Paneles de San Vicente de Lisboa

políptico de seis paneles de Nuno Gonçalves

Los Paneles de San Vicente de Lisboa, o retablu de San Vicente de Fora, en portugués panes de São Vicente de Fora ye una pintura portuguesa del sieglu XV formada por seis tables, los dos centrales más grandes, y los cuatro de los llaos más estreches. Tratar d'una pintura al oleu y temple sobre madera, con un estilu secu pronunciáu pero d'un poderosu realismu, retrátense les personalidaes más relevantes de la Corte Portuguesa del momentu. Los paneles nun fueron afayaos hasta l'añu 1882, na ilesia que-yos da nome, asitiada na ciudá de Lisboa, y anguaño atópense nel Muséu Nacional d'Arte Antiguo d'esta ciudá. Son consideraos la obra más importante de la pintura portuguesa'l sieglu XV y enmárquense nuna incipiente pintura d'estilu primitivu flamencu.

Obra artísticaPaneles de San Vicente de Lisboa
Tipos polípticu y pieza de altar (es) Traducir
Artista Nuno Gonçalves
Añu c. 1450 (<1490)
Data descoberta 1882
Lloc original Ilesia de São Vicente de Fora
Xéneru arte sacro
Material pintura al oleu y madera de roble (es) Traducir
Dimensiones 206,4 (Alçada) × 128 (Amplada) × 2,1  (Llargada) cm
Coleición
80x80px|link=Saint Vincent Panels, first panel (en) Traducir
Museo Nacional de Arte Antiguo (es) Traducir
Inv:1363 Pint
80x80px|link=Saint Vincent Panels, fourth panel (en) Traducir
Museo Nacional de Arte Antiguo (es) Traducir
80x80px|link=Saint Vincent Panels, second panel (en) Traducir
Museo Nacional de Arte Antiguo (es) Traducir
Inv:1366 Pint
80x80px|link=Saint Vincent Panels, fifth panel (en) Traducir
Museo Nacional de Arte Antiguo (es) Traducir
Inv:1365 Pint
80x80px|link=Saint Vincent Panels, third panel (en) Traducir
Museo Nacional de Arte Antiguo (es) Traducir
Inv:1361 Pint
Catalogación
Códigu muséu  1361 Pint
Sitiu web http://www.museudearteantiga.pt/collections/portuguese-painting/st-vincent-panels
Cambiar los datos en Wikidata

Autoría editar

Atribúyese l'autoría al pintor portugués Nuno Gonçalves, que ta documentáu na Corte de Portugal en 1463, anque nun perduró nenguna otra obra. L'atribución basar nel fechu de que'l so nome apaeció roblando enuna de les figures, y porque el pintor Francisco d'Holanda menta nel sieglu XVI una gran obra d'arte fecho por Nuno Gonçalves, y que se deduz que son estos paneles. Tamién s'especuló que'l padre d'Hugo van der Goes collaborara na pintura, pero nun hai nenguna prueba concreta. A partir de la fuerte influencia flamenca de la obra créese que podría ser un encargu de la Infanta Isabel de Avís, hermana del rei Duarte, y casada con Felipe'l Bonu, duque de Borgoña. Isabel caltuvo una importante rellación con diversos pintores flamencos como Jan van Eyck, Petrus Christus o Rogier van der Weyden, primero como modelu y depués protexíu y financiando les sos obres.

Datación de la obra editar

Unu de los datos con más discutiniu de la obra ye la so fecha d'execución. En principiu la obra tendría de ser pintada del 1460 al 1490, coincidiendo colos años d'actividá del pintor. Y hai un ciertu consensu n'acutar entá más la datación, na década que va de 1470 a 1480. Sicasí, hai estudios que fechen la obra alredor de 1445 (fonte: Jorge Filipe de Almeida), y finalmente hai que la daten alredor de 1491 (fonte: Alvor-Silves).

Simboloxía editar

Siendo l'autor de la obra un artista formáu en Flandes, probablemente so los auspicios de la Infanta Isabel de Avís, duquesa de Borgoña que morrería, en 1471, puede pensase que l'oxetu del panel sería un homenaxe a la familia, denunciando la traición del Neñu Enrique. Recordemos les fuertes simpatíes que siempres manifestó la Infanta Isabel pol so hermanu Pedro, que foi quien alcordó'l so matrimoniu con Felipe'l Bonu de Borgoña, mientres los sos viaxes per Europa, y que más tarde se vería reforzáu cola acoyida en Borgoña de los sobrinos Juan, Santiago y Beatriz, que s'exiliaron tres la muerte del padre.

Bibliografía editar

  • Azcárate Ristori, J. M.ª de, "Pintura gótica del siglo XV", a Historia del arte, Anaya, Madrid, 1986. ISBN 84-207-1408-9, páx.333
  • Paulo Pereira (editor), "História da Arte Portuguesa", Lisbon, Editorial Estampa / Círculo de Leitores, 1996, volume 1.

Referencies editar

Enllaces esternos editar