Movimientu Modernu, en arquiteutura, ye'l conxuntu d'enclinos surdíos nes primeres décades del sieglu XX, marcando una rotura cola tradicional configuración d'espacios, formes compositivas y estétiques. Les sos idees superaron l'ámbitu arquiteutónicu influyendo nel mundu del arte y del diseñu.

Congresu Nacional de Brasil fechu por Oscar Niemeyer
El Pabellón alemán (Barcelona), como referente del Movimientu Modernu. Proponíase una nueva manera d'esperiencia espacial: l'ausencia d'espacios zarraos y la fluyida rellación de cada espaciu coles zones axacentes interiores o esteriores.

El Movimientu Modernu aprovechó les posibilidaes de los nuevos materiales industriales como'l formigón armáu, el aceru laminado y el vidriu planu en grandes dimensiones.

Carauterizar por plantes y seiciones ortogonales, xeneralmente asimétriques, ausencia de decoración nes fachaes y grandes ventanales horizontales conformaos por perfiles d'aceru. Los espacios interiores son lluminosos y diáfanos.

Historia del Movimientu Modernu editar

 
Edificiu de Le Corbusier, en Stuttgart.

A la fin del sieglu XIX, la incorporación de nuevos materiales y el desenvolvimientu de nueves téuniques, revolucionaron les maneres tradicionales de construyir.[1]

El Movimientu Modernu na historia de l'arquiteutura entiende un periodu asitiáu ente los dos guerres mundiales, y el so oxetivu ye la renovación del calter, diseñu y principios de l'arquiteutura, l'urbanismu y el diseñu. Los protagonistes fueron arquiteutos que reflexaron nos sos proyeutos los nuevos criterios de funcionalidad y conceutos estéticos. El movimientu identificar nel momentu de la so máxima espresión nos años venti y trenta del sieglu XX.

Un impulsu decisivu pal movimientu tuvo a cargu del Congresu Internacional d'Arquiteutura Moderna (CIAM), promovíu por Le Corbusier, y les conferencies internacionales, onde se desenvolvieron munches de les teoríes y principios que depués s'aplicaron en delles disciplines. A estes pertenecen el movimientu De Stijl, la Bauhaus, el constructivismo y el racionalismu italianu. En 1936 acuñóse'l términu Estilu internacional nos EE. UU. y de cutiu llámase asina a tol movimientu.

Anque los oríxenes d'esti movimientu pueden buscase a finales del sieglu XIX, con figures como Peter Behrens, los sos meyores exemplos construyir a partir de la década de 1920, diseñaos por arquiteutos como Walter Gropius, Mies van der Rohe y Le Corbusier.

La llegada de Hitler al poder en 1933 y el zarru de la Bauhaus provocó la salida del país de numberosos arquiteutos y creadores qu'habríen d'espublizar los principios d'esti movimientu a otros países.

N'Estaos Xuníos empezó a xeneralizase la denominación International Style tres la esposición d'Arquiteutura Moderna celebrada en 1932 nel Muséu d'Arte Moderno de Nueva York, por cuenta de la cual Henry-Russell Hitchcock y Philip Johnson escribieron el llibru International Style: Architecture since 1922.

Magar que tres la Segunda Guerra Mundial hubo entá importantes construcciones dientro d'esti estilu, les últimes décades del sieglu XX tuvieron apoderaes por otros movimientos críticos, herederos sía que non del movimientu modernu.

Movimientu Modernu, Racionalismu arquiteutónicu y Estilu Internacional editar

El Movimientu Modernu supunxo una rotura cola arquiteutura anterior, creando un nuevu llinguaxe arquiteutónicu, siendo la Bauhaus la impulsora d'esti movimientu. Propón indicaciones en cuanto al métodu a siguir, siendo una nueva forma de faer arquiteutura.

El Racionalismu arquiteutónicu surde tres la Primer Guerra Mundial como respuesta a la necesidá social y a los cambeos políticos qu'asocedíen n'Europa. Promueve una estandarización de la vivienda coles mires de llograr un mayor bienestar social. Tamién los sos entamos atópase na Bauhaus.

El Estilu Internacional ta acomuñáu a les formes arquiteutóniques, con supuestos principios modernos y universales, pero desvenceyáu de conteníu social. Surde nun mundu que se universalizaba, onde l'arquiteutura nun tener carauterístiques de nengún llugar y, por tanto, yera tresferible a cualquier zona del mundu.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Montaner: Dempués del Movimientu Modernu.
  • Benévolu: Historia de l'Arquiteutura Moderna. Barcelona. G. Gili.
  • Evite, Bruno: Historia de l'Arquiteutura Moderna.
  • Cernir Blasmar: Mies van der Rohe. Barcelona. G. Gil.
  • Kennet Frampton: Historia Crítica de l'Arquiteutura Moderna. Barcelona. G. Gil.

Enllaces esternos editar