Nursultán Nazarbáyev

Nursultán Abishulý Nazarbáyev (en cazacu: Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев, en rusu: Нурсултан Абишевич Назарба́ев, Chemolgan, RSS de Kazakstán, 6 de xunetu de 1940) ye un políticu de Kazakstán, presidente de dichu país dende 1991. El so nome trescribir al español como Nursultán Nazarbáyev, por que la pronunciación sía lo más próxima posible al idioma orixinal. Ye musulmán, ta casáu y tien trés fíos.

Nursultán Nazarbáyev
1. Presidente de Kazakstán

16 avientu 1991 - 20 marzu 2019
← ensin valor - Kasim-Yomart Tokaev (es) Traducir
Primer Ministru de Kazakstán

22 marzu 1984 - 27 xunetu 1989
Bayken Ashimov (es) Traducir - Uzakbay Karamanov (en) Traducir
miembru del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética


Q77582808 Traducir

Vida
Nacimientu Ushqonyr (en) Traducir6 de xunetu de 1940[1] (83 años)
Nacionalidá Bandera de Kazakstán Kazakstán
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Familia
Casáu con Sara Nazarbayeva
Fíos/es
Hermanos/es Bolat Nazarbayev
Estudios
Nivel d'estudios doctorado en Economía (es) Traducir
Llingües falaes Idioma kazaquistanín
rusu[2]
Oficiu políticu
Altor 170 cm
Premios
Miembru de Academia de Ciencies de Kazakstán
Buró Político del Comité Central del Partido Comunista de la Unión Soviética (es) Traducir
Graduación supreme commander (en) Traducir
Creencies
Relixón Sunismu
ateísmu
Partíu políticu People's Union of Kazakhstan Unity (en) Traducir
Partíu Comunista de la Xunión Soviética
Otan (es) Traducir
Nur Otan (es) Traducir
IMDb nm8617683
akorda.kz
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nursultán Nazarbáyev nació'l 6 de xunetu de 1940 en Chemolgan, una llocalidá rural próxima a Almaty. Como trabayaba pa una rica familia en condiciones de miseria, el so padre treslladar xunto a tola familia a los montes, col enfotu de llevar una vida nómada.

Nazarbáyev empezó la so militancia nel Partíu Comunista de Kazakstán (caña del PCUS na república soviética) en 1962, con pocu más de 20 años d'edá.

En 1984 Nazarbáyev aportó a presidente del Conseyu de Ministros de la RSS de Kazakstán, trabayando sol mandu de Dinmujamed Kunáyev, de la mesma primer secretariu del Partíu Comunista de Kazakstán. Sirvió como primer secretariu del PCK ente 1980 y 1991. Ente que caltuvo postures ateístas mientres la yera soviética, Nazarbáyev fixo esfuercios acuciosos por amosar el so heriedu musulmán faciendo'l Hajj (o pelegrinaxe a La Meca) y ayudando a la renovación de mezquites, coles mesmes que faciendo esfuercios por combatir el terrorismu islámicu internacional nel país.

Foi'l máximu dirixente del país dende 1990, cuando asumió'l cargu de presidente de la entós RSS cazaca, qu'entá yera parte de la Xunión Soviética. Anque orixinalmente foi escoyíu pa un mandatu de tan solu cuatro años, en 1998 emitió un decretu que-y dexó caltener se nel poder por otros siete años, hasta les eleiciones del 4 d'avientu de 2005, cuando foi reelixíu presidente al llograr, según los resultaos oficiales, el 91% de los votos. La Organización pa la Seguridá y la Cooperación n'Europa (OSCE) envaloró que les últimes eleiciones nun cumplieron los requisitos d'un procesu llibre y democrático. Nun comunicáu emitíu a otru día de les eleiciones, esta organización, qu'unvió 460 observadores a los comicios, fixo mención d'irregularidaes mientres la campaña, l'acoso a la oposición y la manipulación d'urnes ente los incidentes que pondríen en dulda la credibilidá de los resultaos d'estes eleiciones.

