Ocupación de Francia poles Fuerces de la Exa

La Ocupación alemana de Francia na Segunda Guerra Mundial asocedió ente'l 22 de xunu de 1940 y avientu de 1944.

Ocupación de Francia poles Fuerces de la Exa
Administración Militar (es) Traducir
Alministración
Capital París
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Como resultáu de la derrota de los exércitos Aliaos na batalla de Francia, el Gabinete francés buscó un cese de les hostilidaes col Tercer Reich. L'armisticiu roblóse'l 22 de xunu de 1940 en Compiègne. So les sos condiciones, el norte y oeste de Francia fueron ocupaes pola Wehrmacht (exércitu alemán), el terciu restante del país taba gobernáu por un gobiernu francés con sede en Vichy. Amás Alsacia-Lorena fueron amestaes pol Tercer Reich como nel periodu 1871-1918.

Cuando los Aliaos desembarcaron nel norte d'África el 8 de payares de 1942, los alemanes ya italianos ocuparon darréu la parte llibre que quedaba de Francia. La lliberación de Francia empezó'l 6 de xunu de 1944 coles fuercies aliaes que desembarcaron el Día D y la batalla de Normandía y terminó n'avientu del mesmu añu. La mesma París foi lliberada a les 21:22 hores de la nueche del 24 d'agostu de 1944, la 9ª Compañía formada por anarquistes, comunistes y demás exiliaos de la España franquista aprució nel centru de París pola Porte d'Italie. Al entrar na plaza del Conceyu, el semioruga español "Ebro" efectuó los primeros disparos contra un nutríu conxuntu de fusileros y ametralladores alemanes. El 25 d'agostu de 1944 una avanzada de les fuercies aliaes, al mandu del xeneral Leclerc.

Bombardeos aéreos editar

Con alredor de 75 000 civiles muertos y 550 000 tonelaes de bombes refundiaes, Francia foi, tres l'Alemaña nazi, el segundu país del Frente Occidental más estropiáu polos bombardeados.[1] Los bombardeos aliaos fueron particularmente intensos antes y mientres la Operación Overlord en 1944.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Centre d'études d'histoire de la défense, -yos bombardements alliés sur la France durant la Seconde Guerre Mondiale, Stratégies,humains

Enllaces esternos editar