Operación de Lliberación del Pueblu

La Operación de Lliberación del Pueblu (OLP), dempués conocida como Operación de Lliberación y Proteición del Pueblu y Operación de Lliberación Humanista del Pueblu, ye un despligue policial empecipiáu'l 13 de xunetu de 2015 pol presidente Nicolás Maduro como respuesta a la medría de la violencia en Venezuela.[1]Los operativos consisten nun esplegue y una toma envernada de la zona na que retienen a homes y muyeres, quien darréu son verificaos nel Sistema Integráu d'Información Policial (SIIPOL), dempués de recibir denuncies de los ciudadanos o realizando primeramente una inspeición nel sector, con cuenta de determinar si cometióse dalgún delitu.[2] Ente que l'operativu recibió aprobación per parte de la población, diverses organizaciones non gubernamentales reportaron violaciones de derechos humanos y execuciones estraxudiciales mientres los operativos, y tantu el presidente Maduro como la entós fiscal xeneral Luisa Ortega Díaz y el defensor del pueblu Tarek William Saab reconocieron escesos policiales mientres esplegar.[2][3]

Sesión de la Comisión Interamericana de Derechos Humanos (CIDH) sobre la Operación Liberación del Pueblo

Historia editar

Crisis ente Colombia y Venezuela de 2015 editar

Tres la declaración d'estáu d'emerxencia'l 22 d'agostu, llevar a cabu la operación policial denomada «Operación de Lliberación del Pueblu» en busca de paramilitares colombianos nel sector La Invasión de la ciudá de San Antonio del Táchira, onde'l 90% residentes yeren de nacionalidá colombiana.[4] Como parte de la operación, Venezuela deportó a Colombia a 185 ciudadanos colombianos, ente que prindó a ocho miembros de la banda paramilitar colombiana «Los Urabeños».[5] Los deportaos denunciaron maltratu físicu y verbal per parte de la Guardia Nacional Bolivariana (GNB) según tamién robos y saqueos mientres el procesu de deportación.[6] Les autoridaes venezolanes rexistraron casa per casa en busca de delincuentes marcando con una R o una D un muriu de la casa indicando que la vivienda yá foi rexistrada o qu'esta tendría de ser baltada;[7] munches families fueron dixebraes, pos los padres colombianos fueron deportaos a Colombia ensin los sos fíos cuando estos teníen la nacionalidá venezolana.[4]

Masacre de Barloventu editar

El 7 d'ochobre de 2016, la OLP esplégase aproximao 1 300 efectivos na rexón de Barloventu, nel estado Miranda. El 15 d'ochobre la OLP llega a la zona montascosa d'Aragüita, al sur del conceyu Acevedo.[8][9] La redada estender escontra'l norte pela carretera vieya Caucagua-Higuerote hasta llegar a los caseríos de Yaguapa y Capaya onde arresten a venti nuevos llabradores, acusaos de tar venceyaos con bandes d'estorsión y robu de vehículos de la zona d'esa comunidá y otres aledañas. A otru día, el 16 d'ochobre la banda criminal «El Anohis», qu'operaba na zona costera, foi desmantelada cola muerte del so cabezaleru nun enfrentamientu cola OLP.[10] Cinco integrantes restantes de la banda cayeron el llunes 17 d'ochobre mientres otru procedimientu de la OLP.[11] Nesa mesma rexón de los arrestos de los llabradores foi alcontrada una vivienda que sirvía pa caltener en cautiverio a persones secuestraes.[12]

Operación de Lliberación Humanista del Pueblu editar

Nicolás Maduro, Luisa Ortega Díaz y Tarek William Saab reconocieron escesos cometíos pola OLP. La Fiscal Xeneral señaló que «un altu índiz de funcionarios procesaos penalmente» por violaciones a los derechos humanos y que los esplegues tuvieron un saldu de 245 muertos en 2015;[13] el Defensor del Pueblu reconoció escesu policial mientres un operativu na Cota 905, Caraques, 13 de xunu de 2015, nel que morrieron 15 persones en presuntos enfrentamientos colos cuerpos de seguridá, y aseguró recibir p'aquel entós 20 denuncies sobre escesu policial.[14] El presidente Maduro tamién condergó los abusos y falles» de la iniciativa mientres la so Memoria y Cuenta de 2016 ante los maxistraos del Tribunal Supremu de Xusticia (TSJ) y decidió camudar el so nome por Operación de Lliberación Humanista del Pueblu.[15][16]

El 10 de marzu de 2017, el periodista Victor Amaya denunció que dellos funcionarios de la Direición Xeneral de Contrainteligencia Militar (DGCIM) cubriéronse la cara con mázcares de calavera mientres un operativu d'ochos hores na parroquia El Valle, Caraques, nel que tamién participó la Policía Nacional Bolivariana, la Direición de Fuercies Especiales, la Guardia Nacional Bolivariana, el CICPC y el CONAS, y que resultó nun saldu de nueve muertos y más de sesenta deteníos..[17][18] El diputáu oficialista Ricardo Sánchez Mujica xustificó l'usu de les mázcares, asegurando que los mazcaritos tácticos, mázcares y pasamontañas correspuenden con estándares internacionales pa protexer la identidá de los funcionarios.[19] Na selmana siguiente, el 17 de marzu, el CICPC emitió un comunicáu confirmando la prohibición de cubrir la cara con dalguna indumentaria» por «xenerar rocea na coleutividá»:[20]

La Directiva Nacional Xeneral del Cuerpu d'Investigaciones Científiques, Penales y Criminalísticas (Cicpc) echa voz de a tolos funcionarios a nivel nacional, que ta prohibíu cubrir la cara con dalguna indumentaria (mázcara, pasamontañas, capiellos, pañuelos, ente otros) n'actos de serviciu, una y bones esto xenera rocea na coleutividá y munches vegaes ampara les males praxis policiales. La tresparencia del nuesu trabayu va de la mano cola nuesa imaxe personal ya institucional. En tal sentíu, encamentar a tolos Xefes de Despachu a nivel nacional qu'a supervisar el personal sol so cargu, con cuenta d'evitar l'incumplimientu de la presente disposición.[20]
Comunicáu del CICPC

Denuncies editar

Human Rights Watch denunció en 2016 que decenes de víctimes y testigos detallaron violaciones de derechos humanos cometíes por miembros de les fuercies de seguridá que participaron n'operativos de la OLP, incluyendo execuciones estraxudiciales, usu illexítimu de la fuercia, detenciones arbitraries y ensin exhibir órdenes xudiciales, abusos físicos, robos, desallugos forzosos y destrucción de viviendes, deportaciones arbitraries y separación forzada de familiares.[21] APROVA sofitó que'l Ministeriu Públicu investigara les circunstancies nes que 245 persones fueren asesinaes y criticó «el silenciu» del Defensor del Pueblu nel so informe añal de 2015.[22] El reporte de Human Rights Watch señala que los reportes oficiales sobre muertes causaes por enfrentamientos contradicen los testimonios de familiares y reportes de prensa, que indiquen que les víctimes nun opunxeren resistencia y nun presentaben una amenaza.[21]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «guerra-en-venezuela/operacion-liberacion-y-proteccion-del pueblu-analisis-de-fondu%20 Operación Lliberación y Proteición del Pueblu: analís de fondu». Misión Verdá (15 de xunetu de 2015). Consultáu'l 27 de xineru de 2017.
  2. 2,0 2,1 Globovision (en castellanu). Conoza en qué consiste la nueva fase de la OLP. Globovisión. http://globovision.com/article/conoza-en-que-consiste-la-olp. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  3. detenciones-fueron-arbitraries_45869 Na OLP 90,8% de les detenciones fueron arbitraries. 14 d'agostu de 2015. http://www.el-nacional.com/noticias/sucesos/olp-908-les detenciones-fueron-arbitraries_45869. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017. 
  4. 4,0 4,1 (en francés) -yos Colombiens sans-papiers du Venezuela, victimes de la chasse aux contrebandiers. France 24. agostu de 2015. http://observers.france24.com/fr/20150828-venezuela-colombie-frontiere-expulsions-destructions-victimes-contrebande-paramilit. Consultáu'l 10 de setiembre de 2015. 
  5. Deporten a colombianos illegales. Páxina/12. 24 d'agostu de 2015. http://www.pagina12.com.ar/diario/elmundo/4-280016-2015-08-24.html. Consultáu'l 5 de setiembre de 2015. 
  6. «drama-los-colombianos-deportaos-y denunciar-maltratos Sigue'l drama de los colombianos deportaos y les denuncies por maltratos». Noticias RCN (25 d'agostu de 2015).
  7. «el so-cases-colombianos-deportaos-aseguren-ser--maltrataos-por guardias venezolanos ¡Baltáron-yos el so cases! Colombianos deportaos aseguren ser maltrataos por guardias venezolanos». Venezuela al Día. Consultáu'l 28 d'agostu de 2015.
  8. «Xube a 14 cifra de militares deteníos por masacre de Barloventu» (6 d'avientu de 2016). Consultáu'l 30 de payares de 2016.
  9. Mayorca, Javier Ignacio (29 de xunu de 2015). «5 bandes apoderar de la troncal 9 dende les 6:00 pm». Consultáu'l 30 de payares de 2016.
  10. «banda-el-anohis-en-barloventu/ Abatíos cinco integrantes de la banda “El Anohis” en Barloventu» (18 d'ochobre de 2016). Consultáu'l 30 de payares de 2016.
  11. «banda-el-anohis-dedicaba-a-secuestrar-comerciantes-y-turistes-en-120233 Abatíos cinco integrantes de la banda “El Anohis” dedicada a secuestrar comerciantes y turistes en sableres de Miranda» (18 d'ochobre de 2016). Consultáu'l 30 de payares de 2016.
  12. «persones secuestraes-120460 Afayen casa en Barloventu con suétanos pa esconder a persones secuestraes». Consultáu'l 19 d'ochobre de 2016.
  13. «Fiscal Xeneral almite escesos n'operativos contra'l hampa en Venezuela» (castellanu). Consultáu'l 14 de xunetu de 2017.
  14. (en castellanu) pueblu-reconoz-escesu-policial-en-operativu-de-la cota-905 Defensoría del Pueblu reconoz escesu policial n'operativu de la Cota 905. Efeutu Cocuyo. 21 de xunetu de 2015. http://efectococuyo.com/efeutu-cocuyo/defensoria-del pueblu-reconoz-escesu-policial-en-operativu-de-la cota-905. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  15. «camúdo-yos el-nome/ Nicolás Maduro reconoció escesos de les OLP… y camudó-yos el nome - Caraota Digital» (castellanu). Consultáu'l 14 de xunetu de 2017.
  16. Universal, El títulu Maduro anuncia reforma de la OLP tres "abusos" asocedíos en 2016 (15 de xineru de 2017) (en castellanu). L'Universal. http://www.eluniversal.com/noticias/politica/maduro-anuncia-reforma-olp-tres abusos asocedíos-2016_635338. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  17. WEB, EL NACIONAL (11 de marzu de 2017) (en castellanu). L'apavoriante nueva mázcara de les OLP. El Nacional. http://www.el-nacional.com/noticias/sucesos/apavoriante-nueva-mascara-les-olp_84856. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  18. Globovision (en castellanu). valle OLP dexa nueve delincuentes abatíos y 60 deteníos n'El Valle. Globovisión. http://globovision.com/article/olp-dexa-siete-delincuentes-ablayaos-en-el valle. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  19. Dia, Noticia al títulu=¿Por qué les OLP usen agora l'apavoriante mázcara de la muerte? | noticiaaldia.com (11 de marzu de 2017) (en castellanu). noticiaaldia.com | Noticies de Maracaibo Sucesos del Zulia. http://noticiaaldia.com/2017/03/por-que-les-olp-utilicen-agora-la-apavoriante-mascara-de-la muerte/. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  20. 20,0 20,1 (en castellanu) "Les mázcares de la muerte" quedaron prohibíes nes OLP | Últimes Noticies. Últimes Noticies. 23 de marzu de 2017. http://www.ultimasnoticias.com.ve/noticias/slider/prohiben-funcionarios-policiales-usu-mascaras-operativos-olp/. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  21. 21,0 21,1 (en castellanu) comunidaes populares-y-de Poder ensin Llendes. Human Rights Watch. 4 d'abril de 2016. https://www.hrw.org/es/report/2016/04/04/poder-ensin-llindes/redaes-policiales-y-militares-en comunidaes populares-y-de. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017. 
  22. Universal, JUAN FRANCISCO ALONSO,El títulu=Aprova asevera que la OLP ye un focu de violaciones a los Derechos Humanos (24 de mayu de 2016) (en castellanu). L'Universal. http://www.eluniversal.com/noticias/politica/aprova-asevera-que-olp-foco-violaciones-los derechos humanos_311467. Consultáu'l 14 de xunetu de 2017.