Nuevos movimientos sociales

Los nuevos movimientos sociales (NMS) surdieron na segunda metá de los años sesenta. Les reivindicaciones d'estos movimientos van dirixíes a problemes ya intereses como la cultura, la reconocencia de la identidá individual y social, el mediu ambiente, la xusticia, la promoción de los derechos humanos.

Nuevos movimientos sociales
teoría
movimientu social
Cambiar los datos en Wikidata
L'aición simbólica de los NMS busca crear marcos interpretativos pa definir identidaes coleutives.

Carauterístiques editar

Son les maneres en que se determinen les formes d'aición coleutiva que se consideren novedoses na espresión coleutiva, venceyaes con aspeutos sociales como la edá, el xéneru, la orientación sexual, la pertinencia a grupos sociales o los sectores profesionales. El so interés céntrase per una parte na construcción de les rellaciones qu'implica l'aición coleutiva y, per otra parte céntrase nos elementos culturales a los que va amestada l'aición simbólica o la creación de los marcos interpretativos pa definir les identidaes coleutives. La identidá pa los NMS ye la base por qu'haya participación y movilización ciudadana.

Cuando pensamos en nuevos movimientos sociales pensamos naquellos que parten de valores y reivindicaciones postmaterialistas (Ronald Ingleheart), como ye'l casu del ecoloxismu o'l feminismu. A pesar d'esta definición, tenemos de tener en cuenta que se centra nuna perspeutiva totalmente occidentalista, yá que esisten movimientos sociales en países tercermundistes qu'entemecen tantu valores materialistes como postmaterialistas y nun son consideraos como nuevos movimientos sociales.

Dalgunes de les carauterístiques de los nuevos movimientos que los estremen de los vieyos movimientos sociales son:

  • Formes d'organización: A diferencia del vieyu movimientu obreru, con una estructura más o menos xerárquica, los nuevos movimientos sociales entamar de forma asamblearia, controlando asina a los sos dirixentes. Tienen, pos, una estructura descentralizada que dexa muncha autonomía nes bases del movimientu.
  • Manera d'actuar: En llugar d'atacar los problemes como tou rellacionáu col Estáu, centrar nuna sola reivindicación. Una vegada cumplir esta reivindicación, el grupu sume. Hai que destacar tamién el tipu de protestes que realicen estos nuevos movimientos sociales, yá que se trata de protestes pocu institucionales y con un aspeutu lúdicu. Un bon exemplu seríen les acampaes que se faen en protesta de los campos de golf.
  • Valores y reivindicaciones: Les reivindicaciones feches por estos nuevu grupos yá nun son de calter cuantitativu (como'l fechu de pidir la redistribución de la riqueza) sinón que se trata de reivindicaciones cualitatives innegociables, como pidir el zarru d'una central nuclear. A lo último, tamién pueden tener rellación cola afirmación d'una identidá o estilu de vida. Este ye'l casu, por casu, de los homosexuales. Esta identidá, a diferencia de los antiguos movimientos sociales, nun tien que ver con aspeutos de clase.
  • Rellación cola política: Los nuevos movimientos sociales valoren la so autonomía, de cuenta que nun se politicen nin siguen a nengún partíu concretu. En llugar de desafiar o apoderase del Estáu, prefieren construyir espacios d'autonomía contra él.

Identificación de los nuevos movimientos sociales editar

Los analises de los movimientos sociales centrar n'estudiar cómo y por qué los integrantes d'un movimientu social permanecen xuníos y por qué valoren la so actuación como la más apropiada. Ponse énfasis en conocer los procesos polos que los individuos doten de sentíu'l so aición coleutiva y deciden participar nel movimientu. Ye por eso que se da tanta importancia a la interaición simbólica nes interaiciones.

L'autor Alberto Melucci concebía a los movimientos sociales como axencies de significación coleutiva qu'espublicen nuevos significaos na sociedá al traviés de formes d'aición coleutiva, polo que propón considerar tres aspectos pa identificar un NMSs.

1. Apelar a la solidaridá: capacidá de los miembros del MS pa definir y reconocer un nós pa construyir una identidá coleutiva, como resultáu d'atribuyir significáu nes rellaciones y motivar l'aición coleutiva.

2. Detéctase un conflictu social que se foi percibiendo como condición problemática ya inxusta que legitima y xustifica l'aición coleutiva.

3. L'aición coleutiva busca romper les llendes del orde nel qu'actúa. La capacidá del movimientu pa romper fronteres del poder na aición política ye básica pal NMS yá que se busca producir cambeos nel sistema de normes y nes rellaciones sociales.[1]

Los nuevos movimientos sociales y el movimientu obreru editar

Puntos de contraste[2]
- Movimientu obreru Nuevos movimientos sociales
Llocalización Política Sociedá civil
Oxetivos Integración política/ xusticia social Cambeos de valores y estilu de vida/ defensa de la sociedá civil/calidá de vida
Organización interna Formal/ xerárquica Forma de redes/ de base Medios d'aición Movilización política Aición direuta/ innovación cultural
Base social Obreros especializaos Nueva clase media
Modelu de réxime Socialismu democráticu/ Estáu de bienestar capitalista y democráticu Difusu (sociedá activa, sociedá civil, etc).

Exemplos editar

Dalgunos nuevos movimientos sociales son:

Ver tamién editar



Referencies editar

  1. Delgado, S. R. (2007). Los marcos d'aición coleutiva y les sos implicaciones culturales na construcción de ciudadanía. Universitas Humanistica, 64, páxs. 43-46. http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/univhumanistica/article/viewFile/2165/1403
  2. Casquete, Jesús (1998) Política, cultura y movimientos sociales, Primer edición, Bilbao: Bakeaz, páx. 102. ISBN 84-88949-19-7.