Nora Hilda Adame Braña (1970Tampico) ye una artista plástica, diseñadora y empresaria mexicana. Dedicar a la producción artística dende 1995, desenvolviendo una esploración plásticu - testil. Espunxo en diversos foros nacionales ya internacionales, tales como la Bienal Internacional de Florencia, Italia (2004).[1] El so trabayu foi premiáu nel VI Alcuentru Estatal d'Arte Contemporáneo de Puebla (2006).[2] Foi escoyida como muyer cloralex 2014[3]. Tamién participó n'importantes feries d'arte como en L.A ART FAIR, California (2017). Per otru llau xestionó y desenvolvió proyeutos a partir de materiales reciclaos (piel, tela y plásticos industriales) BASBAG (2010 - 2017) proyeutu ecolóxicu y de rellación social qu'impulsaba'l procesu artesanal y diseñu mexicanu.

Nora Adame
Vida
Nacimientu Tampico1970 (53/54 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Oficiu artista visual, diseñadoraempresaria
Cambiar los datos en Wikidata

Amás dende 2012, en xunto con Alejandro Osorio fundan Estudio NAO y en 2014 empezaron cola propuesta de Galería Mercado Negro, espaciu d'exhibición, venta y formación de coleicionistes, que xeneró diverses muestres especializaes y centraes principalmente en arte contemporáneo. Anguaño trabaya sol mesmu espaciu allugáu na ciudá de San Andrés Cholula con dellos proyeutos al empar. Taller d'obra, Showroom d'arte y la Galería d'Arte contemporáneo Mercado Negro.

Obra editar

 
2017 . Etiquetes testiles y lentejuela s/foamular . 210cm x145cm

Adame conceptualiza les sos pieces a partir de les etiquetes testiles y materiales reciclaos; utilizando símbolos de la cultura pop como base estructural de la obra. Una construcción de materiales que s'autu constrúin pa falar en sintonía cola escena que brota a partir del símbolu principal. Na actualidá haise focalizado cola tema de la muyer contemporánea, nos estereotipos qu'apoderen esti rubro y trata de xenerar una critica a cerca de la idea que se xeneró anguaño. Con esto da pie a la esposición Venus nun soi, onde retoma los símbolos de guapura y fertilidá rellacionaos cola obra de Botticelli, re-interpretándolos con ropa, neón y lentejuelas.[4]

 
Semeya de salvador dalí cola téunica de les etiquetes.
Na repetición ta la negación. Unu niega pa afirmara. El cuerpu busca repetición en sí mesmu. La guapura tamién. ¿Somos un cuerpu o tenemos un cuerpu? Según los filósofos esistencialistes nun hai una naturaleza humana que determine a los individuos, según los publicistes si hai. De manera que paez imposible dexar de ser como los demás creen que yes pa negar o siguir esistiendo.

La representación del cuerpu al traviés de la historia del Arte y la publicidá fueron les responsables d'imponer los distintos cánones de guapura de la so sociedá, asocede na semeya, na moda y tamién nel desnudu. Resulta igual d'importante pa dambos traducir les plegues, la lluz y la testura de la carne en símbolu y deséu. Ye por ello, qu'una de les obres de la historia del arte occidental que representa'l cuerpu femenín como la guapura universal idealizada del sieglu XV, tesciende nel tiempu y resulta tan vixente como una portada de Cosmopolitan o Vanity Fair.

Nesta nueva serie, Adame, incursiona na semeya de cuerpu completu tomando como sida una de los íconos de la guapura occidental concebida por Botticelli en “La nacencia de Venus”, la representación más famosa del símbolu de la diosa pagana de la fertilidá y l'amor. Nesta serie, la reflexón sobre les etiquetes sociales qu'articularon llinguaxes de la moda y la publicidá conviven nuna reintrepretación del cuerpu que s'idealiza pa repitise y negase dientro del so propiu llinguaxe artísticu.
Marie France Desdier, Ochobre 2017

En 2013, xunto col artista Alejandro Osorio, inauguró la esposición De caza a casa na Galería del Conceyu de Puebla; una serie de cuadros de gran formatu ellaboraos con residuos testiles reciclaos.[5][6] La esposición ye descrita como "un enclín artísticu cercana al NeoPop".[7]

Nora desenvuelve un llinguaxe basáu na conformanza d'imáxenes usando etiquetes testiles y creó una marca de bolses construyíes con material recicláu y etiquetes de ropa, o inclusive como espón, brassieres con impresión de piel animal como oxetos d'arte, que son un productu que comercializa (...) Lo que se presenta como una propuesta coleutiva arrexuntaos con un títulu común d'idea conceptual y ensin identificar el so nome nes cédules, ye más bien un ensamble de les sos pieces recién que concuerden cola tema de la rellación del humanu colos animales onde Nora Adame propón la so contemplación de la convivencia de la redolada natural oldeáu colo artificioso de lo humano, mientres Osorio plantega una mirada sobre'l dominiu humanu del animal dende los cranios exhibíos como troféu de caza a la figura n'espeyu cola figura de dellos perros; l'animal adomáu.
Ramón Almela, Doctor n'Artes Visuales, xineru de 2014.

Como empresaria, Adame desenvolvió Basbag una marca de bolsos ellaboraos solo con materiales de reciclaxe donaos, basáu nel sistema de comerciu xustu.[8]

Téunica editar

Adame estremóse pol usu de testiles y plásticos, especialmente de materiales de desfechu, pa la ellaboración de les sos obres. La so téunica más emplegada ye'l Barrocu Glam, una téunica que tal como'l Barrocu Los sos motivos principales suelen ser elementos de la cultura pop.[9]

Referencies editar

  1. «Biografía | Nora Adame» (castellanu). Consultáu'l 1 de xineru de 2018.
  2. (en castellanu) Nora Adame Braña. Secretaría de Cultura/Sistema de Información Cultural. https://sic.cultura.gob.mx/ficha.php?table=artista&table_id=1847. Consultáu'l 1 de xineru de 2018. 
  3. «CAMPAÑA-MOVIMIENTO: “HERMOSAMENTE FUERTE” DE CLOROX».
  4. «Venus No Soy - Guía oca» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 2 de xineru de 2018. Consultáu'l 1 de xineru de 2018.
  5. Ramos, Moisés (en castellanu). De caza a casa, de aprecio humanizado y animalidad. Milenio. http://www.milenio.com/cultura/caza-casa-aprecio-humanizado-animalidad_0_162583941.html. Consultáu'l 1 de xineru de 2018. 
  6. (en castellanu) Eclecticismo poblano: sobre la exposición de Nora Adame y Alejandro Osorio. Cinco Centros. 6 de setiembre de 2014. https://cincocentros.com/2014/09/06/eclecticismo-poblano-sobre-la-exposicion-de-nora-adame-y-alejandro-osorio/. Consultáu'l 1 de xineru de 2018. 
  7. Ramón Almela (29 de xineru de 2014). «Quehacer político e impulso estético; "De caza a casa". Nora Adame y Alejandro Osorio en Galerías del Palacio». Consultáu'l 1 de xineru de 2018.
  8. (en castellanu) NOSOTROS. Basbag. 12 de marzu de 2014. http://basbag.com.mx/quienes-somos/. Consultáu'l 1 de xineru de 2018. 
  9. «Etiqueta Plana | Categorías | Nora Adame» (castellanu). Consultáu'l 1 de xineru de 2018.

Enllaces esternos editar