Mass Effect ye un videoxuegu de rol d'aición y disparos en 3ª persona[1][2] de ciencia ficción para Xbox 360, Microsoft Windows y darréu PlayStation 3, desenvueltu por BioWare, el famosu desarrollador de xuegos de rol como Jade Empire, Star Wars: Caballeros de l'Antigua República, Neverwinter Nights y la saga Baldur's Gate. La edición de Xbox 360 presentar a nivel global en payares de 2007, publicada por Microsoft Game Studios. La edición pa Microsoft Windows presentóse'l 28 de mayu del 2008 y foi publicada por Electronic Arts. La edición pa PlayStation 3 presentóse'l 4 d'avientu de 2012 dientro del recopilatorio Mass Effect Trilogy, que la so conversión a la consola de Sony corrió al cargu de la empresa Edge of Reality y foi publicada por Electronic Arts.

Mass Effect
Desendolcador BioWare, Edge of Reality (es) Traducir y Demiurge Studios (es) Traducir
Distribuidora Xbox Game Studios y Electronic Arts
Compositor Jack Wall, Sam Hulick y Richard Jacques
Motor Unreal Engine 3 (es) Traducir
Plataforma Xbox 360, Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4 y Xbox One
Publicación 20 payares 2007
Serie Mass Effect (es) Traducir
Xéneru videoxuegu de rol d'aición, videoxuegu de disparos en tercer persona, videoxuegu de rol, Temas LGBT en videojuegos (es) Traducir, videoxuegu con personaxes LGBT, videoxuegu de ciencia ficción y space opera video game (en) Traducir
Mou un xugador
Preséu d'entrada mandu de videoxuegos, tecláu y mur
Clasificaciones
CERO Maduro +17 (es) Traducir
ESRB Maduro +17 (es) Traducir
PEGI PEGI 18
USK USK 16
Más información
Páxina web oficial masseffect.bioware.com…
' Mass Effect '
Cambiar los datos en Wikidata

El xuegu ta ambientáu nel añu 2183, y tresllada al xugador a ocupar el llugar del Comandante Shepard, un soldáu d'élite de la flota de l'Alianza de Sistemes (una organización qu'apigura a toles antigües naciones de la Tierra) nuna trama que, adulces, arreyará-y nun intriga de dimensiones galáctiques. L'orde de les misiones principales pue ser alteriáu pol xugador y asina camudar l'orde nel que se desencadenen los acontecimientos de la hestoria.

Darréu publicáronse dos secuela del xuegu hasta completar una triloxía: Mass Effect 2 en 2010 y Mass Effect 3 en 2012.

El xuegu Mass Effect foi nomáu "Xuegu del añu 2007" por The New York Times[3] y llogró'l primer puestu na llista de meyores xuegos de Xbox 360 por IGN.[4]

Sinopsis editar

“Mass Effect” editar

El direutor del proyeutu, Casey Hudson, esplicó'l términu Mass Effect ("efeutu de masa") de la siguiente manera:[5]

Dientro del universu del xuegu, el efeutu de masa ye un fenómenu físicu apocayá descubiertu (polos humanos) que tien propiedaes similares a les d'otres fuercies como la gravedá y l'electromagnetismu. Ye lo que los físicos na vida real llamen "enerxía escura" como una esplicación de l'aceleración de la espansión del Universu.

Cameron esplicó que delles criatures evolucionen pa sentir y manipoliar l'efeutu de masa al igual que les criatures reales como tiburones y anguiles llétriques son capaces de detectar y manipoliar l'electromagnetismu en formes peculiares. Estes capacidaes de formación y manipulación tán disponibles en Mass Effect pa los humanos, al traviés de prótesis. A estos Humanos denominar bióticos.

Temes editar

La hestoria de Mass Effect recái principalmente nel xéneru de la ópera espacial o Space opera y esplora temes como la colonización del espaciu, la intolerancia, vigilantismo y l'Intelixencia Artificial. La hestoria, con elemento Hombre vs Máquina, foi comparada, tanto coles noveles Berseker, de Fred Saberhagen y Battlestar Galactica, según a les noveles Pórticu de Frederik Pohl. Acordies con Casey Hudson, el direutor del proyeutu en Bioware, Aliens, Blade Runner, Star Wars, Final Fantasy: La Fuercia Interior y Star Trek sirvieron d'inspiración pal xuegu.

