Orde de los comandos

La Orde de los Comandos (n'alemán: Kommandobefehl) foi una orde secreta emitida por Adolf Hitler el 18 d'ochobre de 1942. Nella ordenaba que tolos comandos prindaos n'Europa y África (escluyendo a los marinos) teníen de ser darréu executaos si intentaben rindise. Cualquier persona o grupu de persones col uniforme de los comandos británicos o de cualesquier otra unidá similar, o cualquier persona qu'executara aiciones militares ensin llevar uniforme, tenía de ser apurríu darréu al Sicherheitsdienst (SD, el serviciu de seguridá nazi) pa la so execución sumaria.

Abrasar a los Comandos y les sos actividaes yera'l principal oxetivu de la direutiva Der Kommandobefehl (Un grupu de Comandos Británicos, al concluyir la Operación "Jubilee" Dieppe-1942).

Antecedentes editar

Adolf Hitler sentía una perceguera especial escontra los comando y paracaidistes de los Aliaos por cuenta de la so imprevisibilidad, el so efeutu na moral alemana y los sos ésitos n'Europa, Noruega y el Norte d'África [ensin referencies], según pola so propia incapacidá pa diseñar dalguna contramedida efectiva. Los ataques aumentaron mientres 1942 ya incluyeron incursiones a gran escala diseñaos pol Departamentu d'Operaciones combinaes, como los de St. Nazaire y Dieppe. Anque l'asaltu principal a Dieppe fracasó, los ataques de los comandos británicos contra les bateríes d'artillería del lladral tuvieron ésitu, como por casu l'asaltu principal sobre St. Nazaire.

Créese popularmente que la rabia de Hitler llegó al so máximu [ensin referencies] arriendes de un sucesu mientres l'ataque en Dieppe y otru nuna pequeña incursión na isla de Sark, efeutuáu por miembros de la Fuercia d'Incursión a Pequeña Escala xunto a dellos homes del 12º Comandu.

Incursión en Dieppe editar

El 19 d'agostu de 1942, mientres la incursión, un brigadier canadiense decidió (en contra del procedimientu habitual) llevase una copia de les órdenes operatives al desembarcu. El legajo foi consecuentemente prindáu polos alemanes mientres la rindición y acabó llegando al cuartel xeneral de Hitler. Ente les órdenes había una instrucción alrodiu de "arreyar a los prisioneros"; esto diba en contra de los alcuerdos adoptaos na Convención de Xinebra sobre'l tratu a prisioneros de guerra, roblaos estos tantu polos alemanes como pelos países aliaos. En Dieppe tamién podría ser prindáu un "manual" de Comandos sobre llucha a curtia distancia; hai que tener en cuenta que'l supuestu manual nun taba en manes de personal de los Comandos, nin formaba parte de los sos órdenes habituales la d'arreyar a los sos prisioneros. A esti respectu, hai fotografíes en delles publicaciones y nel Imperial War Museum, Londres, qu'amuesen Comandos volviendo de Dieppe ensin siquier llevar agarraos a los sos prisioneros.

Incursión en Sark editar

Na nueche del 3 al 4 d'ochobre de 1942, diez homes de la Fuercia d'Incursión a Pequeña Escala y el 12º Comandu realizaron una incursión de reconocencia ofensiva na isla de Sark, la Operación Basalto. Siguiendo'l procedimientu habitual, riquíase la captura de prisioneros. Nueve de los incursores aprucieron nuna casa local mientres el décimu dirixir a axuntase con un axente tapáu llocal del Special Operations Executive. La ocupante de la casa, Frances Pittard, amosóse bien cooperativa al informa-yos de la presencia d'una ventena d'alemanes nel cercanu Hotel Dixcart. Tamién tornó la ufierta de ser treslladada de vuelta a Inglaterra.

En frente del hotel había un edificiu allargáu con forma de cabaña, aparentemente ensin vixilancia. Esti anexu entendía un corredor y cinco habitaciones nes que dormíen cinco alemanes, nengunu de los cualos yera un oficial. Los homes fueron espertaos y llevaos al esterior, momentu nel cual los comandos decidieron enfusase nel hotel pa prindar más prisioneros. Pa embrivir la cantidá de guardias a dexar tras colos cautivos, los comandos arreyaron les manes de los prisioneros con cuerda d'esguilada (cada unu d'ellos llevaba consigo un cachu de aprox. 1,83 m), y obligar a suxetar los pantalones coles manes. Retirar les petrines o tirantes y cortar los botones de los pantalones yera una práutica habitual ente los comandos pa enzancar al máximu posible la fuxida de los sos prisioneros.

Mientres se llevaba a cabu esta operación, unu de los prisioneros llanzó un berru pa sollertar a los sos compañeros del hotel, resultando muertu nel actu por un disparu de revólver del calibre 38. Una vegada sollertaos, los alemanes del hotel abrieron fueu contra los comandos, que decidieron volver a la sablera colos cuatro prisioneros restantes. De camín a la sablera, trés de los prisioneros intentaron escapar, resultando muertos. Entá güei nun ta claru si consiguieron soltase les manes mientres el tirotéu, o si los trés intentaron la fuga coles mesmes o por separáu. El casu ye que dos morrieron por disparu y unu foi apuñaláu. El cuartu foi lleváu sanu y salvu a Inglaterra y reveló cuantiosa información. Los comandos tamién sacuparon al axente del SOE, que se fixera pasar por un trabayador polacu ente los trabayadores forzosos na isla.

