Plantía:Campaña Conflicto árabe-israelín

Operación Litani
Parte de Conflicto Israel-Líbano (es) Traducir
Fecha 14 marzu 1978 → 21 marzu 1978
Llugar Sur d'El Líbanu
Causes Incursiones de la OLP n'Israel
Belixerantes
Bandera de Israel Israel
Exércitu del Sur d'El Líbanu
Bandera de Palestina OLP
Comandantes
Bandera de Israel Mordejai Gur
Sa'ad Hadad
Bandera de Palestina Yasir Arafat
Fuercies en combate
Bandera de Israel 15 000 soldaos[1]
2.500 libaneses[2]
10 000 soldaos
Baxes
18 muertos
113 mancaos
300 muertos
[editar datos en Wikidata]

La Operación Litani ye'l nome en códigu de la invasión que les Fuercies de Defensa d'Israel efectuaron en 1978 nel sur d'El Líbanu hasta'l ríu Litani, col fin de liquidar les bases palestines que llevaben a cabo infiltraciones guerrilleres contra Israel. Foi un ésitu militar, pos les fuercies de la Organización pa la Lliberación de Palestina tuvieron que retirase escontra'l norte del ríu. Les oxeciones del gobiernu libanés conducieron a la creación d'una fuercia pacificador de les Naciones Xuníes (UNIFIL, poles sos sigles n'inglés) y a una posterior retirada parcial israelina.

Antecedentes editar

A partir de 1968, a pesar de la guerra civil libanesa y de la ocupación siria, la OLP y otres organizaciones palestines, establecieron daquella una estructura casi estatal nel sur d'El Líbanu, que comparte frontera con Israel, utilizándolo como base p'ataques terroristes contra oxetivos civiles nel norte d'Israel. Esto viose agraváu por una arribación de 3.000 militantes de la OLP que fuxeron d'una derrota na guerra civil de Xordania y el so posterior reagrupamientu nel sur d'El Líbanu. Mientres años, Israel llindar a responder les incursiones terroristes dende'l sur d'El Líbanu por aciu represalies puntuales. La esguilada de violencia finalmente remató cola llamada Operación Paz pa Galilea y l'espulsión de la OLP de la rexón.

El 11 de marzu de 1978, un comandu palestín de Fatah se infiltró al traviés de la frontera libanesa y asesinó a un turista estauxunidense na sablera, apoderándose de siguío d'un autobús na carretera costera cerca de Haifa, y darréu secuestrando un segundu autobús na ruta a Tel Aviv, causando la muerte de 38 civiles y 76 mancaos israelinos.[3] La Masacre de la carretera costera, foi'l desencadenante por que, trés díes depués, el gobiernu de Menahem Beguin ordene a les brigaes del Tsahal ocupar una área d'unos 1.000 km² nel sur d'El Líbanu, al envís d'esaniciar les bases de los fedayines.[4]

El conflictu ente Israel y la OLP, según les crecientes tensiones polítiques ente los maronites cristianos y los drusos contra los musulmanes, amestar a los factores de la Guerra Civil Libanesa ente los años 1975-1990.[5]

Cursu de los combates editar

 
Mapa qu'amuesa la llinia de demarcación de la Llinia azul ente El Líbanu ya Israel, establecida pola ONX tres la retirada israelina del sur d'El Líbanu.

El 14 de marzu de 1978, más de 25 000 soldaos israelinos invadieron la zona sur del Ríu Litani, con esceición de Tiru. Los sos oxetivos declaraos yeren alloñar los grupos militantes palestinossobremanera la OLP, de la frontera con Israel, y reforzar al aliáu d'Israel nel momentu, l'Exércitu del Sur d'El Líbanu, por cuenta de los ataques contra los cristianos libaneses y xudíos, y pol incesante bombardéu nel norte d'Israel. Mientres los 7 díes de la ofensiva, les FDI prindaron nun empiezu una faxa de tierra d'aproximao 10 km de fondura, espandiéndose depués al norte del ríu Litani. Mientres la operación morrieron 20 soldaos israelinos y ente 1.100 y 2.000 miembros de la OLP.

La mayoría de los fedayines palestinos llogró fuxir al norte'l Ríu Litani. Antes de retirase, Israel creó una zona de seguridá» al sur del ríu Litani, con población maronita y apurriendo el control militar al Exércitu del Sur d'El Líbanu, la milicia cristiana aliada d'Israel.

Dempués de seis díes, el 21 de marzu, el Ministru de Defensa, Ezer Weizman, ordenó a les fuercies del exércitu empecipiar la retirada de la frontera internacional. Esta práutica duró tres meses, rematando en xunu.

Resultáu de la operación editar

Pela so parte, el Conseyu de Seguridá de la ONX aprueba los resolvimientos 425 y 426 y creó Fuercia Provisional de les Naciones Xuníes pa El Líbanu. Les fuercies de la UNIFIL aportaron a El Líbanu'l 23 de marzu, creando la sede en Naqoura, esplegando 6.000 soldaos col fin de caltener desmilitarizada la zona de seguridá al sur del ríu Litani. Anque la eficacia de UNIFIL foi escasa, supunxo un segundu filtru pa Israel ante les incursiones palestines.

Referencies editar

  1. Exércitos y Batalles. Tropes d'Élite. Volume 3. "Fuercies de Defensa Israelies dende 1973". Samuel M. Katz. Ediciones del Prau (1994), España, páxs. 12, ISBN 84-7838-175-8
  2. Revista ARBIL, nᵘ34 La retirada israelina del sur d'El Líbanu.
  3. Israeli Ministry of Foreign Affairs. Statement to the press by Prime Minister Begin on the massacre of Israelis on the Haifa-Tel Aviv Road. Historical Documents Archive: 12 de marzu de 1978.
  4. Cobban, p. 94, Shlaim p. 369
  5. Mor, Ben D.; Moaz, Zeev (2002). «7», Bound by Struggle: The Strategic Evolution of Enduring International Rivalries. Ann Arbor: University of Michigan Press, páx. 192. ISBN 0-472-11274-0.