Nidia Puelles

política peruana

Nidia Orfelinda Puelles Magüeta (8 de xineru de 1949Trujillo) ye una abogada y política peruana. Foi Ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social de Perú, solo per unos díes n'avientu de 2003, mientres el gobiernu d'Alejandro Toledo.

Nidia Puelles
Ministra de la Mujer y Poblaciones Vulnerables de Perú (es) Traducir

15 avientu 2003 - 19 avientu 2003
Anel Townsend - Ana María Romero-Lozada
Vida
Nacimientu Trujillo8 de xineru de 1949 (75 años)
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Estudios
Estudios Universidá Nacional de Trujillo
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticaabogada
Creencies
Partíu políticu Perú Posible (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Cursó la so educación primaria na Institución Educativa San Pedro de Chiclayo, y la secundaria nel Colexu Nacional Llicéu Trujillo. Depués ingresó a la Facultá de Derechu y Ciencies Polítiques de la Universidá Nacional de Trujillo (1978-1983), onde se graduó de bachiller y recibióse d'abogada.[1]

Nel 2001 empezó a militar nel partíu Perú Posible, lideráu por Alejandro Toledo Manrique, y llogró aportar al Comité Executivu Nacional (CEN). Yá sol gobiernu de Toledo, foi miembru del direutoriu del Organismu de Reconstrucción y Desenvolvimientu del Sur, ORDESUR (institución encargada de la reconstrucción de la rexón afarada pol terremotu del sur de Perú de 2001) y presidenta del Institutu Nacional de Bienestar Familiar, INABIF, de marzu a xunu de 2003. Nesti mesmu añu foi escoyida rexidora provincial de Lima.[2].


El 15 d'avientu de 2003, tres la crisis ministerial qu'alzó a la presidencia del Conseyu de Ministros a Carlos Ferrero, xuró como ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social (MIMDES). Pero'l so pasu por esti portafolio foi bien curtiu. A pocu del so juramentación, la congresista Enith Chuquival, correlixonaria so, acusó-y d'una serie d'irregularidaes mientres la so xestión en diverses entidaes estatales, como'l Ministeriu d'Educación, ORDESUR, INABIF y la Beneficencia de Lima. Dellos medios informativos tamién sacaron a la lluz dalgunos d'esos fechos. Por casu, díxose que percibía tres sueldo simultáneos del Estáu, y que, tando nel INABIF, esixía a los trabayadores contrataos que-y dieren el 5 % de los sos sueldos como contribución a favor del partíu, amás de contratar al noviu de la so finada fía. Poco dempués, el 20 d'avientu, Nidia Puelles anunció'l so arrenunciu al ministeriu, ente sollozos y negando toles acusaciones.[3] [3][4] Foi ministra solo por cuatro díes, siendo reemplazada por Ana María Romero-Lozada, que yá exerciera'l mesmu cargu nel gobiernu de Toledo.[5].


Nes eleiciones xenerales de 2016 postuló ensin ésitu pa Congresista de la República, como representante de la Rexón La Llibertá ya integrando la llista de Peruanos Pol Kambio col númberu 7.[1][6]

Ver tamién editar

Referencies editar


Predecesor:
Ana Elena Townsend Diez-Canseco
Ministra de la Muyer y Desenvolvimientu Social de Perú
 

15 d'avientu de 200319 d'avientu de 2003
Socesor:
Ana María Romero-Lozada