Monterrubio de la Demanda

conceyu de la provincia de Burgos (España)

Monterrubio, tamién conocíu como Monterrubio de la Demanda, ye una llocalidá y un conceyu[2] asitiaos na provincia de Burgos, comunidá autónoma de Castiella y Llión (España), contorna de La Demanda, partíu xudicial de Salas de los Infantes, cabecera del conceyu del so nome.

Monterrubio de la Demanda
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Burgos
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Monterrubio de la Demanda (es)[1]
Códigu postal 09615
Xeografía
Coordenaes 42°08′53″N 3°06′45″W / 42.148055555556°N 3.1125°O / 42.148055555556; -3.1125
Monterrubio de la Demanda alcuéntrase n'España
Monterrubio de la Demanda
Monterrubio de la Demanda
Monterrubio de la Demanda (España)
Superficie 15 km²
Altitú 1210 m
Llenda con Barbadillo de Herreros, Canales de la Sierra, Huerta de Arriba y Valle de Valdelaguna
Demografía
Población 58 hab. (2023)
- 35 homes (2019)

- 21 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Burgos
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 3,87 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
monterrubiodelademanda.es
Cambiar los datos en Wikidata

Monterrubio lleva nel so apellíu'l nome de la Sierra con tol merecimientu, pos atesora les más sublimes esencies d'esta rexón. Ganaderu, mineru, agrícola y forestal... de llarga historia y bones perspectives de futuru, Monterrubio de la Demanda, recostado sobre la fastera, asomar al balcón de la Sierra dende la so privilexada situación.

Aportar a Monterrubio siguiendo la ruta que dende Salas de los Infantes llega hasta Nájera, na llende mesmos de la provincia de Burgos con La Rioxa. Mientres la mayor parte del añu, la so población apenes llega al centenar de vecinos, triplicándose pel branu. La villa ta asitiada na metá norte de la Sierra de la Demanda, a más de 1.000 metros sobre'l nivel del mar, nun territoriu compuestu per montes, valles y collaes na so mayor parte cubiertos por carbayos, pinos, hayas y xardones. La fauna, descomanadamente rica y variada, tien exemplos emblemáticos n'especies como'l corzu, el venáu, el xabalín y, dacuando, el llobu ibéricu.

La vía verde que sigue'l trazáu del ferrocarril mineru, que nel so día xunió Monterrubio con Villafría, va dexanos enfusar nos secretos naturales d'esta rexón y fonte de la so riqueza. Na historia de la villa hai dos activides que rellumen con lluz propio: la ganadería y l'actividá minera. La primera tuvo venceyada al fenómenu históricu de l'alzada; ente que la segunda actividá, la esplotación del sosuelu, foi empecipiada en dómina de los romanos, y traxo a Moterrubio de la Demanda a finales del sieglu XIX un nuevu impulsu que se cerró a finales de la década de los 30 col esmantelamientu de les víes del ferrocarril per parte de los mesmos vecinos.

Del noble pasáu de la villa de Monterrubio de la Demanda dan fe los escudos llabraos en delles fachaes de les casones; anque escasos, queden restos de palacetes y cases señoriales. Ente los edificios relixosos destaca la ilesia parroquial de San Xuan Bautista, qu'entemez dellos estilos que van dende'l románicu hasta la definitiva reforma realizada nel sieglu XVIII. Tamién destaca la ermita románica de La nuesa Señora de la Caraba, que data del sieglu XI.

Xeografía editar

Pueblo asitiáu al sureste de la provincia de Burgos, y que pertenez a la Comunidá de Castiella y Llión (España).

Xacimientu de cobre nes proximidaes de la llocalidá: Descansadero de la Virxe, Los Hoyos de Veleto y San Juan.[3]

Escudu editar

Escudu Partíu y mediu cortáu: • Primero : En azur, torre d'oru , mazonada de sable, con mediu cuerpu d'home nes sos almenes amosando un pendón d'oru. • Segundu: En gules, espadaña d'oru. • Terceru: N'oru, fornu al so color, flameante, acompañáu de dos árboles (haya y pinu). • Entado en punta de sinople con cabeza d'oveya merina en planta. • Al Timbre, corona real zarrada.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Códigu INE 226
  3. Termalismo antiguu. Madrid: Universidá Nacional d'Educación a Distancia, 1997, p. 270

Enllaces esternos editar