Orde de l'Amistá de los Pueblos

La Orde de l'Amistá de los Pueblos (rusu: Орден Дружбы народов) foi unu de los premios estatales de la Xunión Soviética. Establecer a partir del 17 d'avientu de 1972 por decretu del Presídium del Sóviet Supremu pa conmemorar el 50 aniversariu de la URSS. La Orde foi parcialmente modificada pol Decretu del Presídium del Sóviet Supremu de la URSS del 18 de xunetu de 1980.[1][2] L'autor del so diseñu foi'l pintor Alexander Borisovich Zhuk. Tres la disolución de la Xunión Soviética la orde automáticamente dexó d'esistir como premiu estatal.

Orde de l'Amistá de los Pueblos
orde y condecoración civil (es) Traducir
Direición Xunión Soviética
Historia
Fundación17 avientu 1972
Disolución 1994
Cambiar los datos en Wikidata
Orde de l'Amistá de los Pueblos

Estatutos de la orde editar

L'estatutu de la Orde de l'Amistá de los Pueblos, de conformidá col Decretu del Presídium del Sóviet Supremu de la URSS, del 17 d'avientu de 1973, foi'l siguiente:

1. Pa celebrar el 50 aniversariu de la Unión de Repúbliques Socialistes Soviétiques establez la Orde de l'Amistá de los Pueblos, pa condecorar los grandes méritos nel esfuerciu por fortalecer l'amistá y la cooperación fraterna ente los países socialistes, pola so contribución significativa al desenvolvimientu económicu, social, políticu y cultural de la URSS y repúbliques de la Unión.

2. Van Ser condecoraos cola Orde de l'Amistá de los Pueblos:

- Los ciudadanos de la URSS;

- Les empreses, instituciones, organizaciones, unidaes militares y formaciones, el sindicatu y les repúbliques autónomes, territorios, rexones, rexones autónomes, distritos autónomos y les sos ciudaes.

Cola Orde de l'Amistá de los Pueblos pueden ser compensaos tamién quien nun son ciudadanos de la URSS.

3. La Orde de l'Amistá de los Pueblos va concedese:

- Por gran contribución al fortalecimientu de l'amistá y la cooperación fraterna ente los países socialistes y nacionalidaes;

- Por grandes llogros nel trabayu nel desenvolvimientu de la economía nacional de la URSS y repúbliques de la Unión;

- Por méritos na construcción nacional y estatal de la URSS;

- Por una actividá particularmente granible nel desenvolvimientu de la ciencia, l'acercamientu y arriquecimientu mutuu de les cultures de los países socialistes y nacionalidaes, participar viviegamente na educación del pueblu soviéticu nel espíritu del internacionalismu proletariu, la devoción y llealtá a la patria soviética;

- Por méritos especiales nel fortalecimientu de la fuercia defensivo de la URSS;

- Por gran contribución al desenvolvimientu de l'amistá fraterna y la cooperación ente los pueblos de los países socialistes, el fortalecimientu de la paz y les rellaciones d'amistá ente los pueblos.

4. La Orde de l'Amistá de los Pueblos va llevar na parte izquierda del pechu y va asitiase dempués de la Bandera Colorada del Trabayu.

Descripción editar

De siguío amuésase una descripción de la Orde, de conformidá col Decretu del Presídium del Sóviet Supremu de la URSS, del 17 d'avientu de 1973.[3]

La Orde de l'Amistá de los Pueblos ye de plata con un convexu llixeramente doráu, con una estrella de cinco puntes cubierta con esmalte coloráu escuru, arrodiada de plata, en forma de pirámide y cinco faes de rayos doraos que salen.

Nel centru tien asitiáu un emblema doráu del Estáu de la URSS, dellos detalles tán cubiertos con esmalte de color. El cantu del escudu tien una imaxe d'apertones de manes na parte inferior en forma de planta, mientres embaxo se superpone una cinta cubierta d'esmalte coloráu escuru y cantos doraos cola inscripción "URSS".

Ente l'escudu nacional de la URSS y la planta sobre un fondu d'esmalte blancu na parte cimera figura la inscripción "Amistá de los Pueblos", nel baxu y ente cañes de lloréu, cubierta con esmalte de color verde.

El tamañu de la orde ente los estremos opuestos de la estructura piramidal de plata y el fexe de rayos d'oru ye de 47 mm. La Orde per mediu d'un bucle y un aniellu xunir a un llistón con doblaxe pentagonal, la cinta de seda moaré tien un anchu de 24 mm. Na so metá, la cinta tien una banda colorada llonxitudinal de 13 mm d'anchu, con dos estreches franxes llonxitudinales marielles. A la izquierda onde la franxa de colloráu converxe tien una franxa azul y nel cantu derechu tien una banda verde, dambes de 4 mm. Los cantos de la cinta tienen fines rayes blanques de 1,5 mm d'anchu.

La orde ta fecha de plata. El so conteníu de plata ye de 38.998 ± 1.388 g. El pesu total de la orde ye de 42.9 ± 1.8 g.[4][3]

La so numberación facer por aciu el trazáu d'un númberu de serie puestu sobre l'aviesu de la orde, so la inscripción "Casa de la Moneda".

Reestablecimientu en Rusia y desapaición final editar

Polo xeneral apurriéronse un total de 72.760 condecoraciones de la Orde de l'Amistá de los Pueblos. Dempués del colapsu de la Xunión Soviética en 1991, la Orde de L'Amistá de los Pueblos dexó d'esistir, pero restauró'l 2 de marzu de 1992 como condecoración estatal de la Federación Rusa por Decretu del Presídium del Sóviet Supremu de Rusia № 2424-1. Al apaecer estes órdenes ruses, en llugar del emblema de la Xunión Soviética nel anverso, teníen l'emblema de la RSFS de Rusia. Tamién con una cinta colorada na parte inferior del anverso solu qu'ensin la inscripción "URSS". L'aviesu d'esta orde práuticamente nun se camudó, sicasí nestes nueves órdenes ruses la inscripción de cuatro dígitos de la numberación empezaba con "0" pa la sustitución de los sumíos de les inscripciones iniciales.

La orde rusa duró hasta'l 2 de marzu de 1994, cuando por decretu presidencial foi sustituyida pola Orde de l'Amistá. De la Orde de l'Amistá de los Pueblos rusa facer en total 1212 condecoraciones, 40 d'elles pa ciudadanos estranxeros de 13 países (con esclusión de la CEI).

Bibliografía editar

  • Kolesnikov, GA, Rozhkov AM Órdenes y medayes de la URSS. M., WI, 1983
  • Grebennikov GI, Katkov RS Órdenes y medayes de la URSS. M., 1982.
  • Coleición de la llexislación de los premios estatales de la URSS. M., 1984
  • Shishkov, SS, Muzalevskii MV Órdenes y medayes de la URSS. Vladivostok, 1996
  • Dúrov Inc. Premios nacionales. 1918-1991. M., 2005
  • Gorbachov AN Los titulares de múltiples órdenes de la URSS. M., 2006

Datos d'interés editar

  • Viktor Zhluktov, quien fora condecoráu cola Orde de l'Amistá de los Pueblos en 1982, tamién recibió como condecoración la Orde de l'Amistá en 1996, socesora de los dos órdenes anteriores.
  • En Rusia esiste una universidá llamada Universidá Rusa de l'Amistá de los Pueblos y el so edificiu principal tien puestu l'emblema de la Orde de l'Amistá de los Pueblos establecida pola URSS.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar