La metaética ye la caña de la ética qu'estudia l'orixe y el significáu de los conceutos éticos,[1] según les cuestiones metafísiques alrodiu de la moralidásobremanera si los valores morales esisten independientemente de los humanos, y si son relativos, convencionales o absolutos.[1]

A diferencia de la ética tradicional, la metaética nun respuende a interrogantes como «¿qué ye "lo bono"?», sinón más bien a «¿qué fai una persona cuando fala alrodiu de lo "bonu"?», o bien «¿qué carauterístiques son mesmes del llinguaxe moral?» Trátase, d'últimes, d'un discursu elucidatorio que s'ocupa de la mesma d'otru discursu, el moral.

En 1903, George Edward Moore publicó Principia Ethica, una obra que se considera como la carta de nacencia de la metaética, anque nella nun se menta la pallabra «metaética». Sicasí, nesa obra otorgar particular importancia al analís de los predicaos bono y malo» como propiedaes definitories de los xuicios éticos. La obra introduz, por casu, el problema de la falacia naturalista. Dende entós la metaética creció notoriamente nel so algame. Anguaño inclúi non yá asuntos relativos al significáu y usu de los términos, conceutos y proposiciones morales, sinón tamién cuestiones venceyaes a la lóxica de los enunciaos morales, como la lóxica deóntica.

Dellos problemes de la metaética son el problema del ser y el tener de ser, el problema de la suerte moral, y la cuestión alrodiu de la esistencia o non del llibre albedríu. Quiciabes la función más importante de la metaética sía de calter gnoseológico: establecer la manera en que podríen encontase, si esto ye posible, los xuicios normativos o de valor. Ye dicir que, anque na metaética prima una pretensión de neutralidá normativa y valorativa de los sos analises, el so faer ta estrechamente rellacionáu cola cuestión de la validez de les proposiciones morales.

Problemes metaéticos editar

Problema del ser y el tener de ser editar

Plantía:Estractu

Problema de la suerte moral editar

Plantía:Estractu

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. 1,0 1,1 Fieser, James, «Ethics» (n'inglés), Ethics, http://www.iep.utm.edu/ethics/#H1, consultáu'l 14 de payares de 2009