Situación inicial editar

Mass Effect ta asitiáu nel añu 2183. Trenta y cinco años antes, la humanidá afayó un alixu de teunoloxía construyíu por una civilización tecnológicamente avanzada pero estinguida. Esta raza denominábase Proteanos. Gracies al estudiu y adautación d'esta teunoloxía la Humanidá llogró salir del Sistema Solar y establecer numberoses colonies, amás d'atopar a delles especies estraterrestres, tou esto na Vía Láctea. L'usu de ferramientes de teunoloxía proteana, conocíos como Relés de Masa dexó a les diverses especies viaxar instantáneamente al traviés de vastes estensiones de la Galaxa.

El xuegu tien llugar principalmente en dos escenarios: El prototipu de fragata SSV Normandía y la Ciudadela, una xigantesca y antigua estación espacial supuestamente construyida polos Proteanos y qu'anguaño actúa como centru de la civilización galáctica. Sicasí, a lo llargo del xuegu'l xugador puede navegar, por aciu la Normandía, a dellos planetes, llunes y otros destinos.

Nel xuegu la humanidá formó la Alianza de Sistemes Humanos, unu de los munchos organismos independientes que componen el coleutivu del Espaciu de la Ciudadela, esti postreru ye gobernáu por un órganu conocíu como'l Conseyu de la Ciudadela, que se compón d'un miembru de caúna de los trés races más poderoses y destacaes: Turianos, Asari y Salarianos.

Personaxes editar

El xugador asume'l papel del Comandante Shepard, un soldáu de l'Alianza. Ésti pue ser personalizáu pol xugador. L'apariencia del personaxe tamién varia en función de les armes y armadures que'l xugador utiliza. Amás de la personalización y apariencia de Shepard, el xugador puede escoyer tamién la fonderada del personaxe, lo qu'inflúi nel diálogu a lo llargo del xuegu, según les distintes clases de misiones que pueden tar disponibles. El xugador principal (Shepard) siempres ta acompañáu por otros dos personaxes que-y sofiten nel combate y contribúin nel diálogu. Estos personaxes nun son creaos pol xugador y el control sobre ellos llindar a la direición del equipu (Avanzar, arrexuntase, cubrir) y l'usu de les sos habilidaes teunolóxiques y bióticas. A bordu de la Normandía el xugador puede construyir y reforzar les rellaciones ente Shepard y estos personaxes. Hai personaxes que se xunen a lo llargo de la historia, cada unu cola so propia hestoria y les sos propies razones p'ayudar al personaxe principal. Trés de los personaxes son humanos y los otros cuatro son estraterrestres: un turiano, una asari, un krogan y una quariana.

Miembros de pelotón:

  • Comandante Shepard
  • Ashley Williams
  • Kaidan Alenko
  • Tali'Zorah Nar Rayya
  • Urdnot Wrex (*Opcional)
  • Garrus Vakarian
  • Enguedeyara T'Soni

Aliaos:

  • Jeff "Joker" Moreau (Pilotu)
  • Donnel Udina (Embaxador)
  • David Anderson (Capitán)
  • Karin Chakwas (Doctora)

Enemigos:

  • Saren Arterius
  • Lady Benezia
  • El Soberanu *

La Thoriana

Repartu editar

  • Mark Meer como'l comandante Shepard, si'l xugador decide que'l personaxe principal ye home.
  • Jennifer Hale, voz de la comandante Shepard, si'l xugador decide que'l personaxe principal ye muyer.
  • Keith David, qu'empresta la so voz como'l capitán David Anderson.
  • Raphael Sbarge da voz al teniente Kaidan Alenko, marine de l'Alianza de Sistemes a bordu de la SSV Normandía.
  • Ali Hillis sirvi como la voz d'Enguedeyara T'Soni, ente que Jillian Murray foi'l modelu pa la so estructura corporal.
  • Lance Henriksen, un actor y artista de Nueva York como la voz del almirante Hackett.
  • Marina Sirtis empresta la so voz pal personaxe de la matriarca Benezia.
  • Fred Tatasciore, desempeña la voz de Saren Arterius, l'antagonista de Mass Effect.
  • Seth Green empresta la so voz pa Jeff Joker Moreau, el pilotu de la SSV Normandía.
  • Steven Barr da la voz de Urdnot Wrex.