Respuesta alemana y esguilada editar

Unos díes dempués de la incursión, los alemanes emitieron un comunicáu de propaganda nel qu'afirmaben que siquier un prisioneru intentara escapar y dos recibieren disparos mientres s'aguantaben a la captura coles manes ataes. Tamién aseguraben que la práutica d'arreyar de manes a los prisioneros fuera usada en Dieppe. Arriendes d'ello, el 9 d'ochobre Berlín anunció que 1.376 prisioneros aliaos (principalmente canadienses prindaos en Dieppe) llevaríen grilletes a partir d'entós (en contra de lo establecío na Convención de Xinebra de 1929). Los británicos respondieron aplicando la mesma midida a los presos alemanes internaos en Canadá.

Esta tira y afloxa en redol a los grilletes siguió hasta que Suiza llegó a un alcuerdu colos británicos p'arrenunciar de les midíes el 12 d'avientu, solución adoptada tamién polos alemanes al cabu d'unos díes. Sicasí, aquel día munchos campos alemanes abandonaren la midida, o la amenorgaren a dexar una pila de grilletes nun barracón como símbolu.

El 7 d'ochobre Hitler escribió personalmente una nota nel parte diariu de la Wehrmacht:

"Nel futuru, toles tropes terroristes y de sabotaxe de los británicos y los sos cómplices, que nun se porten como soldaos sinón como bandíos, van ser trataos como tales poles tropes alemanes y esaniciaos ensin piedá en batalla, uquier qu'apaezan."

La orde n'efeutu editar

El 18 d'ochobre, tres muncha deliberación con oficiales, personal y abogaos del Altu Mandu alemán, Hitler emitió'l so Orde de los Comandos o Kommandobefehl, de callao y con solu dolce copies. A otru día, el xefe d'Estáu Mayor del exércitu, Alfred Jodl, distribuyó copies de la mesma xunto con un apéndiz nel qu'añadía que la orde taba "dirixida solamente pa xefes, y nun tien de cayer en manes enemigues so nenguna circunstancia." La orde en sí mesma dicía,

Dende agora tolos homes qu'operen contra tropes alemanes nes llamaes incursiones de comandos, inclusive si visten uniforme, armaos o desarmaos, en combate o fuxendo, tienen de ser aniquilaos hasta l'últimu home... Inclusive si dichos individuos al ser descubiertos... dan en apurrise como prisioneros, nun tien de ser ufiertáu cuartel en nengún casu.

La orde afirma, so camientu, que los comandos británicos teníen orde de matar a los sos prisioneros. Esti nun yera'l casu; los homes en Sark actuaron como creyeron apoderáu a la situación. Hitler más tarde amplió esti tratu a los pilotos aliaos prindaos, y el papel del SD foi tresferíu a la Gestapo.

Baxes aliaes editar

La Kommandobefehl foi emplegada p'asesinar a mamplén, posiblemente miles, d'efectivos de les fuercies especiales aliaes qu'operaben tres les llinies enemigues, integraos na OSS, la SOE y otres organizaciones. De normal yeren tresferíos a la SD o a la Gestapo, tresportaos a un campu de concentración y executaos ellí.[1] Les primeres víctimes fueron siete oficiales prindaos mientres la Operación Mosquetón, que fueron fusilaos en Sachsenhausen la madrugada del 23 d'ochobre de 1942. Les execuciones causaes pola orde llevar a cabu hasta cerca del final del Tercer Reich.

Llegalidá editar

Les Convenciones de Xinebra establecen que los miembros de les fuercies armaes, si son prindaos, tienen de ser consideraos como prisioneros de guerra, y como tales tienen de ser trataos humanamente. Ye más, si cuestionárase la pertenencia o non a les fuercies armaes de dichos prisioneros, tienen de ser trataos como prisioneros de guerra hasta que dicha pertenencia sía esclariada. Yá que Alemaña yera firmante d'esa convención, la orde yera una violación direuto y apostao de la mesma.

Hitler y los sos subordinaos sabíen que la orde yera illegal, como se fai patente pol fechu de que namái se preparar dolce copies y que se tomaren midíes especiales pa caltenela de callao. Tamién sabíen que la orde sería impopular ente los militares profesionales del exércitu alemán, especialmente la parte en que se forzaba la so aplicación inclusive si los comandos prindaos vistíen d'uniforme (los comandos que nun fueren d'uniforme podíen ser trataos como espíes o insurxentes sol Derechu internacional). La orde incluyía midíes diseñaes pa forzar a los mandos alemanes a aplicala a pesar de la so falta d'entusiasmu al respeutu. Sicasí, xenerales como Erwin Rommel y Albert Kesselring negar a obedecer dicha orde y siguieron aplicando les Convenciones de Xinebra.

Resultáu editar

Tres la guerra, los oficiales alemanes que realizaron execuciones illegales siguiendo la orde fueron atopaos culpables en xuicios por crímenes de guerra, incluyendo los xuicios de Núremberg. La Kommandobefehl foi unu de los cargos por crímenes de guerra contra'l Generaloberst Jodl, que foi topáu y declaráu culpable (tantu d'esi como d'otros crímenes) y executáu na forca.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Descríbese'l procesu con detalle na citación pa la George Cross del comandante Yeo-Thomas.