Microsoft Windows

categoría de Wikimedia

Microsoft Windows (conocíu xeneralmente como Windows o MS Windows), ye'l nome d'una familia de distribuciones de software para PC, smartphone, servidores y sistemes empotraos, desenvueltos y vendíos por Microsoft y disponibles pa múltiples arquitectures, tales como x86 y ARM.

Ficha de softwareMicrosoft Windows
Desendolcador(es) Microsoft
Versión inicial 20 payares 1985
Última versión 10.0.22000.556 (versión estable (es) Traducir, 8 marzu 2022)
10.0.22567.200 (versión beta (es) Traducir, 7 marzu 2022)
Escritu en Llinguaxe de programación C, C++ y Llinguaxe ensamblador
Plataforma ARM, IA-64, MIPS, DEC Alpha (es) Traducir, PowerPC y x86 (es) Traducir
Tipu sistema operativu, software privativu, plataforma informática y marca
Llicencia licencia privativa (es) Traducir
Orixe del nome ventana (es) Traducir
N'asturianu Non Non
Más información
Twitter Windows y WindowsUK
Facebook windows
Youtube UCVGOyzms_XJNk_DHqrffXCw
Sitiu web Web oficial
Blog Blog oficial
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
MS-DOS
Cambiar los datos en Wikidata

Dende un puntu de vista téunicu, nun son sistemes operativos, sinón que contienen unu (tradicionalmente MS-DOS, o'l más actual que'l so nucleu ye Windows NT) xunto con una amplia variedá de software; sicasí, ye avezáu (anque non necesariamente correutu) denominar al conxuntu como sistema operativu en llugar de distribución. Microsoft introdució una redolada operativa denomináu Windows el 20 de payares de 1985 como un complementu pa MS-DOS en respuesta al creciente interés nes interfaces gráfiques d'usuariu (GUI).[2] Microsoft Windows llegó a apoderar el mercáu mundial d'ordenadores personales, con más del 90 % de la cuota de mercáu, superando a Mac OS, que fuera introducíu en 1984.

La versión más recién de Windows ye Windows 10 para equipo d'escritoriu, Windows Server 2016 para servidores y Windows 10 Mobile para dispositivos móviles. La primer versión n'español foi Windows 3.0.

La primer versión llanzar en 1985 y empezó a utilizase de forma xeneralizada gracies a la so interfaz gráfica d'usuariu (GUI, Graphical User Interface) basada en ventanes. Hasta esi momentu (y hasta muncho depués como corazón de Windows), el sistema operativu más estendíu yera MS-DOS (Microsoft Disk Operating System), qu'entós daquella cuntaba con una interfaz basada en llinia de comandos.

El 30 de setiembre de 2014, Microsoft presentó Windows 10, tando disponible dende esi día a usuarios avanzaos que se suscribieren al programa Insider. Esta nueva versión del sistema operativu que llegó de forma oficial y gratuita a usuarios con llicencia xenuina de Windows 7, Windows 8 y Windows 8.1 según a Insiders el 29 de xunetu de 2015, siendo la primer versión que busca la unificación de dispositivos (escritoriu, portátiles, teléfonos intelixentes, tabletas y videoconsoles) so una esperiencia común, colo que s'espera esaniciar dellos problemes que se presentaron con Windows 8.1.

Versiones más usaes editar

Fonte Net Share W3Counter Global Stats
Total 91,20% 25,01% 89,20%
Windows 7 49,46% 17,40% 50,20%
Windows 10 26,78% 6,84% 26,26%
Windows 8.1 6,74% 2,11% 9,36%
Windows XP 5,56% 1,21% 7,60%

Historia editar

 
El segundu logo de Windows (1992-1995)
 
El tercer logo de Windows (1995-2001).
Ficheru:Microsoft Windows logo (Pre-XP).jpg
El cuartu logo de Windows (2001-2006).
 
El sestu y actual logo de Windows (2012-presente).
 
Árbol xenealóxicu de Windows.

La primer versión de Microsoft Windows, versión 1.0, presentada en payares de 1985, compitió col sistema operativu d'Apple. Escarecía d'un ciertu grau de funcionalidad y llogró bien poca popularidá. Windows 1.0 nun yera un sistema operativu completu; más bien yera una estensión gráfica de MS-DOS.

Windows versión 2.0 foi llanzáu en payares de 1987 y foi un pocu más popular que'l so predecesor. Windows 2.03 (llanzáu en xineru de 1988) incluyó per primer vegada ventanes que podíen asolapase unes a otres. La resultancia d'esti cambéu llevó a Apple a presentar una demanda contra Microsoft, por cuenta de que infringían derechos d'autor.

