El Comisariado del Pueblu p'Asuntos Internos (en rusu: Народный комиссариат внутренних дел, treslliteráu como Naródny komissariat vnútrennij del), embrivíu como NKVD (НКВД, según el so acrónimu rusu), foi un departamentu gubernamental soviéticu que remanó ciertu númberu d'asuntos internos de la Xunión Soviética.

NKVD
ministerio del Interior (es) Traducir y Comisariado del pueblo (es) Traducir
Llocalización
Sede Lubianka (es) Traducir
Direición Xunión Soviética
Historia
Fundación10 xunetu 1934
Disolución 26 agostu 1946
Organigrama
Presidente Génrij Yagoda (es) Traducir (10 xunetu 1934)
Nikolái Yezhov (es) Traducir (26 setiembre 1936)
Lavrenti Beria (es) Traducir (25 payares 1938)
Participación empresarial
Organización matriz Conseyu de Comisarios del Pueblu
Filiales
Cambiar los datos en Wikidata

Amás de les sos funciones de seguridá del Estáu y de les sos funciones policiales, dalgunos de los departamentos del NKVD remanaben otros asuntos, como tresporte, bomberos, guardia fronteriza, etcétera. Toes estes xeres yeren tradicionalmente asignaes al MVD (Ministeriu del Interior).

Evolución de la estructura y llabores del NKVD editar

Dempués de la Revolución d'ochobre de 1917, los bolxeviques eslleieron la vieya policía y buscaron la creación de la Milicia de los Trabayadores y Llabradores (Milítsiya), so la supervisión del NKVD de la RSFSR. Sicasí, l'alministración del NKVD atopábase acorviada poles funciones que-y fueren heredaes direutamente del MVD Imperial, tales como la supervisión de los gobiernos llocales y los llabores de los bomberos; la nueva fuercia de trabayu proletaria escarecía d'esperiencia.

Dándose cuenta de que fueren dexaos con una fuercia de seguridá bien incapaz, la RSFSR creó una fuercia político secreta, la Cheká, empuesta por Félix Dzerzhinski. A la organización atribuyóse-y poder pa llevar a cabu rápidos xuicios estraxudiciales y execuciones, si yera necesariu, pa protexer a la revolución.

La Cheká foi reorganizada en 1922, como'l Direutoriu Políticu Estatal, o GPU del NKVD de la RSFS de Rusia. Tres la formación de la Xunión Soviética en 1922, la GPU tresformar na OGPU (Direutorado Políticu Conxuntu del Estáu), sol Conseyu de Comisarios del Pueblu la XRSS. El NKVD de la RSFSR tenía'l control de la Milítsiya, amás de tener otres responsabilidaes.

En 1934, la OGPU foi incorporada a la nueva NKVD de la URSS, tresformándose nel Direutoriu Principal de Seguridá del Estáu. El NKVD de la RSFSR dexó d'esistir y nun tornó hasta 1946 (como'l MVD de la RSFSR). Como resultancia, el NKVD tamién se fixo responsable de toles instalaciones de detención (incluyendo los campos de trabayu, conocíos como Gulag, amás de faese cargu de la policía regular).

Otros departamentos del NKVD encargar de:

  • Funciones policiales xenerales ya investigaciones criminales.
  • Escoyeta d'información d'intelixencia y operaciones especiales n'otros países
  • Contrainteligencia
  • Seguridá personal pa oficiales d'altu rangu y otros llabores rellacionaos.

En delles ocasiones, el NKVD tuvo los siguientes direutorios, embrivíos como "ГУ" - главное управление, de seguridá del Estáu (GUGB).

ГУРКМ - рабоче-крестьянская милиция, de los trabayadores y llabradores milítsiya
ГУПВО - пограничная и внутренняя охрана, de fronteres y guardias internos
ГУПО - пожарная охрана, de bomberos
ГУШосдор - шоссейные дороги, de carreteres
ГУЖД, железные дороги, de ferrocarriles
ГУЛАГ - Gulag, de los campos de trabayu :ГЭУ

- экономика, d'economía :ГТУ - транспорт, de tresporte :ГУВПИ - военнопленных и интернированных, de prisioneros de guerra y d'internos.

El 13 de febreru de 1941, les Seiciones Especiales del NKVD (responsables de contrainteligencia nel exércitu) pasaron a formar parte del Exércitu y la Marina. La GUGB foi dixebrada del NKVD y dióse-y el nuevu nome de NKGB. Dempués del españíu de la Segunda Guerra Mundial, El NKVD y la NKGB fueron xuníos de nuevu al mandu de Lavrenti Beria, el 20 de xunetu de 1941, y la contrainteligencia foi devuelta al NKVD en xineru de 1942. N'abril de 1943, foi tresferíu otra vegada al SMERSH. Coles mesmes, el NKVD foi de nuevu separáu de la NKGB.

Mientres la Gran Guerra Patriótica, a cada mandu del frente soviéticu asignábense-y unidaes militares del NKVD (divisiones de fusileros formaes na so mayoría por reximientos que s'asitiaben detrás de les unidaes combatientes del Exércitu Coloráu apuntándo-yos coles sos armes, y disparándo-yos nel so casu pa evitar les deserciones y con cuenta de evitar la fuxida de los posibles grupos d'alemanes que nun fueren prindaos pol gruesu del exércitu).[1] El xefe del NKVD de cada unu de los frentes solo tenía de responder ante Beria y Stalin, y non ante la cadena de mandu del Exércitu Coloráu.

En 1946, el NKVD camudó'l so nome pol de MVD y la NKGB pol de MGB. En 1953, éstes dos dependencies volvieron xunise. Tres l'arrestu de Lavrenti Beria, les fuercies chekistas fueron finalmente dixebraes del MVD en 1954, pa formar finalmente'l KGB. Acordies con el documental de radiu fechu pol Serviciu Rusu de la "Radio Llibertá" realizáu en 1996, el papel de la MGB foi amenorgáu de Ministeriu a Comité pola medrana de los líderes comunistes a la importancia que la MGB podría tomar de volver# a entamar les purgues. La fuercia policial, finalmente foi estremada en dos percancies independientes:

  • MVD (Ministerstvo Vnútrennij D'el; Ministeriu del Interior), responsable de la policía criminal, les prisiones y los bomberos
  • KGB (Komitet Gosudárstvennoy Bezopásnosti; Comité de Seguridá del Estáu) - responsable de la policía política, contrainteligencia, intelixencia, proteición personal y comunicaciones confidenciales.

El ventenu congresu del Partíu Comunista de la Xunión Soviética en 1956, y el discursu referente al "cultu a la personalidá", marcó'l papel que los dos percancies xugaríen hasta'l colapsu de la Xunión Soviética.

Actividaes del NKVD editar

A pesar de que'l NKVD desempeñó la importante función de seguridá del Estáu, el nome de la organización ye acomuñáu anguaño principalmente con actividaes consideraes criminales: represiones polítiques y asesinatos, crímenes militares, violación de los derechos de ciudadanos sovíéticos y estranxeros, según incumplimientu de la llei.

Actividaes d'Intelixencia editar

Éstes incluyíen:

El NKVD y l'economía soviética editar

L'estensivu sistema d'esplotación llaboral nel Gulag realizó una importante contribución a la economía soviética y al desenvolvimientu d'árees remotes. La colonización de Siberia, el Norte y l'Alloñáu Oriente atopar ente les metes esplícites marcaes nes primeres lleis referentes a los campos de trabayu soviéticos.[2]La minería, los trabayos de construcción, carreteres, ferrocarriles, canales, diques y fábriques, baltar y otres funciones de los campos de trabayu fueron parte de la economía planiada soviética, y el NKVD tuvo los sos propios planes de producción.[3]

La parte más inusual de los llogros del NKVD foi'l so papel nel desenvolvimientu científicu y armamentista soviéticu. Munchos investigadores ya inxenieros que fueron arrestaos y xulgaos por crímenes políticos, fueron allugaos en prisiones privilexaes, coloquialmente llamaes sharagas o sharashkes onde yeren forzaos a trabayar d'alcuerdu a la so especialidá.[4]Siguiendo colos sos estudios y siendo darréu lliberaos, dalgunos d'ellos fixeron líderes mundiales na ciencia y la teunoloxía. Ente estes persones atopábase Serguéi Koroliov,[5][6] la cabeza del programa soviéticu de cohetes y primer misión de vuelu al espaciu. Tamién Andréi Túpolev,[7] el famosu diseñador d'aviones.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, el NKVD contribuyó al desenvolvimientu d'armamentu nuclear soviéticu. Los científicos nun yeren prisioneros, pero'l trabayu foi coordináu pol NKVD, so mandu de Lavrenti Beria, porque ésti topábase estrechamente venceyáu al serviciu d'intelixencia y precisábase afitar la seguridá y el secretu de los trabayos.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Beevor, 2012, p. 332.
  2. Aleksandr Solzhenitsyn, Archipiélagu Gulag.
  3. V.N. Zemskov. «Prisoners in 1930-th: social - demographic problems» (rusu) páxs. 79. Archiváu dende l'orixinal, el 19 de setiembre de 2011. Consultáu'l 28 de payares de 2013.
  4. Aleksandr Solzhenitsyn, El primer círculu, novela na que Solzhenitsyn describe la vida nuna sharashka.
  5. Списки лиц, подлежащих суду Военной коллегии Верховного суда Союза ССР от 25 сентября 1938 года, АП РФ, оп.24, дело 419, лист 170
  6. Страница списка с Королёвым. La llista de deteníos onde sol númberu 29 figura Serguéi Koroliov.
  7. «ТУПОЛЕВСКАЯ ШАРАГА» в рисунках А. М. Черемухина. La Sharaga de Túpolev al traviés de los dibuxos de Alekséi Cheremujin

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar