Nebulosa de l'Águila

La Nebulosa de l'Águila ye parte del oxetu astronómicu catalogáu como M16, ye dicir l'oxetu 16 del catálogu de Messier. M16 ta conformáu pola nebulosa y un cúmulu estelar abiertu acomuñáu con ella, catalogáu como NGC 6611, y que les sos estrelles apreciar nes distintes imáxenes de M16. Alcuéntrase na constelación Serpens (la culiebra). Nuna parte de la nebulosa tán los "pilastres de la creación", que formen una de les imáxenes más populares de les llograes pol telescopiu espacial Hubble. La nebulosa brillosa d'emisión (rexón HII) que toma tola zona ta catalogada como IC 4703. Tol complexu alcuéntrase a 7000 años lluz.

M16, Nebulosa de l'Águila

Imaxe de campu amplio de la Nebulosa de l'Águila llograda cola cámara WFI del telescopiu 2,2 m del Observatoriu Européu Austral, La Silla, Chile
Datos d'observación:
Dómina J2000.0
Ascensión reuta 18h 18m 48s
Declinación −13° 49′
Distancia 5,700 años lluz (1750 pársecs)
Magnitú aparente (V) 6,0
Tamañu aparente (V) 7,0 minuto d'arcu
Constelación Serpens
Carauterístiques físiques
Radiu 70×55 al
Otres designaciones Messier 16, NGC 6611,
IC 4703, Gum 83, RCW 165
[editar datos en Wikidata]

La so magnitú conxunta en banda B (filtru azul) ye igual a la 6,58, la so magnitú en banda V (filtru verde) ye igual a la 6,0; telescópicamente apaez como un parche buxu que namái con telescopios medianos presenta una forma definida. Sicasí, el cúmulu asociáu pue vese inclusive con prismáticos, cola estrella más brillosa (HD 168076) teniendo una magnitú aparente de 8,24 y siendo en realidá una estrella doble formada por una estrella de tipu espectral O3.5V acompañada por una compañeru d'espectru O7.5V.

De la so velocidá radial, 18,00 km/s, deduzse que s'alloña de la Tierra a más 64.800 km/h. Esta velocidá ta aniciada polos movimientos orbitales del Sol y de M16 alredor del nucleu de la Vía Lláctea.

Envalórase que'l cúmulu contién 460 estrelles, les más brilloses de tipu espectral O con una masa envalorada n'alredor de 80 mases solares y una lluminosidá del orde de 1 millón de vegaes la del Sol. Calculóse que la so edá ye d'alredor de 1-2 millones d'años.

El famosu nome que se-y da a les pilastres d'esta nebulosa ("Les Pilastres de la Creación") ye pol grandiosu fechu de que nesta nube de gases nacen (cada tantu) estrelles nueves. En contra parte, finen tamién munches estrelles, anque los sos restos depués vuélvense parte de nuevos y brillosos astros.

Referencies culturales editar

La imaxe del Hubble ye una de les ilustraciones más populares del espaciu, y con frecuencia apaez en películes de ciencia-ficción, como Contautu, de 1997, que ta basada na novela homónima del astrónomu Carl Sagan.

 
Los Pilastres de la creación como fueron vistos pola Cámara Planetaria y de Gran Angular 2 del Telescopiu espacial Hubble. La combinación de colores d'esta imaxe (colloráu pa la emisión d'azufre ionizado, verde pa la emisión d'hidróxenu y azul pa la emisión d'osíxenu doblemente ionizado) pasó a ser conocida como paleta Hubble y foi llargamente espublizada na fotografía astronómica del cielu fondu.
 
Visión nel infrarroxu cercanu de los Pilastres de la creación en M16. Imaxe llograda cola cámara ISAAC del telescopiu VLT, Observatoriu Européu Austral en Cuetu Paranal, Chile
 
Pilar retorcíu de polvu y gas molecular en M16. Imaxe llograda cola Cámara avanzada pa sondeos (ACS) del Telescopiu espacial Hubble, cortesía NASA/ESA.


Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Coordenaes:   18h 18m 48s, -13° 48 24.12