Pívot

posición de baloncestu
17-03-2021 14:28
Posiciones de baloncestu
1. Base
2. Escolta
3. Aleru
4. Ala-pívot
5. Pívot

Pívot (n'inglés: center), tamién denomáu centru en delles zones d'Hispanoamérica, o 5 na terminoloxía emplegada por entrenadores, ye una de les cinco posiciones d'un equipu nuna pista de baloncestu. Embrivíos davezu como "P" ("C" n'inglés), son, polo xeneral, los xugadores más altos d'un equipu, xugando en posiciones cercanes al aru, tantu n'ataque como en defensa. El so principal rol dientro del equipu ye'l de rebotear en dambes canastes, y el d'intimidación en defensa. Un típicu pívot na NBA suel midir más de 2,08 m (6'10").

En munchos casos, el papel principal del pívot ye usar el so tamañu p'anotar y defender dende una posición cerca de la canasta. Un pívot que tien la estatura xunto col atletismu y habilidá, constitúi un activu ensin precedentes pa un equipu. Los pívots polo xeneral suelen ser el xugador que participa nel saltu ente dos.

Hebo discutiniu sobro lo que constitúi ser un "verdaderu pívot". Por casu, dalgunos sostienen que Tim Duncan, quien a lo llargo de la so carrera desempeñóse como ala-pivot, ye en realidá un pívot por cuenta del so tamañu y estilu de xuegu. Sicasí, el xuiciu de si un xugador ye un pívot o ala-pivot ye de cutiu bien suxetiva, por cuenta de que en l'actualidá hai pocos xugadores que cumplen colos requisitos de tamañu ideal pa un pívot de la NBA.

Los pívots y los ala-pívots de cutiu tienen un porcentaxe baxu de tiros llibres. Por cuenta d'esto, ye común que l'equipu contrariu suela cometer faltes escontra ellos, sobremanera a la fin del xuegu. Esto foi una estratexa común usada escontra ciertos pivot qu'históricamente se-yos enzancó los tiros llibres; exemplos inclúin a Wilt Chamberlain, Shaquille O'Neal, DeAndre Jordan, Kwame Brown, y Dwight Howard. La téunica d'unviar a un pívot a cobrar tiros llibres col fin de recuperar la posesión cola esperanza de que'l xugador falle los sos tiros llibres conózse-y como Hack-a-Shaq, yá que yera la técnica más usada escontra Shaquille O'Neal. Sicasí, hai pivots que nun son particularmente bonos dende la llinia de tiru llibre, tales como Arvydas Sabonis, Žydrūnas Ilgauskas, y Yao Ming.

Los pívots tamién s'atopen ente los llíderes de tapones y rebotes, y dizse que son l'ancla de los sos defenses. Ye bien común que los pívots abeyen per cerca de la pintura, y polo tanto taponen un númberu eleváu de tiros.

Históricamente, el papel de los pívots tuvo amenorgáu a defender y n'ataque namái pa bloqueos y tiros debaxo de canasta, pero nos últimos años, cola evolución del baloncestu escontra un xuegu multiposicional, apaeció una camada de mozos interiores (como Joel Embiid, Karl-Anthony Towns, Kristaps Porziņģis, Nikola Jokić o Lauri Markkanen) que demostraron que'l fechu de ser xugadores altos nun-yos torga poder driblar el balón, llanzar triples o entamar l'ataque de los sos equipos. Asina, otros xugadores veteranos, como Pau Gasol, Marc Gasol, DeMarcus Cousins o Jonas Valančiūnas debieron camudar el so estilu de xuegu y aumentar el so arsenal ofensivu pa ser más útiles nel sistema de los sos equipos.

El xugador profesional más altu de la historia foi'l pívot ucranianu Aleksandr Sizonenko, que midía 2,39 m. Los xugadores más altos en xugar na NBA foron los pívots Gheorghe Mureşan y Manute Bol, dambos con 2,31 m. Margo Dydek con 2,18 m foi la xugadora más alta que xugó na WNBA.

Xugadores históricos editar

 
Bill Russell ta consideráu'l meyor xugador defensivu de la historia.
 
George Mikan con 2,08 m (6'10") foi pioneru na posición de pívot, rompiendo la percepción xeneralizada de que los xugadores altos nun podíen desenvolver l'axilidá y la coordinación de xugar bien al baloncestu.

NBA editar

Pívots escoyíos na llista de los 50 meyores xugadores de la historia de la NBA:

  • Patrick Ewing
  • George Mikan
  • Robert Parish
  • Willis Reed
  • Wes Unseld

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar