Oestron

llingua construyida por J. R. R. Tolkien

L'Oestron (Westron nel orixinal) ye una llingua inventada por J.R.R. Tolkien[1] nel contestu de la so obra lliteraria referida a la Tierra Media. En delles ocasiones denómase-y Llingua Común.

Adûni
Faláu en
Númberu de falantes
Datos
Códigos
Cambiar los datos en Wikidata

Nos tiempos de la Guerra del Aniellu, l'Oestron[2] yera la llingua de tolos homes y hobbits que vivíen nes zones qu'antaño pertenecíen a Gondor y Arnor, y tamién de los habitantes de les veres occidentales del Anduin, sacante los habitantes del monte de Drúadan, los Dudendalins, y los Rohirrim. L'Oestron, actuaba como llingua franca nes tierres al oeste de Rhûn, yera la llingua pública de los nanos, y la base de delles llingües de los orcos.

Orixinariamente la Oestron yera un amiestu d'adûnaic y de les llingües de los pueblos de les mariñes de la Tierra Media. Esti amiestu prodúxose a lo llargo de la Segunda Edá col establecimientu d'asentamientos de númenoreanos nes mariñes de la Tierra Media. Tres la llegada d'Elendil, recibió importantes aportaciones provenientes del Sindarin, y foi nesta forma na que s'espandió. La llingua de los hobbits ye una variante rústica del Oestron. Les llingües de los homes de Rhovanion y de Rohan taben emparentaes cola Oestron, una y bones toes baxaben de les llingües de los Edain y los sos parientes.

Referencies editar

  1. cuando tenía poco más de diez años, Tolkien tuvo contautu per primer vegada cola idea de les llingües construyíes, concretamente l'Animalic, invención de les sos primes, Mary y Marjorie Incledon. Daquella, el futuru escritor taba estudiando llatín y anglosaxón. Mary y otros, ente los que s'atopaba Tolkien, posteriormente inventaríen una llingua más complexa denomada Nevbosh. La siguiente llingua construyida cola que trabayaría, sedria'l Naffarin, ya dafechu de creación propia. Tolkien's Not-So-Secret Vice Tolkien's Languages | The Tongues of Middle-Earth
  2. http://www.elponeypisador.com/Enciclopedia/lenguas3edad.php