'l 18 de marzu de 1964 casóse col baillarín Antonio Gades na madrilana ermita de San Antonio de la Florida, actuando como #padrino Luis Escobar y Lucía Bosé, unión que duró #venti meses. En 1982 el matrimoniu foi declaráu nulu. En 1999 mientres un viaxe a Cuba, conoció a un mozu col que protagonizó una hestoria d'amor. #Tratar del cubanu Dinio García Leiva (1972). La pareya vieno vivir a España y tres años más tarde, en 2002 dixebráronse. En mayu de 2013, #reconciliar nel plató de Sálvame Deluxe.

Sufrió dellos albuertos bonales, unu tando casada con Espartaco Santoni actuando nun espectáculu. A pesar de toles rellaciones sentimentales poles que pasó Marujita Díaz, nunca tuvo fíos.

Tien una cai col so nome en Torremolinos.

Dende'l 17 d'ochobre de 2017 cumplióse la última voluntá solidaria de l'artista que foi poner a la vienta'l so ampliu vestuariu artísticu, xoyes y complementos en #joyería Molina Cueves de Madrid.

El dineru recaldáu roxura pa mensaxeros de la paz .[13][14] Yá en 2015 tres el so fallecimientu #poner a la vienta'l so moblame y oxetos personales que tamién foi vendíu pa fines solidarios como yera'l so deséu .[15]

Filmografía editar

Cine editar

  • 1998: Ayalga (Curtiu). (España). Direutor: Miguel Ángel Vives
  • 1980: La reina de la Isla de les Perlles. (España) Direutor: Víctor Barrera
  • 1977: Deséu carnal. (España) Direutor: Manuel Iglesias Vega
  • 1976: L'aviesperu. (España) Direutor: Ramón Barcu
  • 1975: Cantares de la nuesa vida. (España) Direutor: Eduardo Pumares Brochero
  • 1972: La boda o la vida. (España) Direutor: Rafael Romero Marchent
  • 1971: Carmen Boom. Grazie zio, ci provo anch'io. (España, Italia) Direutor: Nick Nostro
  • 1971: Les amantes del diañu. (España, Italia) Direutor: José María Elorrieta
  • 1968: Flash 22. (Curtiu) (España) Direutor: Félix Martialay
  • 1965: La pérgola de les flores (1ᵘ Premiu a la meyor película Arxentina) (Arxentina, Chile) Direutor: Román Viñoly Barreto
  • 1965: Embaxo espera la muerte. Direutor: Juan de Orduña
  • 1964: Visitando a las estrellas. (España) Direutor: Julián de la Flor
  • 1963: La Revoltosa. (España). Direutor: José Díaz Morales
  • 1963: Lulú, El globu azul, (España) Direutor: Javier Setó
  • 1963: La casta Susana. (España, Francia) Direutor: Luis César Amadori
  • 1963: L'escándalu (Productora Marujita Díaz). ( España) Direutor: Javier Setó
  • 1963: El valle de les espaes, (Productora Marujita Díaz). ( España) Direutor: Javier Setó
  • 1963: La muyer de la to próximu, (Productora Marujita Díaz). (Arxentina, España) Direutor: Enrique Carreras
  • 1962: Robaron una estrella. (España) Direutor: Javier Setó
  • 1961: Abuelita Charlestón. (España) Direutor: Javier Setó
  • 1961: Cantar d'arrabalde. (Arxentina) Títulu alternativu: La cumparsita. Direutor: Enrique Carreras
  • 1960: La corista, (España). Direutor: José María Elorrieta
  • 1960: Pelusa, (España) Títulu alternativu: La cenicienta del circu (Méxicu), Vos milagres de Pelusa (Portugal). (Premiu Nacional del Sindicatu del Espectáculu a la meyor actriz). Direutor: Javier Setó.
  • 1959: Y dempués del cuplé. (España) Títulu alternativu: Le temps du charleston. Direutor: Ernesto Arancibia
  • 1958: #Tres #angelito negros. (Méxicu) Direutor: Fernando Cortés
  • 1957: El xeniu allegre, (Gioventù disperata). (España) Direutor: Gonzalo Delgrás
  • 1957: Ánxeles ensin cielu, (España, Italia) Direutores: Sergio Corbucci y Carlos Arévalo
  • 1956: Polvorilla, (España) Direutor: Florián Rey
  • 1955: El cenicientu, (España) Direutor: Juan Lladó
  • 1955: Good Bye, Sevilla (Adiós, Sevilla), (España) Direutor: Ignacio F. Iquino
  • 1953: El pescador de coples, (España) Direutor: Antonio del Amo
  • 1953: Puebla de les muyeres, (España) Direutor: Antonio del Amo
  • 1952: ¡Ai, la to madre! o Aventures y desventures de Eduardini, (España) Direutor: Fernando Robles #Polo
  • 1951: Una cubana n'España, (Arxentina, Cuba) Direutor: Luis Bayón Herrera
  • 1951: Riegos, (España, Portugal) Direutor: José Antonio Nieves Conde (4 premios del Sindicatu Nacional del Espectáculu: meyor película, direutor, actor y actriz secundaria)
  • 1950: Andalousie (Francia) Direutor: Robert Vernay
  • 1950: El suañu d'Andalucía, (Francia, España) , Direutor: Luis Lucia Mingarro
  • 1949: L'aventura d'Esparadrapu, (Voz) (España). Direutor: Ángel de Echenique
  • 1949: La tienda d'antigüedaes, Direutor: José Maria Elorrieta
  • 1949: La Revoltosa, (Méxicu) Direutor: Juan de Orduña
  • 1949: El rei de Sierra Morena, (España) Direutor: Adolfo Aznar
  • 1948: Aventures y desventures de Eduardini (España) Direutor: Fernando Robles #Polo
  • 1948: El billoriu, (España) Direutor: Florián Rey