Les sos polítiques intentaron caltener l'equilibriu ente les bones rellaciones con Occidente y con Rusia. Abrió la esplotación de los campos de petroleu de Tengiz y Kashagan a compañíes petrolíferes estauxunidenses, favoreciendo un desenvolvimientu económicu a partir de la inversión estranxera. La so política interna foi criticada, sicasí, pola llimitación de les llibertaes personales y la supuesta manipulación de los medios de comunicación, en gran parte controlaos pola so fía, Dariga Nazarbáyeva. Foi tamién acusáu de corrupción y apropiación indebida de fondos públicos. Frente a estes crítiques, tamién se recibió los aponderamientos de munchos gobernantes estranxeros polos sos llogros económicos, según pola estabilidá que vivió'l país dende la disolución de la Xunión Soviética.

Nazarbáyev favoreció la construcción de grandes obres d'inxeniería nel país, y foi responsable de la decisión de treslladar la capital nacional d'Almaty (dende 1929) a Astaná, en 1998.

El 18 de mayu de 2007, el Parllamentu sancionó una llei que-y dexa presentar se a eleiciones de forma continua, esaniciando la restricción de gobernar namái mientres dos periodos. Esta normativa, que solo ye aplicable a Nazarbáyev, foi criticada pola oposición y llomada d'antidemocrática.[13]

Nos últimos años, les polítiques internacionales de Nazarbáyev fueron ambivalentes. Magar, arriendes de los atentaos del 11 de setiembre de 2001 en Nueva York alliniar con George W. Bush y el so guerra contra'l terrorismu, apocayá Kazakstán estrechó los sos llazos con Moscú, incorporándose na Xunión Euroasiática y otros organismos internacionales partidarios d'un mundu multipolar.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Archivo de Bellas Artes. Identificador abART de persona: 86433. Apaez como: Nursultan Nazarbayev.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. «Honorary Doctorates» (inglés). Institutu Estatal de Relaciones Internacionales de Moscú. Archiváu dende l'orixinal, el 29 xunu 2019. Consultáu'l 29 xunu 2019.
  4. «NAZARBAEV S.E. Nursultan Decorato di Gran Cordone».
  5. «У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про нагородження відзнакою Президента України "Орден князя Ярослава Мудрого"». presidente d'Ucraína (13 ochobre 1997).
  6. URL de la referencia: http://www.moe.gov.cn/s78/A22/xwb_left/moe_829/tnull_44386.html. Data de consulta: 11 abril 2019. Llingua de la obra o nome: chinu. Editorial: Ministerio de Educación de la República Popular China.
  7. URL de la referencia: https://archiv.prezident.sk/gasparovic/index2bee.html?rad-bieleho-dvojkriza-i-trieda. Llingua de la obra o nome: eslovacu. Data de consulta: 20 avientu 2021.
  8. «Commemorating the 20th Anniversary» (9 marzu 2012).
  9. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 499. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  10. «У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про нагородження Н. Назарбаєва орденом Свободи». presidente d'Ucraína (2 xunetu 2010).
  11. URL de la referencia: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2017-7271. Data de consulta: 28 avientu 2018. Cita: Real Decreto 677/2017, de 23 de junio, por el que se concede el Collar de la Orden de Isabel la Católica a Su Excelencia señor Nursultán Nazarbáyev, Presidente de la República de Kazajstán.. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-2017-7271.
  12. «习近平为纳扎尔巴耶夫举行“友谊勋章”颁授仪式» (28 abril 2019).
  13. Nursultán Nazarbáyev, declaráu presidente vitaliciu de Kazakstán

Enllaces esternos editar


Predecesor:
RSS de Kazakstán
 
Presidente de Kazakstán

1991 - actualidá
Socesor:
Nel cargu