Especies editar

  • Humanos

El descubrimientu de ruines proteanas en Marte en 2148 foi la primer prueba de qu'había civilizaciones avanzaes nel universu. Cuando s'afayó en 2149 que Caronte, la lluna xelada de Plutón, yera en realidá un xigantescu relé de masa, foi cuando pudo llegase a mundos hasta entós desconocíos. La primer colonia humana fuera del sistema solar establecer en Eden Prime, pos tenía semeyances cola Tierra. En 2157 la humanidá activaba cualesquier relé de masa qu'afayaba, práutica considerada irresponsable poles especies del Conseyu de la Ciudadela. El primer contautu con una especie alienígena diose cuando una patrulla turiana afayó a la flota humana intentar activar un relé de masa (prohibíu pol Conseyu), esta llanzó un ataque del cual solo sobrevivió una nave humana que se retiró a la colonia de Shanxi, dando empiezu a la guerra del primer contautu. Cola victoria de la humanidá, les especies del brazu de perseo vieron como yera la primer especie que s'igualaba en civilización y potencia militar a los turianos, antes pensaos invencibles. En 2165 concédese-y a la humanidá una embaxada na Ciudadela. La velocidá cola que ganó poder ya influencia espertó la rocea na comunidá galáctica. N'apenes pocos sieglos, los humanos aumentaron la so esperanza de vida hasta los 150 años. Esto debe a la meyora teunolóxica de la especie, yá que se dexaron curar munches enfermedaes y evitar guerres, siquier ente les naciones más prósperes.

Son orixinarios del planeta Tierra.

  • Asari

Les asari son una especie de femes humanoides famoses pola so sabiduría, la so intelixencia y les sos grandes capacidaes bióticas. Fueron la primer especie en llegar a la Ciudadela, asina qu'ocupen un llugar especial a los güeyos de les demás especies. Anque'l so gran enfotu en sí mesmes ye proverbial, tamién son conocíes polos sos actos altruistes y arrogantes. Por esi motivu les demás especies acepten los sos conseyos en casi cualquier materia.

Les asari tienen un fuerte sistema de rexeneración celular. Anque la so capacidá curatible nun ye bien cimera a la de les demás especies, nun ye raru qu'una asari algame los 1.000 años de vida.

Anque tienen un únicu sexu, esto nun significa que sían asexuadas, como les formes de vides unicelurares. Toles asari son femes. Les asari apurren dos copies de los sos propios xenes a la so descendencia, el segundu xuegu xenéticu alteriar nun procesu únicu que se conoz como fusión.

Mientres la fusión, la asari coneuta de manera antemanada los patrones llétricos del so sistema nerviosu a los del so compañeru (otra asari o un miembru d'otra especie y de cualquier sexu). Cuando la asari ta escitada, el so sistema nerviosu emite y recibe impulsos direutamente al traviés de la piel. A efeutos práuticos, la asari y el so compañeru comparten un sistema nerviosu unificáu.

Esti métodu únicu de reproducción ye la causa de que les asari sían bióticas de tanto talentu. Evolucionaron de manera que pueden controlar los sos impulsos nerviosos de manera consciente, una capacidá bien paecida a la qu'apurre l'entrenamientu biótico. Les creencies de les asari sostienen que mientres la fusión de xenes, la so descendencia recibe les meyores cualidaes de la so "padre", pero les pruebes al respeutu son puramente anecdótiques.