Windows versión 3.0, llanzáu en 1990, foi la primer versión de Microsoft Windows que consiguió un ampliu ésitu comercial, vendiendo 2 millones de copies nos primeros seis meses. Presentaba meyores na interfaz d'usuariu y na multitarea. Recibió una llavadura de cara en Windows 3.1, que se fixo disponible pal públicu polo xeneral el 1 de marzu de 1992. El soporte de Windows 3.1 terminó'l 31 d'avientu de 2001.

El 24 d'agostu de 1995, Microsoft llanzó Windows 95, una nueva versión del sistema operativu Windows destinada al mercáu de consumu pensada pa sustituyir a Windows 3.1 como interfaz gráfica y a MS-DOS como sistema operativu. Nesta edición introducieron meyora que yeren bien significatives con al respeutive de los sos antecesores ente los cualos pueden mentase los fondos cambeos realizaos a la interfaz gráfica d'usuariu de Windows, siendo dafechu distinta a les de versiones anteriores, y el pasar d'usar una arquiteutura multitarea cooperativa de 16 bits a usar una arquiteutura multitarea apropiativa de 32 bits.

Windows 95 foi la primer versión de Windows n'incluyir la barra de xeres y el botón Empecipio, que siguieron incluyéndose en versiones posteriores de Windows, amás de ser la primer versión en soportar la función de Plug and Play

Acompañáu por una estensa y millonaria campaña de marketing, Windows 95 foi un gran ésitu nel mercáu nel momentu del so llanzamientu y en curtiu convertir nel sistema operativu d'Escritoriu más populares.

El soporte estándar pa Windows 95 remató'l 31 d'avientu de 2000 y el soporte ampliáu pa Windows 95 remató'l 31 d'avientu de 2001.

El siguiente pa la llinia del usuariu foi llanzáu'l 25 de xunu de 1998, Microsoft Windows 98. Sustancialmente foi criticáu pola so lentitú y pola so falta de fiabilidá en comparanza con Windows 95, pero munchos de los sos problemes básicos fueron darréu rectificaos col llanzamientu de Windows 98 Second Edition en 1999. El soporte estándar pa Windows 98 terminó'l 30 de xunu de 2002, y el soporte ampliáu pa Windows 98 terminó'l 11 de xunetu de 2006. Como parte de la so llinia profesional», Microsoft llanzó Windows 2000 en febreru de 2000. La versión de consumidor tres Windows 98 foi Windows Me (Windows Millennium Edition). Llanzáu en setiembre de 2000, Windows Implementábame una serie de nueves teunoloxíes pa Microsoft: en particular foi l'Universal Plug and Play». Mientres el 2004 parte del códigu fonte de Windows 2000 penerar n'internet, esto yera malu pa Microsoft porque'l mesmu nucleu utilizáu en Windows 2000 utilizar en Windows XP.

N'ochobre de 2001, Microsoft llanzó Windows XP, una versión que se construyó nel kernel de Windows NT que tamién caltién la usabilidad empobinada al consumidor de Windows 95 y los sos socesores. En dos ediciones distintes, «Home» y «Professional», el primeru escarez por enforma de la seguridá y carauterístiques de rede de la edición Professional. Amás, la primer edición «Media Center» foi llanzada en 2002, con énfasis nel sofitu a la funcionalidad de DVD y TV, incluyendo grabación de TV y un control remotu. A principios de la década de los 2000, Windows empezar a asitiar cómo l'innovador nel mercáu, pero la so posición foi en cayente.

El 30 de xineru de 2007, Microsoft llanzó Windows Vista. Contién una tremera de carauterístiques nueves, dende un shell rediseñáu y la interfaz d'usuariu da importantes cambeos téunicos grandes, con especial atención a les carauterístiques de seguridá. Ta disponible en seis ediciones distintos.

El 22 d'ochobre de 2009, Microsoft llanzó Windows 7. A diferencia del so predecesor, Windows Vista, qu'introdució a un gran númberu de nueves carauterístiques, Windows 7 pretendía ser una actualización incremental, enfocada a la llinia de Windows, coles mires de ser compatible con aplicaciones y hardware que Windows Vista nun yera compatible. Windows 7 tien soporte multi-touch, un Windows shell rediseñáu con una nueva barra de xeres, conocíu como Superbar, un sistema rede llamáu HomeGroup, y meyores nel rendimientu sobremanera en velocidá y en menor consumu de recursos.

El 26 d'ochobre de 2012, Microsoft llanzó Windows 8. El mayor cambéu introducíu ye'l reemplazu del Menú Empecipio por una pantalla d'Entamu de tamañu completu, que inclúi nueves aplicaciones. El so usu ta enfatizado pa dispositivos con pantalles táctiles, anque pue ser utilizáu con mure y tecláu. Per primer vegada dende Windows 95, el botón d'Entamu sume de la barra de xeres. L'escritoriu presenta una nueva interfaz y l'esplorador de Windows inclúi l'apariencia "Ribbon" de Microsoft Office. Una actualización masiva del sistema, Windows 8.1, foi llanzada'l 17 d'ochobre de 2013 con nueves meyores de personalización, rendimientu y un botón pa la pantalla d'entamu.

El 29 de xunetu de 2015, Microsoft llanzó Windows 10. Presenta un conxuntu d'aplicaciones y una interfaz que dexa utilizase n'ordenadores personales y dispositivos móviles. Visualmente ye paecíu al so predecesor, sicasí, el Menú Empecipio torna nesta versión. Windows 10 introduz un nuevu navegador: Microsoft Edge, y un asistente de voz personal: Cortana. Trátase d'un sistema qu'a diferencia de los sos predecesores, va llanzar actualizaciones masives dacuando pa convertise nun sistema de serviciu. Hasta'l 29 de xunetu de 2016, Microsoft ufiertó gratuitamente una actualización a Windows 10 dende una PC con Windows 7 o Windows 8.1.

Versiones BETA de Windows editar

Les versiones Beta, Alpha o de pruebes, son versiones gratuites que se crean como base pal próximu sistema operativu de Windows a llanzar. Nelles asítiense delles funciones que Microsoft punxo por defectu y que les llanza al públicu pa demostra-yos a los usuarios de cómo podría ser la futura versión de Windows. Mientres estes versiones tean actives, los usuarios pueden reportar errores que s'atopen nel sistema operativu, (yá que nun tienen soporte p'actualizaciones) y si el reporte ye solucionáu, Microsoft dará-y una cantidá de dineru al usuariu que reportó dichu error.

Les versiones de prueba son bien distintes a les orixinales, yá que nun se comercialicen y que tienen nomes distintos. Por casu, la versión que s'utilizó pa crear Windows 95, foi nomada "Chicago". Estos nomes tamién se suelen llamar "Codenames". En delles versiones de prueba (como Windows 8 BETA), nun lleven un respeutivu codename, y por esti motivu lleven el nome de la próxima versión de Windows de la respeutiva versión de pruebes, xunto al so indicador "Beta".

Chicago (Windows 95)

Memphis (Windows 98)

Neptune / Whistler (Windows XP)

Longhorn (Windows Vista)

Blackcomb / Vienna (Windows 7)

Blue (Windows 8.1)

Threshold (Windows 10)

Redstone (Windows 10 Anniversary Update y posteriores actualizaciones)

Historial de llanzamientos editar

Seguridá editar

Una de les principales crítiques que reciben los sistemes operativos Windows ye la debilidá del sistema no qu'a seguridá se refier y l'altu índiz de vulnerabilidad crítiques. El mesmu Bill Gates, fundador de Microsoft, aseguró en repitíes ocasiones que la seguridá ye oxetivu primordial pa la so empresa.[14]

Partiendo de la base de que nun esiste un sistema dafechu llibre d'errores, les crítiques centrar na lentitú cola que la empresa reacciona ante un problema de seguridá que pueden llegar a meses[15][16][17][18] o inclusive años[19][20] de diferencia desque s'avisa de la vulnerabilidá hasta que se publicar un parche.

En dellos casos la falta de respuesta per parte de Microsoft[21][22] provocó que se desenvuelvan parches qu'igüen problemes de seguridá fechos por terceros.[23]

Unu de les pilastres en que se basa la seguridá de los productos Windows ye la seguridá per tapecimientu, polo xeneral, un aspeutu carauterísticu del software propietariu que sicasí paez ser unu de los responsables de la debilidá d'esti sistema operativu yá que, la mesma seguridá per tapecimientu, constitúi una infracción del principiu de Kerckhoff, que afirma que la seguridá d'un sistema mora nel so diseñu y non nuna supuesta inorancia del diseñu per parte del atacante.[24]

Windows Defender editar

El 6 de xineru de 2005, Microsoft llanzó una versión Beta de Microsoft AntiSpyware, basáu en Giant AntiSpyware publicáu enantes. El 14 de febreru de 2006, Microsoft AntiSpyware convertir en Windows Defender col llanzamientu de la Beta 2. Windows Defender yera un programa diseñáu pa protexer contra spyware y otru software non deseyáu. Los usuarios de Windows XP y Windows Server 2003 que tienen copies orixinales de Microsoft Windows pueden descargar llibremente'l programa dende'l sitiu web de Microsoft y Windows Defender suminístrase como parte de Windows Vista y 7.Windows Defender y Microsoft Security Essentials combináronse nun solu programa, denomináu Windows Defender. Les sos carauterístiques y la interfaz d'usuariu basar en Microsoft Security Essentials. Asina mesmu, Windows Defender tresformar nun programa antivirus y Spyware. A pesar de que ta activada de forma predeterminada, puede desactivase pa utilizar otra solución antivirus.

Permisos d'archivos editar

En toles versiones de Windows con NT 3 basáronse nun sistema de permisos de sistema d'archivos denomináu AGDLP (cuentes, Global, Llocal, permisos) AGLP que n'esencia onde s'apliquen los permisos d'archivu a la carpeta en forma d'un grupu llocal que depués tien otros 'grupos globales' como miembros. Estos grupos globales caltienen otros grupos o a usuarios según les distintes versiones de Windows qu'utiliza. Esti sistema varia d'otros productos de provisores tales como Linux y NetWare por cuenta de la 'estática' asignación de permisu aplícase direutoriu pal archivu o carpeta. Sicasí con esti procesu de AGLP/AGDLP/AGUDLP dexa a un pequeñu númberu de permisos estáticos p'aplicase y dexa cambeos fáciles a los grupos de cuentes ensin volver aplicar los permisos d'archivu de los archivos y carpetes.

Aplicaciones editar

Son aplicaciones que trai pre-instalaes el sistema operativu Windows 10.

Windows 10 editar

  • Bloc de notes ye un editor de testu simple incluyíu nos sistemes operativos de Microsoft dende 1985. El so funcionalidad ye bien simple.
  • Internet Explorer ye un navegador web d'Internet producíu por Microsoft pa la so plataforma Windows. Foi creáu en 1995 tres l'adquisición per parte de Microsoft del códigu fonte de Mosaic, un navegador desenvueltu por Spyglass, siendo rebautizado entós como Internet Explorer. Les primeres versiones, basaes en Mosaic, nun supunxeron nenguna amenaza pal entós dominante Netscape Navigator, yá que yeren abondo simples y nun yeren compatibles con delles de les estensiones más populares de Netscape qu'apoderaben la web de la dómina (como los marcos o JavaScript). Foi'l navegador d'Internet con mayor cuota de mercáu, yá que s'inclúi integráu por defectu con Windows, fechu que-y costó a Microsoft demandes por monopoliu n'Europa.[25]
  • Mapa de calteres ye una utilidá incluyida colos sistemes operativos Microsoft Windows y utilízase pa visualizar toles fontes tipográfiques instalaes nel sistema, pa comprobar la entrada del tecláu (Alt + códigu).
  • Windows Media Player ye un reproductor multimedia que dexa reproducir música y videu de formatos compatibles (.mp3,.mp4,.waw, wmv, etc...). La última versión d'esti reproductor foi la versión 12. Windows Media Player ta incluyíu en toles versiones de Windows, incluyendo les versiones más recién como Windows 8.1 o Windows 10. Windows Journal ye una aplicación creada por Microsoft ya incluyida dende Windows XP hasta Windows 7. Esta App ta pensada pa usase con pantalles táctiles y prindar dibuxos direutamente d'esta forma, tamién puede ensertar imáxenes y testu; los documentos xeneraos tienen estensión jnt.
  • WordPad ye un procesador de testos básicu que s'inclúi en casi toles versiones de Microsoft Windows dende Windows 95 escontra riba. Ye más avanzáu que'l Bloc de notes pero más senciellu que'l procesador de testos de Microsoft Works y Microsoft Word.

Crítiques y discutinios editar

Microsoft foi demandáu pol gobiernu d'Estaos Xuníos mientres l'añu 1998 por competencia deslleal, y especialmente pola inclusión del navegador Internet Explorer na so versión Windows 95.[26] Tres esta denuncia, la pena tráxo-y a Microsoft llanzar una versión de Windows 95 ensin el so navegador d'Internet.

En 2000 Windows convirtióse nun blancu de crítiques por cuenta de los sos constantes fallos del sistema, que terminaben con un pantallazo azul na mayoría de los casos, amás de consumir mayores recursos de lo que se dicía. PC World inclusive asitió a Windows Me'l cuartu "peor productu teunolóxicu" de la historia nel artículu «Top 25 de los peores productos teunolóxicos».

