Neutrón

partícula subatómica


El neutrón ye una partícula subatómica ensin carga llétrica y de masa asemeyada a la del protón. El neutrón clasifícase como un barión, y ta compuestu por tres quarks (1 up y 2 down, udd).

Neutrón
isotope of neutronium (en) Traducir y tipu de partícula cuántica
nucleón (es) Traducir, partícula neutral (es) Traducir, barión y fermión
Neutrón dineutron (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El neutrón, xunto col protón, forma parte de los nucleos de los más de los átomos, sacante l'isótopu más común del hidróxenu (H), que ta formáu namái por un únicu protón.

Fuera del nucleu, los neutrones son inestables, y tienen una vida media d'aproximadamente quince minutos (τn = 886,7±1,9 s), emitiendo un electrón y un antineutrinu pa convertise nun protón.

Los neutrones tán sometíos a les fuercies feble, fuerte y gravitatoria. La fuercia electromagnética unifícase parcialmente cola débil a altes enerxíes; o dicho d'otra manera, a distancies menores que'l diámetru d'un protón, les dos fuercies son namái dos aspeutos d'una fuercia, la fuercia electrodébil. D'esta manera'l neutrón, magar que la suma de les cargues llétriques de los sos componentes (los quarks) ye nula, ta tamién sometíu a la interacción electromagnética.


Referencies editar

Enllaces esternos editar