Les asari viven dellos sieglos y pasen por trés etapes vitales. La primer etapa ye la de doncella, mientres la qu'esquicen la galaxa y rellaciónense con otres especies p'adquirir conocencies y sabiduría. La segunda ye la fase de matrona, na qu'empiecen a tener numberosa descendencia. La fase final ye la de matriarca, na que dexen de reproducise y asumen el papel de líderes y conseyeres. Ésti ye l'estamentu más altu de la sociedá asari. La transición ente les distintes fases nun depende del tiempu, sinón que ye una decisión consciente de maurecer que tomen les asari cuando creen que llograron la conocencia y la sabiduría necesarios.

Son orixinaries del planeta Thessia.

  • Salarianos

Los salarianos son de metabolismu rápidu (piensen rápido, muévense rápido, falen rápido), lo cual da-yos una esperanza de vida d'unos 40 años. P'asegurar la continuidá de la so especie espérase que dexen muncha descendencia. Esto facer al traviés de "matrimonios alcordaos"; contratos de reproducción nel que dambes families pónense d'alcuerdu por que los sos fíos tengan descendencia. Fueron la segunda especie que llegó a la Ciudadela y que la creó'l Conseyu xunto a les asari. Son famosos pol so don pa la teunoloxía, la información y l'espionaxe. Anque conocen munchos secretos de les demás especies, suelen ser respetaos poles demás especies.

Son orixinarios del planeta Sur´Kesh.

  • Turianos

Una de les 3 "grandes" especies y la postrera en xunise al Conseyu, xunto coles asari y los salarianos. Los turianos tienen un gran sentíu del honor y valoren la disciplina. Como pacificadores, empleguen el so exércitu pa la paz y l'orde. Hasta la guerra del primer contautu, pensábase que los turianos yeren invencibles nel aspeutu militar. Dende esi acontecimientu nun tienen a la humanidá n'alta estima.

Son orixinarios del planeta Palaven.

  • Krogan

Los krogan son una especie con aspeutu reptiliano, despiadaos y brutales. Pueden llegar a vivir dellos sieglos. Cuando l'amenaza de los rachni yera d'inmenses proporciones, ellos llograron el so estermín completu y la reconocencia del Conseyu. Capaces de reproducise por centenar, cuando'l so númberu creció sustancialmente, y el so mundu quedaba pequeñu, empezaron a asaltar dominios cercanos al so mundu inclusive anque tuvieren colonizaos. Los salarianos previendo'l peligru, diseñaron una arma biolóxica p'alteriar la so xenética y que solo se fixera vidable 1 de cada 1.000 embaranzos krogan, fechu conocíu como "Genofagia". Acordies colos fechos, son tan lóngevos como les asaris, asina que suelen llegar a los 1.000 años de vida, más o menos.

Son orixinarios del planeta Tuchanka.

  • Quarianos

Los quarianos son humanoides nomaes que siempres lleven les sos cares ocultes tres cascos y sistemes de respiración por cuenta del so débil sistema inmunolóxicu. Fueron quien crearon la intelixencia artificial conocida como los "Geth", cuando esta remontóse hai 300 años, los quarianos intentaron el so estermín, al acabar la guerra, (ganada polos geth) a los quarianos solo quedó-yos una flota esgonciada, pero la más grande de la galaxa. Les demás races mirar con daqué de despreciu, por ser en parte una raza vagamunda y por introducir nel universu una IA renegada. A pesar d'ello, los quarianos son cimeros en munches races tocantes a la so habilidá teunolóxica. Con bien pocos recursos son capaces de crear hasta complexos motores d'efeutu de masa. El so aspeutu, siendo un misteriu de primeres, pue ser reveláu mientres la tercer parte del xuegu. Los quarianos son una especie que tien ciertu aspeutu casi tan humanoide como les asaris, entá qu'estes escarecen de pelo, los quarianos nun lo faen. Los sos güeyos son brillosos y amás tienen ciertes marques carauterístiques sobre'l pescuezu y la cara.

Son orixinarios del planeta Rannoch.

  • Geth

Los geth son una raza humanoide d'intelixencies artificiales xuníes en rede y creaes polos Quarianos pal so usu nel trabayu y la guerra. Col tiempu empezaron a cuestionar la so esistencia, sucesu que llevo a los sos creadores a una guerra pa esterminalos. Vencieron a los Quarianos y espulsar del so propiu planeta. Son vistos como un enemigu por tola galaxa. Empezaron a siguir a los segadores porque son lo más cercano a un Dios pa ellos. Mientres el segundu xuegu afayar que non tolos geth quixeron siguir a los segadores, y los qu'asina lo fixeron fueron conocíos como "herexes". Na tercer parte del xuegu esplica'l motivu pol cual los geth fueron obligaos a alzase, dexando claro que fueron los quarianos los qu'empezaron la guerra al ver qu'estos se volvíen seres intelixentes, y anque non toos tuvieron d'alcuerdu, magar dalgunos llucharon a favor de los geth y esto ye daqué qu'ellos enxamás escaecen.

Son orixinarios del planeta Rannoch.

  • Cuidadores

Los cuidadores son una especie bien donda de insectoides, con delles estremidaes, famosa pol so increíble y metódica ética de trabayu que sirven de "personal de caltenimientu" na Ciudadela. Son inofensivos y considérase-yos como una especie de pulgones de gran intelixencia. Anque nun falen comunicar por aciu imáxenes telepátiques, esto fai que muncha xente busque una forma de rellacionase con ellos, pero ta prohibíu pol conseyu. Como nun suponen nenguna amenaza y solo esisten pal caltenimientu y l'arreglu de la estación espacial, acabaron siendo casi "invisibles" pal restu de les especies. La so actitú ye d'indiferencia escontra les demás criatures, si salvamos el so enclín a intentar ayudar a que'l restu de les especies integrar na Ciudadela.

Son orixinarios de la Ciudadela.

  • Elcor

Los elcor son miembros de la Ciudadela pero nun pertenecen al Conseyu. De gran tamañu y cara plana tienen llargues estremidaes cimeres que lleguen hasta'l suelu. Provienen d'un mundu de bien alta gravedá, en consecuencia desenvolvieron dos pares de musculoses y resistente piernes. Una y bones una cayida nel so mundu podría ser mortal esto tuvo impautu nel so calter y la so manera de falar que ye lenta y monótona. Cuando se comuniquen ente sigo, los elcor recurren en gran midida a al llinguaxe corporal y a les feromones. La postura, la posición y unos xestos d'increíble sotileza son ferramientes de comunicación que faen que la sorrisa humana paeza una burda desaxeración. Por cuenta de la so falta d'espresión facial y la so falar los elcor diéronse cuenta de que podía ser un problema pa comunicase con otres especies, de tal manera qu'aprendieron a usar el llinguaxe pa comunicar les sos emociones. Mientres la guerra, los Elcor suelen sirvir como tanques, tresportando pesaos cañones, imposibles de llevar pa otres races.

Son orixinarios del planeta Dekuuna.

  • Hanar

Los hanar son una raza alienígena que se comunica per mediu de bio-luminiscencia. Tienen un aspeutu paecíu a l'aguamala, términu que piensen que ye una forma despreciatible pa referise a ellos. Munchos adoren a los proteanos, a los que llamen "dómines", por cuenta de delles ruines proteanas atopaes nel so mundu d'orixe. Son desaxeradamente educaos y ofiéndense bien fácilmente ante'l llinguaxe impropiu. Referir a sigo mesmos en tercer persona, y enxamás dicen el so auténticu nome (el cual suel ser bien llargu y complexu), namái suelen sabelo aquelles persones que son lo suficientemente cercanos a ellos.

Son orixinarios del planeta Kahje.

  • Volus

Los volus son d'estatura baxa y d'aspeutu gordosu, tán afatiaos con un cascu respirador y un "exo-traxi" por cuenta de que vienen de un mundu d'alta presión atmosférica con una bioquímica basada nel amoniacu, l'aire común d'osixeno resúlta-yos venenosu y la baxa presión fadría estragos nos sos cuerpos. Son altamente hábiles nel comerciu, polo cual ellos fixeron l'Acta Bancaria Unificada qu'establez los creitos como moneda. Ye una raza sensible y pacífico.