En 2004 Microsoft llanzó una campaña, llamada «Vaigamos a los fechos», na qu'amosaba cientos d'empreses conocíes que migraron de GNU/Linux a Windows Server y aumentaron la so productividá y otru tipu de comparancies,[27] anque la cerró pocu dempués, en 2007.[28] Los defensores de GNU/Linux desenvolvieron el so propiu estudiu argumentando que, en contra d'unu de los reclamos de Microsoft, GNU/Linux tien menores costos alministrativos que servidores basaos en Windows.[29] Otru estudiu realizáu pol Yankee Group afirma que l'actualización dende una versión de Windows Server a otra plataforma tien un costo inferior al de camudar de GNU/Linux a Windows Server.[30]

Ver tamién editar

Conteníu rellacionáu:

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://support.microsoft.com/fr-fr/topic/march-8-2022-kb5011493-os-build-22000-556-8f77cda3-9d4b-4b85-b6a4-34d5e3c98434.
  2. «The Unusual History of Microsoft Windows». Consultáu'l 22 d'abril de 2007.
  3. 3,0 3,1 http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=7864
  4. 4,0 4,1 http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=6898
  5. 5,0 5,1 http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=7274
  6. http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=6519
  7. 7,0 7,1 http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=3223
  8. http://www.microsoft.com/es-xl/windows/business/retiring-xp.aspx
  9. 9,0 9,1 http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=11707
  10. «Microsoft Delivers New Wave of Technologies to Help Businesses Thrive in Today's Economy». Microsoft (11 de mayu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de mayu de 2009. Consultáu'l 22 de mayu de 2009.
  11. 11,0 11,1 11,2 «Hoja de datos del ciclu de vida de Windows». Consultáu'l 3 de mayu de 2017.
  12. http://support.microsoft.com/lifecycle/?p1=14498
  13. «so-llanzamientu-microsoft-matara-windows-8-la selmana-que-vien Windows 8 rematara tol soporte téunicu nel xineru de 2016 pa caltener el Windows 8.1». Consultáu'l 3 de mayu de 2017.
  14. «Bill Gates diz que la seguridá ye'l gran oxetivu de Microsoft». Clarín.com (16 de marzu de 2006). Consultáu'l 13 de febreru de 2011.
  15. «Un fallu en Word dexó intrusión n'el ordenadores del Departamentu d'Estáu». Archiváu dende l'orixinal, el 8 de setiembre de 2008.
  16. «Microsoft tarda 18 meses en parchear una vulnerabilidá de Explorer».
  17. «Microsoft alvierte de la esistencia d'un nuevu 'furacu' de seguridá en Windows · ELPAÍS.com».
  18. «Microsoft almite -por fin- una grave vulnerabilidá en Windows». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de febreru de 2008.
  19. Leyden, John (14 d'agostu de 2009). «MS Zero-day security bug was two years in the making» (inglés). The Register. Consultáu'l 10 de xineru de 2010.
  20. «El furacu de seguridá que Microsoft tardó siete años en cerrar - 20minutos.es».
  21. «Si esperamos a Microsoft».
  22. «El problema WMF y l'ética d'una computación confiable».
  23. «Parche NON oficial pa la vulnerabilidá WMF».
  24. «Seguridad: El gran alderique: la seguridá por escuridá».
  25. «ventana-de-eleccion-de-navegador-en-los sistemes-windows-europeos-en-unes selmanes/ Microsoft va llanzar la ventana d'eleición de navegador n'Europa». Gigle.net (20 de febreru de 2010). Consultáu'l 13 de febreru de 2011.
  26. «El Gobiernu d'EEXX y 20 estaos demanden a Microsoft por competencia deslleal». El Mundo. 19 de mayu de 1998. https://www.elmundo.es/navegante/98/mayu/19/microsoftdemanda.html. Consultáu'l 13 de febreru de 2011. 
  27. «Get The Facts on Windows and Linux: TSTT» (inglés). Microsoft. Consultáu'l 2 de febreru de 2012.
  28. Foley , Mary Jo (23 d'agostu de 2007). «Microsoft kills its 'Get the Facts' anti-Linux site» (inglés). Zdnet.com. Consultáu'l 2 de febreru de 2012.
  29. Jaque, Robert (13 de febreru de 2006) (n'inglés). MLinux fans hit back at Microsoft TCO claims. http://www.v3.co.uk/v3-uk/news/1986312/linux-fans-hit-microsoft-tco-claims. Consultáu'l 25 de mayu de 2008. 
  30. «Yankee Independently Pits Windows TCO vs. Linux TCO» (inglés). eWeek.com (24 de mayu de 2004). Consultáu'l 25 de mayu de 2008.

Enllaces esternos editar