Teatru editar

  • A #tou color 1948 - 1950 Dirixida por Cayetano Luca de Tena
  • ¡Yes un sol! 1949 . #hermano Antonio y Manuel Paso
  • Los cuatro copes 1951 - 1957
  • Los cuatro besos 1952
  • La princesa Allegría 1959 - 1960
  • La fierecilla domada
  • Bésame Catalina (Kiss me Kate) 1963
  • Caridá de nueche (Les nueches de Gabiria) (Sweet Charity) 1967 - 1968, 1982 de Neil simon. Direccion Ricardo Ferrantes
  • Chorizos y polacos. 1984 - 1985 dirixida por José Luis Alonso en La Zarzuela
  • Madrid, Madrid 1992
  • Agua, azucarinos y aguardiente 1986
  • La verbena del Palombu 1987
  • Revista, revista, siempres revista 1983 -1984
  • #Si Eva fuera española 1968 - 1969
  • Cantando los cuarenta 1979 - 1980
  • La Gran Vía
  • De Madrid al cielu 1966
  • L'osu y el madrilanu 1972,1974
  • El pescador de coples
  • Xigantes y cabezudos
  • Lluces de Madrid Dirixida por Daniel Montorio Faxó
  • Yo soi casáu, señorita 1948. Muñoz Román
  • Monserrat 1941 ( baillarina clásica)
  • Cinco minutos nada menos (1944)
  • El Baille 1953
  • Güei como ayeri
  • La Mafia... la Rafia y la tía Cambalafia 1978
  • Petit Café 1949
  • Voz pa la copla 1992
  • Sevilla y la copla 1993
  • Charito y el remendón 1943 , La Murga (1944-1947)

Televisión editar

Como actriz editar

  • Cómo rimos: "Les cómiques" (2014)
  • 50 años de (2010)
  • Memòries de la tele (2008)
  • Morancos 007 (2007)
  • Kety nun para (1997) episodiu 8 Doña Ines de l'alma mio
  • Camanduleros (1993)
  • Cantares de la nuesa vida (1975)
  • Sábadu 64 (1965)

Programes editar

  • Música y estrelles (1976) Presentadora
  • Antonio Molina, El Mitu (1996) Collaboración
  • Tiempu al tiempu (2001-2002) Tertuliana
  • T con T (2014) Convidada
  • Cine de barrio (2001-2003-2013) Collaboración ya Invitada
  • Sálvame (2009-2015) Collaboradora ya invitada esporádica
  • Sálvame deluxe (2009-2014) Invitada esporádica
  • DEC (2010) Convidada
  • Territoriu Comanche (Telemadrid) Collaboradora
  • Tómbola (1999) convidada
  • Qué tiempu tan feliz ( 2010-2011) Convidada
  • Vuélvime lloca (2011) Convidada
  • Los meyores años de la nuesa vida (2009) Collaboración
  • Formigues blanques (2007) convidada
  • Sábadu dolce vita (2007) convidada
  • Mueyu rosa (2005-2006) convidada
  • Bonaventuraos (2006) convidada
  • N'antena (2006) convidada
  • El programa de Ana Rosa (2005) Convidada
  • La tierra de les 1000 músiques (2005) Documental
  • Crónicas Marcianas (2004) convidada
  • Toos cola copla (2003) Collaboración
  • Especial Diariu de Patricia. Programa 500 (2003) convidada
  • A corazón abierto (2003) convidada
  • Día ente día (2002) convidada
  • Abiertu al anochecer (2002) convidada
  • Grandes de la copla (2001) Collaboración
  • Moros y cristianos (2001) Collaboración
  • Branu, branu (1999) Collaboración
  • Nueche de fiesta (1999) Collaboración
  • Espeyu secretu (1998) convidada
  • Esos llocos bajitos (1998) convidada
  • La llamada de la suerte (1998) convidada
  • Raxón ( 1998) Convidada
  • Güei ye posible (1997) convidada
  • N'esclusiva (1997) convidada
  • A rir que son dos díes (1997) convidada
  • Coples de branu (1996) Collaboración
  • Cita cola vida (1996) convidada
  • Suena la Copla (1996) Convidada
  • Refrescante 95 (1995) Collaboración
  • Esto ye espectáculu (1995) collaboración
  • Ai Lola, Lolita, Lola (1995) convidada
  • Quedate cola copla (1992)
  • Querida Concha (1992) convidada
  • Hola Raffaella (1992) Convidada
  • Un día ye un día (1990) convidada
  • Les coples (1990) collaboración
  • Pero ¿esto qué ye? (1989) convidada
  • Ente amigos (1986) Convidada
  • La nueche del cine español (1986) convidada
  • Bla bla bla (1983) collaboración
  • 300 millones (1979) Collaboración
  • Especial Nuechevieya 1978 (1978) collaboración
  • Cantares (1978) collaboración
  • Programa de Fin d'Añu (1975) collaboración
  • ¡Señores y señores! (1974) collaboración
  • Gran premiu (1967) collaboración
  • Nueche del sábadu (1965-1966) collaboración
  • Equí'l segundu programa (1966) collaboración
  • Nueche d'estrelles (1965) collaboración
  • Gran parada (1964) collaboración

Radio editar

  • Direutamente Encarna (COPE)- Collaboradora (1989-1996)