Son orixinarios del planeta Irune.

  • Vorcha

Conocíos pola so bioloxía única y la so conducta agresiva, la vorcha son una primitiva raza que viven ente la galaxa más escura y nos llugares más peligrosos. La so naturaleza selvaxe y la capacidá d'adautación a distintos ambientes fai que'l restu de la civilización galáutica considerar una plaga, carroñeros y con presencia xeneralmente mal vista. Solo viven hasta los 20 años.

  • Yahg

Los Yahg son una raza de depredadores provenientes del planeta Parnack, conocíos pol so violentu y agresivu comportamientu, anque ello nun amenorgó les sos increíbles capacidaes cognitives, que faen que puedan llegar a aprender al mesmu ritmu qu'un salariano. Tienen 8 güeyos que-yos da una gran visión.

  • Rachni

Los rachni (agora estinguíos), yeren una especie de insectoides con cola como llátigu, formada básicamente por obreros, soldaos y reines. La so forma de vida yera conquistar, destruyir formes de vida que s'atoparen al so pasu y colonizar estableciendo nuevos truébanos. Yeren poderosos ya intelixentes, capaces de viaxar poles estrelles.

Son orixinarios del planeta Suen.

  • Proteanos

Mientres munchos milenios, los proteanos yeren la única especie na galaxa capaz de viaxar poles estrelles, utilizaben los relés de masa pa viaxar polos sistemes que colonizaren. Los historiadores nun entienden que pudo causar la desapaición de la civilización proteana, esta raza foi estinguida polos llamaos "segadores" quien cada 50.000 años aniquilen sistemáticamente les races potencialmente desenvueltes del universu.

El so planeta d'orixe ye desconocíu (anque se cree qu'esti fora Ilos).

  • Segadores

El Segadores son una especie d'organismos de constitución cibernética y orgánica, preséntense como de xigantesques naves espaciales con formes asemeyaes a calamares. Al paecer tienen conciencia y fáense creer alfa y omegues del universu. Son desaxeradamente intelixentes, por cuenta de la so esperiencia y la so composición teunolóxica como IA. Anque se desconoz el so orixe, sábese que fueron el creadores de los relés de masa y la Ciudadela pa caltener a les especies más desenvueltes so control. El so líder ye'l autedenominado "Heraldu".

El so orixe ye afayáu nel DLC "Leviathan", xugable nel Mass Effect 3.

  • Batarianos

Na década de 2160, l'Alianza empezó la colonización agresiva de los mundos de la Llende Skylliano, pa consternación de los batianos que llevaben décades desenvolviendo la rexón. En 2171, los batarianos solicitaron que'l Conseyu declarara la Llende como “zona d'interés batariano”, pero'l Conseyu negóse, de manera que los mundos ensin colonizar quedaron disponibles por que los humanos instalar nellos.

Como protesta, los batarianos cerraron la so embaxada na Ciudadela y anularon les rellaciones diplomátiques oficiales col Conseyu, convirtiéndose nun estáu renegáu. Tamién promovieron una guerra tapada na Llende, por aciu el financiamientu y el suministru d'armes a organizaciones criminales que teníen d'atacar les colonies humanes.

Les hostilidaes algamaron el so puntu álgido col Ataque Skylliano de 2176, una maniobra na que la capital humana de Elysium foi atacada por pirates y esclavistes financiaos polos batarianos. En 2178, l'Alianza respondió con un ataque devastador contra la lluna de Torfan, que dende faía enforma tiempu usaben como base provisional los criminales sofitaos polos batarianos. Dempués d'aquello, los batarianos retirar a los sos sistemes y escasamente vése-yos nel Espaciu de la Ciudadela.

Criatures comunes editar

Hai delles especies animales de distintos mundos del Brazu de Perseo que cabo la pena de mentar.

