Nun Soi El to Chiste

Nun Soi El to Chiste (I'm Not a Joke, Não Sou Uma Piada) ye la primer campaña viral venezolana, que per mediu del arte plantega la sensibilización sobre la comunidá LGBTI Les ilustraciones que conformen la campaña tán basaes en psicoloxía del color y fueron creaes pol escritor, ilustrador y activista Daniel Arzola el 23 de xineru del añu 2013 en respuesta a los numberosos actos de violencia contra la comunidá LGBTI en Venezuela y el mundu.

La Campaña llegó a más de 30 países incluyendo a Rusia onde ye compartida en portales web anque esto sía penáu pola so llei.

Nun Soi El to Chiste atópase disponible en tres idiomes: castellán, inglés y portugués. La campaña tien 50 afiches ilustraos que plantegen temes como homofobia, bullying, matrimoniu ente persones del mesmu sexu. Unu de los motivos qu'inspiraron la iniciativa foi un crime asocedíu contra un mozu de 18 años que foi quemáu vivu por ser homosexual na comunidá de Maracay.

La campaña foi espublizada en Facebook, Tumblr, Twitter, según tamién diversos medios de comunicación en Llatinoamérica como la revista Estampes[1] de Venezuela y Papel Lliterariu[2] del Diariu El Nacional (Venezuela) amás del diariu Páxina 12 d'Arxentina.[3] Medios de comunicación d'Europa tamién atendieron la campaña como la revista austriaca Vangardist Magacín.[4] El 8 d'ochobre de 2013 la cantante d'Estaos Xuníos Madonna espresó per mediu de la so cuenta en Twitter[5] qu'amaba esti proyeutu.

Filosofía de la Campaña editar

Nun Soi El to Chiste desvenceyar de munches frases emplegaes por campañes de los años 80s y 90s, onde s'apregona que toos somos iguales. La filosofía de la campaña plantega "Soi distintu y tengo derechu a ser tratáu igual". Les diferencies como persones fáennos diversos y ser diversos fainos pervalibles. Toles frases fueron escrites por Daniel Arzola. El nome "Nun Soi El to Chiste" ye en primer persona por realzar la importancia del individuu ante los derechos, "Los derechos nun pertenecen a les mases, pertenecen a cada persona" de la mesma surde ante la gran cantidá d'estereotipos dañibles qu'hai na televisión venezolana, onde'l gai ye fechu risión, la lesbiana vista como una fantasía del home heterosexual y el tresxéneru ye invisibilizado, faciendo creer qu'un homosexual ye un home vistíu de muyer. "Nun Soi El to Chiste" ta basada nun métodu d'aición nun esforcia incluyíu nes teoríes del profesor Gene Sharp nesti casu usada contra la burlla y el prexuiciu emplegaos como ferramientes d'ataque y violencia psicolóxica.

Naz Una Campaña Viral editar

A tan solo 6 meses de la so creación la campaña llegó a más d'un millón de persones en más de 30 países. el 14 de Setiembre la cadena de televisión internacional Al Jazeera reseña l'impautu en redes sociales del trabayu de Arzola[6] D'igual manera tien el primer blogue venezolanu en formar parte de la seición Spotlight en Tumblr, esta seición destaca los meyores blogues qu'habiten la so plataforma. Nun Soi El to Chiste apaeció en dellos programes de noticies locales, nacionales ya internacionales, como'l diariu Páxina 12 d'Arxentina, la revista Venezolana Estampes[1] Les ilustraciones de la campaña siguen circuláu n'Internet y los númberos de participantes siguen siendo creciendo día ente día. "Nun Soi El to Chiste" ye una campaña que plantega'l respetu poles diferencies alegando como única igualdá importante, la igualdá ante la llei. D'esta forma Proyeutos de matrimoniu ente persones del mesmu sexu de distintes partes del mundu, como Venezuela, Colombia y Estaos Xuníos (Oregon Marriage Equality) interesáronse en compartir y usar la campaña.[7]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Revista Estampes soi-el to-chiste.
  2. Papel Lliterariu «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xineru de 2014. Consultáu'l 22 de marzu de 2014..
  3. Diariu Páxina 12 [1]
  4. Vangardist Magacín. [2].
  5. Mención de Madonna favoritos-de-madonna-por-twitter/.
  6. Aljazeera: Artist fights mockery of LGBT community with Art [3].
  7. Oregon Marriage Equality [4](n'inglés).

Enllaces esternos editar