Discografía editar

* 2011: La Copla Española v. 27
  • 2009: Lo Mejor De Marujita Díaz v. 2
  • 2009: Lo Mejor De Marujita Díaz v. 1
  • 1999: La Revista Musical Española v. 9
  • 1996: Marujita Díaz en el cine. Hispavox D.L.
  • 1996: Siempre cantando: sus nuevas canciones. KMC Record's D.L.
  • 1996: Siempre cantando. KMC, DL
  • 1992: Marujita Díaz. Madrid Serdisco D.L.
  • 1978: Éxitos de Marujita Díaz. Hispavox, DL
  • 1976: Música y estrellas. Discos CBS D.L.
  • 1976: La picaresca de Marujita Díaz Discovox D.L.
  • 1975: Marujita Díaz. Zafiro D.L.
  • 1975: Cantes y canciones. Marfer D.L.
  • 1974: Cielo andaluz, Confesión. Diresa D.L
  • 1973: Éxitos de Marujita Díaz v. 2 Hispavox D.L.
  • 1973: Tangos. D.L.
  • 1971: "Carmen Boom / Somos". Marfer
  • 1970: Marujita Díaz (LP)
  • 1967: Tangos. Vergara, DL
  • 1966 Marujita Díaz, EP, EL PICHI + 3
  • 1966: Marujita Díaz en "De Madrid al cielo". Barcelona Vergara D.L.
  • 1963: La casta Susana. Hispavox D.L.
  • 1963: La Bella Lulú. Hispavox, DL
  • 1961: Pelusa, Marujita Díaz en las canciones originales de la película. Hispavox D.L
  • 1961: Canciones De La Película La Cumparsita (7", Single)
  • 1961: Canciones de la película Abuelita Charlestón. Montilla EPFM-215
  • 1960: La Corista Vol. 1 Hispavox D.L
  • 1960: La Corista Vol. 2 Hispavox D.L
  • 1959: Y Después Del Cuplé (7", EP) Hispavox – HH 17-93
  • 1959: Y Después Del Cuplé (7") Hispavox HH 17-94
  • 1959: Noches de cabaret. Hispavox, D.L.
  • 1959 La Princesa Alegría Ediciones Bistagne
  • 1958: Orquesta del Teatro Albéniz dirigida por Daniel Montorio. Montilla EPFM-9.
  • Las corsarias (banderita).
  • 1957: Éxitos de la película Polvorilla HH 1711. Hispavox
  • 1957: Éxitos de la película El genio alegre. Hispavox
  • 1956: Creaciones de Marujita Díaz (LP) Hispavox
  • 1956: Noche en España
  • La pequeña tonquinesa
  • 1951: Soleá la gitanilla, Soy madrileña. También llamáu Las 4 coplas.
  • 1950: Calerito: pasodoble torero. San Sebastián Fábrica de Discos Columbia.
  • 1950: A todo color. Las copistas: pasacalles, Don Homobono: schottish. San Sebastián Fábrica de Discos Columbia ca.
  • 1950: Eres un sol. ¡Que viene el toro!, Manolito Torremocha. San Sebastián Fábrica de Discos Columbia.
  • 1949: Lo veo todo doble: guaracha; El lenguaje del abanico: tango bolero. Barcelona Compañía del Gramófono Odeón.
  • 1948: Yo soy casado señorita!

Premios y reconocencies editar

  • Premiu del Sindicatu Nacional del Espectáculu a la Meyor Actriz (1961).
  • Premiu de Gales de la Prensa por ser l'artista más célebre y meritoria del momentu.(1963)
  • Premiu Personaxe Popular, dau pol Diariu Pueblu (1961 y 1964).
  • Premiu concedíu pola Voz de Madrid (1974)
  • Homenaxe pol 17ᵘ Festival de Cine Iberoamericanu d'Huelva (1991)
  • Premiu d'Honor del Festival de Cine de la Costa del Sol (2001).
  • Premiu Micrófonu de Plata, dau pola L'Asociación de Radio y Televisión de la Rexón de Murcia (2007)
  • Cai nel so honor en Torremolinos (Málaga).
  • Homenaxe por Ferrari, Chica Ferrari España (2012)[16]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0246675. Data de consulta: 15 xunetu 2016. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Muere Marujita Díaz, tronío de España». ELMUNDO. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) Muere Marujita Díaz, tronío de España. https://www.elmundo.es/cultura/2015/06/23/5589343b268e3e9a068b4578.html. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  3. «Fallece Marujita Díaz, gloria del cine español y trianera | Triana al día». Triana al día. 23 de xunu de 2015. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) Fallece Marujita Díaz, gloria del cine español y trianera | Triana al día. 23 de xunu de 2015. http://trianaaldia.com/fallece-marujita-diaz-gloria-del-cine-espanol-y-trianera/. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  4. «Marujita Díaz, la voz del «Soldadito Español»». abc. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) Marujita Díaz, la voz del «Soldadito Español». https://www.abc.es/estilo/gente/20150623/abci-marujita-diaz-perfil-actriz-201506231305.html. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  5. «Muere Marujita Díaz, una de las voces más populares del cuplé». La Vanguardia. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. Muere Marujita Díaz, una de las voces más populares del cuplé. https://www.lavanguardia.com/gente/20150623/54432471012/marujita-diaz.html. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  6. Galán, Diego (24 de xunu de 2015). «Marujita Díaz, popular estrella del cine y de la canción folclórica». El País. ISSN 1134-6582. Consultáu'l 4 de febreru de 2018.Galán, Diego (24 de xunu de 2015) (en castellanu). Marujita Díaz, popular estrella del cine y de la canción folclórica. ISSN 1134-6582. https://elpais.com/cultura/2015/06/24/actualidad/1435138817_303168.html. Consultáu'l 4 de febreru de 2018. 
  7. http://www.laverdad.es/murcia/culturas/201506/24/mito-cine-espanol-posguerra-20150624013905-v.html
  8. http://www.diezminutos.es/famosos-corazon/especiales/news/g12740/las-divas-de-mario-vaquerizo-marujita-diaz/
  9. «El sindicato nacional del espectáculo y del cine español». I Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea de la AHC (Institución Fernando el Católico) (2781): 44. 2008. http://ifc.dpz.es/recursos/publicaciones/27/15/44.oscarortego.pdf. Consultáu'l 24 de xunu de 2015. 
  10. El País (ed.): «La nueva programación de la COPE refuerza sus espacios de fin de selmana» (9 d'ochobre de 1988).
  11. «Marujita Díaz: Dinio y sus otros dos grandes amores». Marujita Díaz: Dinio y sus otros dos grandes amores. https://www.lavanguardia.com/gente/corazon/20150623/54432473810/marujita-diaz-dinio-amores.html. 
  12. «Fallece Marujita Díaz, musa de la España cañí». Público (Madrid). EFE. 23 de xunu de 2015. Consultáu'l 24 de xunu de 2015.«Fallece Marujita Díaz, musa de la España cañí». Público (Madrid). 23 de xunu de 2015. https://www.publico.es/culturas/fallece-marujita-diaz-musa-espana.html. Consultáu'l 24 de xunu de 2015. 
  13. «Más de 70 vestidos de Marujita Díaz se vuelven solidarios». Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) Más de 70 vestidos de Marujita Díaz se vuelven solidarios. https://mensajerosdelapaz.org/blog/post/mas-de-70-vestidos-de-marujita-diaz-se-vuelven-solidarios. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  14. «Maruja Díaz vuelve para vender su vestuario al son de Banderita. Noticias de Noticias». El Confidencial. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) Maruja Díaz vuelve para vender su vestuario al son de Banderita. Noticias de Noticias. https://www.vanitatis.elconfidencial.com/noticias/2017-10-22/marujita-diaz-vestuario-mercadillo-solidario_1464966/. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  15. «A la venta los objetos personales de Marujita Díaz con fines benéficos». HOLA USA. 26 d'agostu de 2015. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. (en castellanu) A la venta los objetos personales de Marujita Díaz con fines benéficos. 26 d'agostu de 2015. https://www.hola.com/actualidad/2015082680646/marujita-diaz-legado/. Consultáu'l 30 de xineru de 2018. 
  16. «Exclusiva digital - Marujita Díaz bautizada como "Chica Ferrari España 2012"». Consultáu'l 4 de febreru de 2018.

Enllaces esternos editar