  • Fauces trilladoras

Ye una especie rara que se suel atopar en mundos con redolaes tremendamente contraries. Les fauces trilladoras son criatures solitaries y ye raru atopar más de dos o trés nun mesmu planeta. Viaxen so tierra y pasen tola so vida so ella, un fechu destacable si tenemos en cuenta'l so inmensu tamañu. Pueden llegar a superar los 20 m. d'altor percima del suelu, y dexen so tierra un cuerpu de casi'l doble d'esi tamañu.

Son seres agresivos y bien territoriales que s'alimenten absorbiendo grandes cantidaes de radiación solar. Onde meyor sobreviven ye en planetes, asteroides o llunes que tengan poca o nenguna atmósfera. Les fauces trilladoras tamién peracaben minerales del suelu en que s'atopen y utilizar nuna estraña forma de fotosíntesis, que xunto cola radiación solar xenera la enerxía que-yos dexa mover la so considerable masa.

  • Varren

Ye una especie carnívora que recuerda a un perru, pero que puede crecer hasta algamar el tamañu d'un osu pardu terrestre. Puede cazáse-y p'aprovechar la so carne.

Xuegu editar

Creación del personaxe editar

Anque na mayoría de les captures de pantalla ya imáxenes que se tomaron del videoxuegu apaez una mesma apariencia del personaxe principal, el xugador puede personalizar dafechu l'apariencia del personaxe, el xéneru, les sos habilidaes, clase militar y, inclusive, la so fonderada.

Los xugadores tamién tienen ciertu control sobre'l pasáu del so personaxe. Ye posible escoyer si son nacíos y criaos nel espaciu (Espacial); si son nacíos y criaos nuna colonia humana (Colonu); o si son nacíos y criaos na superpoblada Tierra (Terrestre). Tamién puede escoyese una identificación, daqué polo que'l so personaxe ye recordáu por toos y mentáu por ello. Puede escoyese ser l'únicu sobreviviente nuna matanza, ser un héroe de guerra o ser un militar despiadáu. Eses son los trés opciones tienen pequeños efeutos nel xuegu, yá sía por aciu conversaciones o por misiones extra.

Clases editar

Esisten 6 clases de personaxe y 3 habilidaes d'ataque, caúna destaca nun campu propio. 3 d'elles son clases pures diseñaes nuna sola habilidá, les otres 3 son amiestos de 2 clases, permediaes pero ensin llegar al puntu de potencia de les diseñaes pa un únicu fin.

Habilidá de Combate: La que más dañu físicu inflige a los enemigos.

Habilidá Biótica: Dexen manipoliar la redolada con impulsos cerebrales.

Habilidá Teunolóxica: Debiliten o neutralicen les armes de los enemigos y decodifican sistemes de seguridá.

Adepto

Especialista en Biótica. Ye'l Biótico definitivu. Col poder de la so mente puede influyir y manipoliar los oxetos y enemigos de la redolada cercana. Fai gran cantidá de dañu y neutraliza o acaba coles ventayes del enemigu.

Centinela

Equilibriu en Biótica y Teunoloxía. A efeutos, céntrase más na proteición del grupu, con barreres cinétiques y cures con entrenamientu avanzáu, Anque puede manipoliar la redolada, neutralizar y atacar.

Infiltrado

Equilibriu en Combate y Teunoloxía. Ye un soldáu con nociones de teunoloxía, neutralizando o esaniciando enemigos rápido. Centrar n'aportar a meyor equipu y llograr, sobre l'enemigu, una bona posición de combate.

Inxenieru

Especialista en Teunoloxía. Puede usar les sos habilidaes pa influyir na redolada rápida y cenciellamente. Centrar n'afaer el campu de batalla a les sos necesidaes, curar y acabar coles ventayes del so enemigu, yá sía saboteando les sos armes, amenorgando los sos escudos, etc.

Soldáu

Especialista en combate. Tien una salú ameyorada, puede usar cualquier arma sacante la omni-ferramienta y puede usar armadura pesada. Centrar nel combate físicu y direutu.

Vanguardia

Equilibriu en Biótica y Combate. Combina les capacidaes ofensives del soldáu y el adepto. Disponen de diverses armes y armadures amás de tener poderes bióticos. Centrar n'acabar col enemigu pola fuercia bruta.

Conteníu descargable editar

El xuegu recibió dos capítulos descargables:

  • "El cielu ta cayéndose". Disponible dende'l 10 de marzu de 2008. Inclúi una nueva llocalización, nueves armes, armadures y una nueva raza alienígena. Esta espansión ta disponible nel Bazar de Xbox 360 por 400 MP (Microsoft Points) y en PC por aciu una descarga gratis dende la web oficial del xuegu.
  • "Estación Pináculo". Llanzáu'l 25 d'agostu de 2009. Esti episodiu presenta nuevos retos de combate pal xugador. Disponible por 400 puntos nel Bazar de Xbox 360.

Triloxía editar

Mass Effect pensar pa ser una triloxía, y asina, a principios de 2008 verificóse que se taba trabayando nuna secuela de Mass Effect. Dicha afirmación producir na presentación de les noveles basaes nel universu de Mass Effect. Tamién se confirmó la exclusividad d'esti títulu pa Xbox 360 y PC. Mass Effect 2 foi llanzáu n'Estaos Xuníos el 26 de xineru de 2010 pa dambes plataformes y llegó a Europa'l 29 de xineru de 2010, y Mass effect 2 salió en PS3 en xineru de 2011, este inclúi una introducción qu'esplica los sucesos del Mass Effect orixinal p'ameyorar la comprensión de la trama de la segunda parte.

Los desarrolladores afirmaron que va ser una esperiencia más rica que la orixinal y que les misiones secundaries van dir íntimamente amestaes a la trama principal, daqué que quieren reforzar con al respective de la primer parte. Los desarrolladores enfatizaron tamién que les decisiones tomaes en Mass Effect van afectar la manera en que se desenvuelva la hestoria de Mass Effect 2. Mass Effect 2 incorpora la opción d'importar la partida completada nel primer Mass Effect, dexándo-y al xugador siguir desenvolviendo a un comandante Shepard según los sos gustos y con continuidá con al respective de la primer versión del xuegu.

Per otru llau, antes de ser llanzada la segunda parte del títulu, Bioware aseguró tar trabayando na tercer parte del mesmu. Mass Effect 3 foi anunciáu oficialmente nel VGA´s (poles sos sigles n'inglés) de Spike Tv en principios d'avientu del 2010, faciendo que, per primer vegada nel xuegu, Shepard ponga pies nel nuesu planeta, la Tierra. Según BioWare, toles decisiones tomaes nos dos primeros xuegos va tener un impautu radical nesta última entrega.

Coles mesmes, BioWare aseguró que, más allá de la triloxía orixinal, piensen desenvolver más xuegos basaos nel universu de Mass Effect. Presumiblemente podría tratase de xuegos ensin Shepard como protagonista pero aprovechando la franquicia creada pal títulu.

Película editar

En mayu de 2010, Legendary Pictures y Warner Bros anunciaron que taben desenvolviendo'l guión de la película. La película entá ta en fase de desenvolvimientu y nin el direutor nin los actores fueron anunciaos oficialmente.

Ver editar

Referencies editar

  1. http://www.meristation.com/pc/mass-effect/analisis-juego/1525322
  2. http://www.eurogamer.es/articles/mass-effect-analisis "Ensin dulda, Mass Effect incorpora aspeutos propios d'un títulu de pura aición pero, sol so axatáu aspeutu pistoleru añera un xuegu de rol perfectamente reconocible nes sos traces..."
  3. Seth Schiesel (23 d'avientu de 2007). «High Scores for the Games of 2007». The New York Times. Consultáu'l 4 de febreru de 2015.
  4. «The Top 25 Xbox 360 Games» (20 de payares de 2007). Consultáu'l 4 de febreru de 2015.
  5. Luke Smith, 1UP.com (8 de payares de 2006). «What's a Mass Effect (sic), Anyway?». Consultáu'l 25 de xineru de 2009.

Enllaces esternos editar